AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Det startet med at jeg spiste en pizza som var altfor varm ca 4 dager siden. Brant meg, er jeg sikker på ettersom det gjorde vondt. Helt siden da, har jeg fått hevelse i tannkjøttet som kun ser ut til å forverre seg (dette er så skrekkelig for meg at jeg begynner å bli redd) Har også ekstremt vondt i ganen, og kjenner at det gjør vondt å tygge, samt at den er litt hoven Har tatt med bilde for å illustrere akkurat hvor jeg er hoven i tannkjøttet, altså på fronten, helt i midten. Hver gang jeg pusser tennene blir det jo bare et blodbad. Tok nå noe som heter cloro-et eller annet. Husker ikke navnet, men det er forebyggende mot hevelser i tannkjøttet, og fikk tak i det på Apoteket. Jeg skal jo reise til Italia på ferie i morgen, og er usikker på om jeg egentlig vil nå. Mellom dette, og mageproblemer føler jeg meg svært håpløs. Noen tanker? Anonymkode: 9f5d9...5da
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Er ikke like ille som på bildet, men er en liten kule som er hoven, og stadig vokser føles det som. TS Anonymkode: 9f5d9...5da
enkefru Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Skyll med corsydol i noen dager og se om det hjelper.. evt prøv corsydol-gele på aktuelt sted siden det er et begrenset område 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Grunnen til at tannkjøttet blir hovent,rødt og blør er at man ikke får rengjort tennene godt nok. Start med tanntråd/mellomromsbørster med en gang. Det vil gjøre vondt og blø i begynnelsen,men det går over når du får rengjort skikkelig. Kan være at du har noe (matrester eller tannsten) under tannkjøttet,da må du få en tannlege/tannpleier til å rense skikkelig under tannkjøttet. Dette er ikke farlig,men skikkelig ubehagelig og vondt. Anonymkode: 1e9d1...c93 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Jeg ville oppsøkt tannlege. Så kan tannlegen sjekke om det er en betennelse i tannkjøttet. Mulig du bør få noe medikasjon. Anonymkode: 91d61...a54
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Corsodyl er gull. Anonymkode: f7d91...252 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå