AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Jeg har en tidligere kjæreste som jeg følte ikke prioriterte meg i deler av forholdet. Vi bor ikke på samme sted, og det siste året prioriterte han andre ting istedenfor å treffe meg. Siden vi ikke bor på samme sted, var det ikke ofte vi kunne tilbringe tid sammen. Jeg fortalte ham at jeg følte meg skuffet at det ikke ble satt av tid til å møtes da han traff andre i nærheten av meg, og da ble forholdet slutt. Han kuttet kontakten. Det siste halve året har vi ikke hatt kontakt, utenom at han ønsket meg Happy Valentine i februar. Jeg har ikke hatt kontakt med ham siden den gang. Jeg er av typen som sier veldig fort unnskyld, og det har jeg gjort mange ganger før, så kanskje han forventet det når han avsluttet kontakten. Han ringte meg sent i går kveld da jeg sov. Nå lurer jeg på om jeg skal ringe ham tilbake (?) og hadde vært takknemlig om noen kom med råd. Jeg må innrømme at jeg savner kontakten med ham, vi snakket daglig på telefon, så det ble et stort tomrom. Jeg er usikker, fordi jeg har forandret meg, har mer selv-respekt, og vil ikke han skal føle at jeg kommer løpende tilbake når det passer ham. Men han tror kanskje ikke det hvis jeg ringer tilbake siden det har gått så lang tid? Takker for at du leste igjennom dette og for svar. ☺️ Anonymkode: 66b81...f9f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Nei du skal ikke ringe tilbake. Blokker nummeret. Anonymkode: cdb91...29e 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Hadde ikke ringt tilbake. Ingen grunn til å åpne for kommunikasjon. Om det hadde vært viktig, hadde han sendt en sms eller prøvd å ringe igjen idag. Anonymkode: c0705...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Helt ærlig så ville jeg anbefalt å ikke ta kontakt, og ikke respondere på hans forsøk nå. Det at han først kuttet deg ut når du sa ifra om ditt behov (å bli prioritert), viser til høy grad av umodenhet og manglende evne til å løse problemer eller sammarbeider om kompromisser i et forhold. Det høres ut som du er påvei på et bra sted for deg selv. Det høres ut som du holder på å lære deg å sette sunne grenser samt selvhevdelse. Det høres ut som du har en vei å gå der. Denne mannen og den dynamikken dere har hatt vil mest sannsynligvis forstyrre din læringsprosess. Dette er arbeid som tar lang tid. Han tok et valg for lenge siden å kutte kontakt, dette er konsekvensene av hans valg. Fokuser på deg selv nå og bygg deg opp slik at du blir klar for å gå inn i et sunt forhold Anonymkode: 8ef57...38c 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Nei ikke gjør det!!! Du har en underdanig personlighet med problemer for å stå opp for deg selv og ha sunne grenser siden du alltid pleier å si unnskyld. Det eneste han gjør når han ringer deg og prøver å få kontakt er å prøve å få deg til å bli underdanig nok en gang og få deg til å flytte på grensene sine nok en gang! Stå opp for deg selv, stå på grensene sine og blokk og ikke la han få komme inn i livet ditt å forvirre og kjøre over deg og flytte grensene dine igjen! Det er så respektløst og fordi du har en underdanig personlighet blir du smigret istedet for sint, men her må du finne frem sinnet ditt og blokke han. Anonymkode: f2b91...c57 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Det høres ut som du er påvei på et bra sted for deg selv. Det høres ut som du holder på å lære deg å sette sunne grenser samt selvhevdelse. Det høres ut som du har en vei å gå der. Denne mannen og den dynamikken dere har hatt vil mest sannsynligvis forstyrre din læringsprosess. Dette er arbeid som tar lang tid. Ja, du har rett, jeg prøver å lære meg å sette sunne grenser, og jeg har en vei å gå. Stå opp for deg selv, stå på grensene sine og blokk og ikke la han få komme inn i livet ditt å forvirre og kjøre over deg og flytte grensene dine igjen! Det er så respektløst og fordi du har en underdanig personlighet blir du smigret istedet for sint, men her må du finne frem sinnet ditt og blokke han. Det stemmer. Jeg ble smigret fordi han kontaktet meg! Tenkte han tenker vel på meg nå siden han kontaktet meg, kanskje han til og med savner meg. Ble veldig nysgjerrig og smigret, og tenkte at jeg kanskje skulle ringe tilbake for å se hva han ville. Takker for svar til alle som har skrevet! Anonymkode: 66b81...f9f
Blåjojo Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Om han ønsket å snakke med deg og var seriøs, så hadde han ringt til et mer normalt tidspunkt enn sent på kvelden. Jeg ville ikke ringt tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #10 Skrevet 14. juni 2023 Blåjojo skrev (20 timer siden): Om han ønsket å snakke med deg og var seriøs, så hadde han ringt til et mer normalt tidspunkt enn sent på kvelden. Jeg ville ikke ringt tilbake. Ganske rart å ringe rundt om kl 23 hvis han ville snakke. Jeg må dessverre innrømme at jeg er nysgjerrig på hva han vil, om det bare var for å si hei, eller om det var noe annet. Jeg har savnet ham, men begynte å komme meg videre i livet, så ringer han… Vet at jeg ikke bør ta kontakt, og minner meg selv på det når jeg tenker på hvorfor han ringte. Takknemlig for svarene jeg har fått! Anonymkode: 66b81...f9f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #11 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ganske rart å ringe rundt om kl 23 hvis han ville snakke. Jeg må dessverre innrømme at jeg er nysgjerrig på hva han vil, om det bare var for å si hei, eller om det var noe annet. Jeg har savnet ham, men begynte å komme meg videre i livet, så ringer han… Vet at jeg ikke bør ta kontakt, og minner meg selv på det når jeg tenker på hvorfor han ringte. Takknemlig for svarene jeg har fått! Anonymkode: 66b81...f9f Det du lærte under forholdet med han, er at du manglet evne til å stå opp for deg selv og valgte å unnskylde for å unngå konflikt. Du innså dette og har jobbet med deg selv siden da. Hva annet kan han lære deg denne gangen? At du kan falle tilbake til gamle vaner? Nei, legg hele forholdet og fyren bak deg. Fokuser fremover, ikke bakover. Hva han ville med deg sent på en tirsdagskveld er ikke viktig nok til å la seg selv falle tilbake i et forhold du ikke var tilfreds i. Forstår godt at du er nysgjerrig, men det er viktig å ta gode valg for seg selv. Vil det komme noe godt ut av å ta opp kontakten med en person som ikke prioriterte deg når han hadde deg? Svært usannsynlig. La det ligge. Anonymkode: ce0c4...a10 1
Gjest Lurven Skrevet 14. juni 2023 #12 Skrevet 14. juni 2023 Kommer ikke noe godt ut av å ringe han tilbake.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #13 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forstår godt at du er nysgjerrig, men det er viktig å ta gode valg for seg selv. Vil det komme noe godt ut av å ta opp kontakten med en person som ikke prioriterte deg når han hadde deg? Svært usannsynlig. La det ligge. Anonymkode: ce0c4...a10 Trenger å høre dette. Har noen svake øyeblikk nå, men skal legge dette bak meg og komme meg videre. Håper ikke at han ringer igjen. Er ikke helt klar for å blokkere nummeret enda. Anonymkode: 66b81...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå