Gå til innhold

Folk over en viss alder uten barn, rare?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere gode og greie folk uten barn, som er i 40 årene. Men har opplevd at folk tisker her og der om at de syns det er rart, spesielt om det er en mann. Syns egentlig at de er mer rare, som legger seg oppi folks privatliv. Er jo flere grunner til dette blir sånn. Er det flere som mener det? 

Anonymkode: e5aba...ea0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner flere gode og greie folk uten barn, som er i 40 årene. Men har opplevd at folk tisker her og der om at de syns det er rart, spesielt om det er en mann. Syns egentlig at de er mer rare, som legger seg oppi folks privatliv. Er jo flere grunner til dette blir sånn. Er det flere som mener det? 

Jeg tenker at folk som er så innmari opptatte av å legge seg borti hva andre gjør og har, har for mye fritid og burde skaffe seg et liv. Så helt enig med deg.

Anonymkode: a3c75...6ec

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at folk som er så innmari opptatte av å legge seg borti hva andre gjør og har, har for mye fritid og burde skaffe seg et liv. Så helt enig med deg.

Anonymkode: a3c75...6ec

Ja, får liksom ikke noe skikkelig svar på hvorfor de gjør det. Ikke at jeg skal grave i det heller

Skrevet

Folk er nok generelt nysgjerrige på mennesker rundt seg og hvordan de har havnet i situasjonen de er i, særlig om de skiller seg ut på en eller annen måte. At en lurer på hvorfor noen ikke har fått barn, er "evig enslig", ikke i arbeid osv. er sånn sett ikke så veldig rart, uten at det selvfølgelig rettferdiggjør å prate stygt om andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (2 timer siden):

Folk er nok generelt nysgjerrige på mennesker rundt seg og hvordan de har havnet i situasjonen de er i, særlig om de skiller seg ut på en eller annen måte. At en lurer på hvorfor noen ikke har fått barn, er "evig enslig", ikke i arbeid osv. er sånn sett ikke så veldig rart, uten at det selvfølgelig rettferdiggjør å prate stygt om andre. 

I de tillfelene jeg har vært borti, er det ganske negative ord som blir sagt. Er ikke bare bare å få seg kjæreste og drifte familie. Eller kanskje de ikke vil

Anonymkode: cf76b...8b3

AnonymBruker
Skrevet

Sier mye om dem og lite om de som ikke har barn.

Anonymkode: f39cc...bf1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt enig om det er kvinner. Blant menn er det mange som rett å slett ikke har hatt muligheten til å få barn.

Anonymkode: 1bc21...add

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, får liksom ikke noe skikkelig svar på hvorfor de gjør det. Ikke at jeg skal grave i det heller

Det finnes folk som er såpass enkle at de får kognitiv dissonans når de møter folk som har tatt andre valg enn seg selv. Det er nok de samme folkene som 10 år tilbake ikke kunne forstå at noen «kunne gå med den jakka der» eller bruke «det klesmerke der». Det er voksne folk som faktisk abonnerer på bloggere, og føler at de blir smartere ved å lese om overfladiske folk som driver med produktplassering. Det er folk med et fattig indre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Norges befolkning går sterkt i minus, så noen må ta jobben med å få norske barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Litt enig om det er kvinner. Blant menn er det mange som rett å slett ikke har hatt muligheten til å få barn.

Du vet at det også er kvinner som ikke har mulighet til å få barn? Altså, hvis du ser på prøverforumet her inne kan du jo se at mange har hatt mange IVF-forsøk uten at de har fått det til. 

Anonymkode: b8de6...551

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Over en viss alder så er da alle rare. Også disse som hvisker og tisker.

Anonymkode: 250ea...c8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Skjønner ikke ts innfallsvinkel om at det er mer rart med menn. Slikt er jo faktisk ikke i menns hender.

Gjest jessop
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Over en viss alder så er da alle rare. Også disse som hvisker og tisker.

Anonymkode: 250ea...c8c

Hvordan da, mener du😁Humoren til folk på 50 + er kanskje litt merkelig for dem som er yngre, men vet ikke om jeg vil kalle dem rare. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor du bor, og hvilket nettverk du har. Kanskje det er "rart" å ikke ha barn på bygda? Jeg vet ikke. I ressurssterke miljøer så er det å ikke ha barn veldig vanlig. Skal ikke generalisere om de jeg kjenner som ikke har barn, for noen er ufrivillig barnløse og andre er meget frivillig barnefri. 

Anonymkode: 70873...88a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på snart 37 som ikke har fått mulighet for barn, fordi min eks frarøvet meg dem ved å holde meg på "benken". Lovet meg det da jeg ville gå fra ham for at han ikke ville det osv. Tok til fornuft og gikk fra ham da jeg var rundt 33, og årene ballet på seg siden. Ja, jeg var naiv, og, ja, jeg hadde dårlig selvtillit. Burde skjedd årevis tidligere, men her er jeg, altså ... Godt voksen og barnløs, mens så å si "alle" kvinner fra min grunnskole har barn. Trist om jeg skal bli dømt for det. En annen fra mitt kull fikk brystkreft og må som følger av det jobbe for å bli mor ...

Anonymkode: f4e75...f14

Skrevet

Av slike folk tror jeg at jeg vil se på det å bli stemplet som "rar" som et kompliment.

Gjest jessop
Skrevet
1 minutt siden, DelvisPresley said:

Ja. Skjønner ikke ts innfallsvinkel om at det er mer rart med menn. Slikt er jo faktisk ikke i menns hender.

1 minutt siden, DelvisPresley said:

Tror ikke ts mente at det var rar om at det var menn, men at dem som tisket om det var av den oppfatningen. Syns det er rart at folk blander seg så inn i andres liv, uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...