Majer Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Jeg kan forstå at noen synes det er turn off med mye fett på kroppen, merkelig sminke, klesstil og ting man faktisk kan gjøre noe med, men reagerer når folk bryr seg om ting som ikke kan løses like enkelt- eks høyde, tykkelsen på leggene eller mengden hår på hodet. Jeg foreslår at de som har den type usunne krav går inn i seg selv, jobber med egen psyke og kvitter seg med de kravene eller så slutter de å date. Det er bra for alle andre. 2
Gjest Inverto Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Det er viktig å skille mellom krav og preferanser. Det sistnevnte burde ikke forhindre en rasjonell voksen å ignorere den gode kjemien og indre kvalitetene de liker med daten Av og til lønner det seg å gjøre unntak
Andro Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Ingen krav er usunne. Man har de preferansene man har. Leter etter det man vil ha, og lar de andre være. At noen søker skinnmagre eller bælfeite damer er helt fint, og er ingen kritikk av meg som ikke er noen av delene. Å bli fornærma over å bli avvist fordi ei dame leter etter en mann med langt hår går rett og slett ikke an. På et tidspunkt så dukker det opp ei som vil ha en snau og lettkrenka mann også, fordi du har en annen egenskap hun setter pris på - som at du er interessert i baking, eller har et magisk touch på g-punktet hennes mens du jodler - eller hva det nå er hun fascineres av. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Jeg hadde mine høye krav da jeg var singel. Jeg ville ikke kaste bort tiden min med å date, så noen krav måtte jeg jo ha. Det skremte heldigvis bare de useriøse og på den måten møtte jeg drømmemannen min☺️ Anonymkode: 33a01...245
Majer Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2023 Andro skrev (1 time siden): Ingen krav er usunne. Man har de preferansene man har. Leter etter det man vil ha, og lar de andre være. At noen søker skinnmagre eller bælfeite damer er helt fint, og er ingen kritikk av meg som ikke er noen av delene. Å bli fornærma over å bli avvist fordi ei dame leter etter en mann med langt hår går rett og slett ikke an. På et tidspunkt så dukker det opp ei som vil ha en snau og lettkrenka mann også, fordi du har en annen egenskap hun setter pris på - som at du er interessert i baking, eller har et magisk touch på g-punktet hennes mens du jodler - eller hva det nå er hun fascineres av. Jo, jeg tenker det. Krav om personlighet og ting man kan gjøre noe med er greit, men preferanser som går mot en sunn kropp er faktisk galt å ta med seg inn i datingverden.
Andro Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Jo, jeg tenker det. Krav om personlighet og ting man kan gjøre noe med er greit, men preferanser som går mot en sunn kropp er faktisk galt å ta med seg inn i datingverden. Da er vi uenige om det. Sin egen reaksjon på andres framtoning rår man ikke over, så å ikke være klar på disse kriteriene er å lure andre. "Krav om personlighet" er nøyaktig det samme. Ingen kan gjøre noe med personligheten sin. Man kan justere noe hvordan man oppfører seg mot andre, men personligheten; den er tidlig ferdig skapt. Ingen skal gå på akkord med seg selv når man avgjør hvem man passer sammen med - og ikke. 1
Gjest T-AA Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 1 hour ago, Majer said: Jeg kan forstå at noen synes det er turn off med mye fett på kroppen, merkelig sminke, klesstil og ting man faktisk kan gjøre noe med, men reagerer når folk bryr seg om ting som ikke kan løses like enkelt- eks høyde, tykkelsen på leggene eller mengden hår på hodet. Jeg foreslår at de som har den type usunne krav går inn i seg selv, jobber med egen psyke og kvitter seg med de kravene eller så slutter de å date. Det er bra for alle andre. Vanskelig å kritisere preferanser. Samtidig så er det jo mange som opplever markedssvikt der det de ideelt sett ønsker seg ikke matcher den verdien de selv kan tilby og da må man naturligvis justere preferansene sine dersom man ønsker seg en partner 😁
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Da er vi uenige om det. Sin egen reaksjon på andres framtoning rår man ikke over, så å ikke være klar på disse kriteriene er å lure andre. "Krav om personlighet" er nøyaktig det samme. Ingen kan gjøre noe med personligheten sin. Man kan justere noe hvordan man oppfører seg mot andre, men personligheten; den er tidlig ferdig skapt. Ingen skal gå på akkord med seg selv når man avgjør hvem man passer sammen med - og ikke. Jeg tenker mye handler om fordommer og må løses før man begynner å date jo. Se bare på alle som utvikler spiseforstyrrelser, tar steroider, betaler for hårtransplantasjon mm. Skylden ligger i stor grad hos de som har usunne seleksjonskriterier. De får enten tilpasse seg eller la være. Jeg får ofte høre at jeg ser veldig bra ut, men det betyr ikke at jeg dropper damer som er tynnere i håret enn meg selv. Da måtte jeg i såfall skjerpet meg eller droppet dating. Anonymkode: bba13...d93
Andro Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker mye handler om fordommer og må løses før man begynner å date jo. Se bare på alle som utvikler spiseforstyrrelser, tar steroider, betaler for hårtransplantasjon mm. Skylden ligger i stor grad hos de som har usunne seleksjonskriterier. De får enten tilpasse seg eller la være. Folks komplekser er framelska av kommersielle interesser, som spiller på andres usikkerhet og anlegg for hekt. Det har ingenting å gjøre med at folk er selektive når de velger partner. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 Majer skrev (1 time siden): Jeg kan forstå at noen synes det er turn off med mye fett på kroppen, merkelig sminke, klesstil og ting man faktisk kan gjøre noe med, men reagerer når folk bryr seg om ting som ikke kan løses like enkelt- eks høyde, tykkelsen på leggene eller mengden hår på hodet. Jeg foreslår at de som har den type usunne krav går inn i seg selv, jobber med egen psyke og kvitter seg med de kravene eller så slutter de å date. Det er bra for alle andre. OK. Men da kommer jeg og maler stua og soverommet hos deg sjokkrosa, signaloransj og spygrønt. Ikke? Nettopp. Det er ikke krav, det er preferanser. Ikke kom og påstå at du er fri for preferanser. Jeg, som selv ikke har en definert "type" slik som mange andre, har også mine preferanser som automatisk vil tiltrekke seg blikket om jeg skulle la blikket vandre langs en folkemengde. Anonymkode: be9fd...b80 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 Du lager utrolig mange tråder om krav og dating så kanskje det er du som må gå inn i deg selv? Krav om å få vite partners seksuelle fortid og ikke kan ha ligger med flere før er for eksempel et psykelig og usunt krav. Anonymkode: 49e49...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå