Sykler966 Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Hei, holder på å bli gal nå av disse symptomene legen mente var influensa. Kroppen har verket i nå 2 uker i morgen, for en uke siden gjorde det vondt å bare gå, nå kan jeg bevege meg greit men med en middels smerte i musklene enten jeg ligger eller står. Føler meg litt lettere men samtidig alt for tung til å gå på jobben enda, utrolig lite energi og lite matlyst. Er det noen her som har opplevd å ha influensasymptomer så lenge, og når lettet symptomene? Jeg er en 26-åring i god form, og det føles så flaut å ha hjemmekontor så lenge på grunn av influensa(eller et annet virus) og med smertene og slitenheten føles det som at det aldri tar slutt. Endret 13. juni 2023 av Sykler966
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Ja. Influensa kan vare lenge. Anonymkode: f7b74...826 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Alle virus kan slå deg ut lenge Anonymkode: efd98...860 1
Sykler966 Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Alle virus kan slå deg ut lenge Anonymkode: efd98...860 Men 2-3 uker er vel relativt sjelden for influensa?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Sykler966 skrev (Akkurat nå): Men 2-3 uker er vel relativt sjelden for influensa? Hvis du har hatt 40 i feber i 3 uker så er det uvanlig ja. Å være sliten, trøtt, slapp osv kan sitte i i flere mnd Anonymkode: efd98...860 2
Sykler966 Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2023 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du har hatt 40 i feber i 3 uker så er det uvanlig ja. Å være sliten, trøtt, slapp osv kan sitte i i flere mnd Anonymkode: efd98...860 Null feber nå, men mye smerter i muskler og ledd og på sofaen på og si hele dagen. Får vondt i hodet av å gå fremdeles. Endret 13. juni 2023 av Sykler966
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Sykler966 skrev (52 minutter siden): Null feber nå, men mye smerter i muskler og ledd og på sofaen på og si hele dagen. Får vondt i hodet av å gå fremdeles. Fortsatt å hvile, ikke press deg. Anonymkode: 91725...525 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Sykler966 skrev (1 time siden): Men 2-3 uker er vel relativt sjelden for influensa? Jeg har hatt influensa 2 ganger i livet. Var borte fra skolen i 14 dager første gang. Hanglet meg gjennom våren og sommeren etter det. Andre gang var jeg influensasyk i ca en uke i jula, men hadde muskelsmerter og var sliten og svak til langt ut på høsten. Hadde korona med sykdom i et par dager, mer muskelsmerter og ekstremt sliten i mange måneder etterpå Anonymkode: b8176...54e
Sykler966 Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt influensa 2 ganger i livet. Var borte fra skolen i 14 dager første gang. Hanglet meg gjennom våren og sommeren etter det. Andre gang var jeg influensasyk i ca en uke i jula, men hadde muskelsmerter og var sliten og svak til langt ut på høsten. Hadde korona med sykdom i et par dager, mer muskelsmerter og ekstremt sliten i mange måneder etterpå Anonymkode: b8176...54e Vel, håper i det minste at jeg blir mer funksjonell snart, har en kontorjobb, så det viktigste er at jeg orker å sitte på en stol hele dager, det klarer jeg ikke med kroppen og energien nå.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 Sykler966 skrev (2 timer siden): Hei, holder på å bli gal nå av disse symptomene legen mente var influensa. Kroppen har verket i nå 2 uker i morgen, for en uke siden gjorde det vondt å bare gå, nå kan jeg bevege meg greit men med en middels smerte i musklene enten jeg ligger eller står. Føler meg litt lettere men samtidig alt for tung til å gå på jobben enda, utrolig lite energi og lite matlyst. Er det noen her som har opplevd å ha influensasymptomer så lenge, og når lettet symptomene? Jeg er en 26-åring i god form, og det føles så flaut å ha hjemmekontor så lenge på grunn av influensa(eller et annet virus) og med smertene og slitenheten føles det som at det aldri tar slutt. Jeg kan være syk i 2 måneder om det først er igang. Anonymkode: e36ef...8f7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 Jeg kjenner noen som mener de blir mer og lengre syke etter hele coronagreia. Kanskje coronaen ødela noe i kroppen Anonymkode: 4be21...e37 1
