Gå til innhold

Hva er disse prikkene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har googlet meg ihjel men finner ikke svar. Noen som har eller har sett slike prikker før? Jeg har de over nesten hele kroppen foruten ansiktet. De har aldri klødd eller gjort vondt eller noe sånt. Jeg har også noen kirsebærflekker, men de er større. Kan dette være noe av det samme? Har hatt disse små prikkene i noen år nå og de plager meg ikke, men skulle likt å visst hva de er. Jeg er i 30 årene. Bildet er av underarmen min.

IMG_20230613_112333.jpg

Anonymkode: 06281...587

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fregner eller små føflekker. Ser i hverfall ut som pigmenter. Jeg har én sånn på nesen.

Anonymkode: 7dae6...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg zoomet inn ser det mer ut som små hudblødninger. Har du vokset bort hår? Klødd deg? Trent hardt?
Neppe noe farlig, men om du får stadig flere og de ikke går bort, så bør du høre med legen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fregner eller små føflekker. Ser i hverfall ut som pigmenter. Jeg har én sånn på nesen.

De er røde. Glemte å skrive det. Ser ut som blodutredelser egentlig, men de forsvinner ikke. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg zoomet inn ser det mer ut som små hudblødninger. Har du vokset bort hår? Klødd deg? Trent hardt?
Neppe noe farlig, men om du får stadig flere og de ikke går bort, så bør du høre med legen.

Ja det er det det ser ut som. Nei altså, disse har vært der i mange år. Har ikke forandret seg på den tiden. Ser ikke ut som jeg har fått flere hvertfall. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som føflekker 

Anonymkode: a44dc...f10

AnonymBruker
Skrevet

Spør lege om du er bekymret

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Spør lege om du er bekymret

Det er det ikke, de er røde. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er det ikke, de er røde. Ts

Hva har svaret ditt med innlegget du siterte? Jeg er og enig i at om du er bekymret går du til legen. Personlig ville jeg bare nevnt det neste gang var hos legen for noe annet.

Anonymkode: aa15f...276

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De er røde. Glemte å skrive det. Ser ut som blodutredelser egentlig, men de forsvinner ikke. Ts

Jeg har også sånne. Helt ufarlig. 

Anonymkode: 398ff...ea1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva har svaret ditt med innlegget du siterte? Jeg er og enig i at om du er bekymret går du til legen. Personlig ville jeg bare nevnt det neste gang var hos legen for noe annet.

Anonymkode: aa15f...276

Ah, siterte feil innlegg. Skulle svare på det om at de så ut som føflekker. Vil ikke si jeg er bekymret, men kan såklart ta det opp med legen neste gang. Men har stort sett erfaring med at legen ikke vet eller at han sier at alt er normalt. Også når ting ikke har vært normalt. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også sånne. Helt ufarlig. 

Men vet du hva det er, eller hva det heter? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det heter petekkier. Jeg kan få det på armen av hard styrketrening. 

Anonymkode: 210a3...edb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det heter petekkier. Jeg kan få det på armen av hard styrketrening. Anonymkode: 210a3...edb

Sjekker en googlebilder av navnet du skrev, så får en opp helt andre bilder enn ts viste oss. Holder en knapp på føflekker og de er ufarlige med mindre de begynner å endre form, farge eller størrelse og da snakker en med sin lege. P.s. jeg har også mange sånne småprikker og de er en del av meg. De skal være der.  :) 

Anonymkode: aebb3...97b

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker en googlebilder av navnet du skrev, så får en opp helt andre bilder enn ts viste oss. Holder en knapp på føflekker og de er ufarlige med mindre de begynner å endre form, farge eller størrelse og da snakker en med sin lege. P.s. jeg har også mange sånne småprikker og de er en del av meg. De skal være der.  :) 

Anonymkode: aebb3...97b

Jeg har også googlet petekkier og det ligner ikke.. men føflekker er da ikke røde? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det heter petekkier. Jeg kan få det på armen av hard styrketrening. 

Anonymkode: 210a3...edb

Nei det ligner ikke på det synes jeg. Og mine er konstante, de kommer/går ikke.. ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Aner ikke hva det heter. Noen har jeg hatt siden jeg var barn, noen har kommet de siste årene. Har de forskjellige steder på kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet

Bit av insekt? 

Anonymkode: 98981...2db

AnonymBruker
Skrevet

Kirsebærflekker?

Anonymkode: ab435...938

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...