Gå til innhold

Er det andre måter å få dekt brystreduksjon med en bmi over 27?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager om det har blitt spurt om før, men sitter her og er svært lei meg og hater kroppen min. På grunn av gener fra min mors side så har jeg alltid hatt alt for store hengende bryster, det har dessverre ikke blitt noe bedre i løpet av årene som har gått og nå er de større og henger enda mer, og sitter nå her som en trist 29 åring med en kropp som jeg ikke føler meg komfortabel med, og føler at jeg ser ut som et monster selv med bh og klær på, det har gått veldig mye utover selvbildet mitt i hele mitt liv, jeg er også dessverre overvektig (87-89 kilo og 1,69 i høyde) og har da ikke en bmi under 27 som man tydeligvis trenger for å få dekt brystreduksjon, jeg har heller ikke råd til privat brystreduksjon. Jeg har prøvd å gå ned i vekt, sluttet med sukker, og unødvendig godteri og mat, og har trent, jeg har gått ned fra 105 kilo men sitter forsatt fast i mellom 87-89 kilo, og syns det er vanskelig å gjøre noe med. Jeg lurte da på, er det andre muligheter for å få det dekt selv om man er litt overvektig? Vet ikke hvor lenge jeg greier å ha det slik. 

Anonymkode: b8cff...ab9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager om det har blitt spurt om før, men sitter her og er svært lei meg og hater kroppen min. På grunn av gener fra min mors side så har jeg alltid hatt alt for store hengende bryster, det har dessverre ikke blitt noe bedre i løpet av årene som har gått og nå er de større og henger enda mer, og sitter nå her som en trist 29 åring med en kropp som jeg ikke føler meg komfortabel med, og føler at jeg ser ut som et monster selv med bh og klær på, det har gått veldig mye utover selvbildet mitt i hele mitt liv, jeg er også dessverre overvektig (87-89 kilo og 1,69 i høyde) og har da ikke en bmi under 27 som man tydeligvis trenger for å få dekt brystreduksjon, jeg har heller ikke råd til privat brystreduksjon. Jeg har prøvd å gå ned i vekt, sluttet med sukker, og unødvendig godteri og mat, og har trent, jeg har gått ned fra 105 kilo men sitter forsatt fast i mellom 87-89 kilo, og syns det er vanskelig å gjøre noe med. Jeg lurte da på, er det andre muligheter for å få det dekt selv om man er litt overvektig? Vet ikke hvor lenge jeg greier å ha det slik. 

Kan du snakke med legen din om å prøve sånn diabetes-medisin for vektnedgang?

Hvis du går ned 25-30 kilo kan det jo også hende puppene krymper?

Ellers er jo alternativet ditt å spare opp de pengene da. Ta opp lån evt.

Anonymkode: 004a5...c86

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du snakke med legen din om å prøve sånn diabetes-medisin for vektnedgang?

Hvis du går ned 25-30 kilo kan det jo også hende puppene krymper?

Ellers er jo alternativet ditt å spare opp de pengene da. Ta opp lån evt.

Anonymkode: 004a5...c86

Ts behøver ikke å gå ned så mye som 25-30 kg for å komme under BMI-kravet på 27. Det holder at hun går ned bare 12 kg. 

Endret av Grüner
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke gjøre som så mange andre og spare og låne /ev en kombinasjon av de to til å dekke dette, og ikke sutre deg til å få staten til å dekke det? Jeg kan ikke skjønne hvorfor så mange kvinner skal måtte betale for det selv, mens du skal få det dekket?

Anonymkode: 40330...e1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, jeg går på arbeidsavklaringspenger på grunn av syke, og er ikke i stand til å arbeide i min tilstand nå. Så vidt jeg vet så kan jeg ikke spare disse pengene og vet ikke hvorvidt det er lurt av meg i å ta et lån for dette. Jeg sutrer ikke overfor at staten ikke kan dekke dette, men fordi jeg er trist overfor at jeg er i en kropp jeg mistrives med, selv om jeg prøver så godt jeg kan med å gå ned i vekt, så ser jeg ikke noe prosess, og føler da at jeg sitter fast og at jeg ikke får muligheter til å gjøre noe med brystene. Og spurte da om det var andre muligheter, om jeg ikke kommer noen vei med vektnedgang. Man trenger absolutt ikke å være frekk når en spør om forslag, jeg mente uansett ikke noe vondt med mitt spørsmål, ettersom det er ganske normalt å få brystreduksjon dekt av staten på grunn av medisinske grunner.  

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man få brystreduksjon når BMI er over 27 og man betaler selv? har kun hørt at klinikker kun opererer kvinner med BMI under 27.

Anonymkode: 8b1ac...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor kan man få brystreduksjon når BMI er over 27 og man betaler selv? har kun hørt at klinikker kun opererer kvinner med BMI under 27.

Anonymkode: 8b1ac...75e

Har sett en del folk som er over 27 i BMI på reduction på reddit som har fått det gjort. 

AnonymBruker
Skrevet

Når brystreduksjon er så viktig for deg så klarer du gå ned 12 kg! Bruk dette som motivasjon til å ta riktige kostholdsvalg hver dag. Lag en plan, tell kalorier og jobb mot dette konkrete målet. 

Anonymkode: 80dcf...eff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når brystreduksjon er så viktig for deg så klarer du gå ned 12 kg! Bruk dette som motivasjon til å ta riktige kostholdsvalg hver dag. Lag en plan, tell kalorier og jobb mot dette konkrete målet. 

Anonymkode: 80dcf...eff

Ts her, skal ikke gi opp enda, takk for det lille sparket. 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives ikke i kroppen min heller. Har hatt store bryster hele livet og legen sier jeg må ned på ett akseptabelt BMI nivå før vi kan vurdere brystreduksjon.

Ta grep angående matinntak (kalorirestreksjon, hold deg unna næringsinnhold som kroppen din ikke tåler, test ut om lavkarbo eller lavfett er noe for deg). 

Jeg gikk ned 30 kg, og var ventet på innkallelse til vurdering - opplevde dødsfall i nærfamilie, pandemien kom og utsatte alt av innkallelser etc. Jeg har nå gått opp de 30 kg igjen.. Så bare å begynne på nytt. 

Anonymkode: 69fa6...f4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her, jeg går på arbeidsavklaringspenger på grunn av syke, og er ikke i stand til å arbeide i min tilstand nå. Så vidt jeg vet så kan jeg ikke spare disse pengene og vet ikke hvorvidt det er lurt av meg i å ta et lån for dette. Jeg sutrer ikke overfor at staten ikke kan dekke dette, men fordi jeg er trist overfor at jeg er i en kropp jeg mistrives med, selv om jeg prøver så godt jeg kan med å gå ned i vekt, så ser jeg ikke noe prosess, og føler da at jeg sitter fast og at jeg ikke får muligheter til å gjøre noe med brystene. Og spurte da om det var andre muligheter, om jeg ikke kommer noen vei med vektnedgang. Man trenger absolutt ikke å være frekk når en spør om forslag, jeg mente uansett ikke noe vondt med mitt spørsmål, ettersom det er ganske normalt å få brystreduksjon dekt av staten på grunn av medisinske grunner.  

Hvis du ikke jobber så har du da all verdens tid til å trene, planlegge mat og gå ned i vekt. 

Anonymkode: 9ced5...130

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke brystredusjon fordi du ikke liker utseende ditt og mistrives i egen kropp, det er ikke medisinsk indikasjon. Tror du heller skal jobbe med psyken og holdningen til egen kropp enn å satse på operasjon.

Anonymkode: 7f26e...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...