Sykler966 Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2023 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner noen som mener de blir mer og lengre syke etter hele coronagreia. Kanskje coronaen ødela noe i kroppen Anonymkode: 4be21...e37 Absolutt meg etter 2020! Jeg var syk med et eller annet luftveisvirus i 2020 hvor jeg pustet veldig tungt i 2 uker, men fikk ikke påvist corona. Håper det blir bedre med årene, for å være så lenge syk av gangen er nesten et handicap. Endret 13. juni 2023 av Sykler966 1
Sykler966 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #13 Skrevet 14. juni 2023 (endret) Fikk nå svar på influensa/covid-testen jeg tok 1,5 uker inn i sykdomsforløpet og de var alle negative, legen sa det kan ha med at jeg tok prøve sent. Tok også en vanlig blodprøve og alt av verdier var normale. Skal til fastlegen min i morgen da de på dr. dropin mente at jeg bør ta en enda bredere blodprøve. Er på den 14. dagen nå og musklene har smerte og noen av dem en slags brennende følelse og jeg føler meg veldig sliten. Ellers føles hodet lettere og jeg er ikke like tung i kroppen. Men får fremdeles ofte vondt i hodet når jeg går et stykke. Noen som har opplevd det samme? Synes dette er litt skummelt og er utrolig lei av å utsette ting. Endret 14. juni 2023 av Sykler966 1
Sykler966 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #14 Skrevet 14. juni 2023 Håper virkelig den "brennende" følelsen i musklene ikke er noe kronisk som utvikler seg. Har aldri hatt det før. Noen som har følt brennende følelser i musklene etter en virusinfeksjon?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #15 Skrevet 14. juni 2023 Ta en covid test, gjerne flere forskjellige over en uke eller to i her min lege, fordi viruset forandrer seg og testene fanger ikke alltid opp viruset med en gang.. Godt mulig det er det som feiler deg. Anonymkode: 6bf70...d9f
Sykler966 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #16 Skrevet 14. juni 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Ta en covid test, gjerne flere forskjellige over en uke eller to i her min lege, fordi viruset forandrer seg og testene fanger ikke alltid opp viruset med en gang.. Godt mulig det er det som feiler deg. Anonymkode: 6bf70...d9f Er bare redd for at jeg har utviklet noe kronisk som fibromyalgi osv som gjør at jeg aldri blir kvitt dette. Vet det i hovedsak er kvinner som får dette og de som har det i familien, jeg er og har ingen av delene, men det å være så utkjørt at jeg fortsatt tilbringer mesteparten av dagen på sofaen etter to uker gjør meg veldig bekymret! Spesielt med muskelsmerter fremdeles, den litt mer brennende følelsen i musklene har vært med meg i en uke nå. Endret 14. juni 2023 av Sykler966
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #17 Skrevet 14. juni 2023 Når jeg blir syk, enten det er korona, influensa eller forkjølelse, så er jeg som regel syk oppmot tre uker hver gang. Har vært sånn hele livet. Anonymkode: 28809...687
Sykler966 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #18 Skrevet 14. juni 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg blir syk, enten det er korona, influensa eller forkjølelse, så er jeg som regel syk oppmot tre uker hver gang. Har vært sånn hele livet. Anonymkode: 28809...687 Er den brennende smerten i musklene også noe du kjenner deg igjen i? Veldig ubehagelig!
Brunhilde Skrevet 14. juni 2023 #19 Skrevet 14. juni 2023 Det første som slår meg er mononukleose (kyssesyke), jeg hadde det som tenåring, og har aldri - verken før eller siden - vært i dårlig form så lenge. Be om at det sjekkes hvis du allikevel skal ta en blodprøve, og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #20 Skrevet 14. juni 2023 Ja, du kan også hangle i flere uker. Sist jeg hadde influensa var jeg skikkelig syk i 1 uke, så hadde jeg hoste og smerte i uken(e) etter, før jeg ble helt fin. Anonymkode: 0f3f9...601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå