AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Dere fraskilte kvinner som ikke er ”handy” og er fremdeles single. Synes dere det selvfølgelig at barnefar stiller opp til å fikse ting og tang i hjemmet, sånn typ vaktmester rolle? Anonymkode: 823d6...af3
rampeguri Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Nei. Det er mer sønnen min på 19 som må trå til. Eventuelt kan jeg sikkert høre med naboen....
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Overhodet ikke. Men så skal det sies at jeg er nok mer handy enn han er. Anonymkode: ef3d4...508 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Jeg syns egentlig det er en selvfølge hvis det er noe til barnet, typ et nytt klesskap eller en ny seng som skal monteres. Utover det, så syns jeg ikke det er hans ansvar. Nå skal det sies at min eks ikke ville montert det skapet eller den senga heller da. Han er ekstremt lat og gidder ikke. Det er én av flere grunner til at det ble slutt. Anonymkode: 852d6...321 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Ja, han fikser en del ting som jeg ikke klarer eller kan få gjort. Han virker ikke å ha noe i mot det. Han har ny dame nr to etter skilsmissen vår også, så det er ikke det at han håper noe skal skje mellom oss hvis han er "snill". Han er bare en grei fyr da. Han vil vel at hans barns mor og barn skal ha det bra. Anonymkode: 286b9...135 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Nei, absolutt ingen selvfølge! Om barnet spør faren sin om hjelp til å f.eks fikse noe på mopeden eller sette sammen et møbel, stiller det seg annerledes. Men ekskona kan virkelig ikke ta det som en selvfølge at eksmann løper ærender og gjør tjenester for henne. Hyggelig om mannen tilbyr seg, men en kan ikke kreve det Anonymkode: 74760...04b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Nope, da skulle det ikke vært andre muligheter i så fall.. Anonymkode: 92fa1...fbf
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Nei, det hadde jeg ikke tillatt. Det hadde gått på selvrespekten løs. Det meste dagligdagse ting, som ikke forutsetter en fagman, klarer jeg selv. Anonymkode: f721d...cc3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, absolutt ingen selvfølge! Om barnet spør faren sin om hjelp til å f.eks fikse noe på mopeden eller sette sammen et møbel, stiller det seg annerledes. Men ekskona kan virkelig ikke ta det som en selvfølge at eksmann løper ærender og gjør tjenester for henne. Hyggelig om mannen tilbyr seg, men en kan ikke kreve det Anonymkode: 74760...04b Jo, det synes jeg hun kan forvente. Etter mange år sammen, og flere barn, bør han stille opp og hjelpe til når det trengs. Anonymkode: 1a5ef...16b 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 Absolutt ikke, da får jeg heller hjelp av arvingen på 19 😊 Anonymkode: ae3ab...a2e
skruf Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 Nå er mitt særkullsbarn voksent, men var alene med henne i 4 år før jeg møtte mannen min (som jeg fortsatt er gift med), og ja; det var av og til at barnefar hjalp meg da jeg var alene. Jeg hadde ingen familie her i byen nettopp pga jeg valgte å bli boende sånn at far og datter skulle få en god relasjon. Der meste klarte jeg selv, men av og til så hjalp han meg med rent fysiske ting (etterhvert ble jeg kjent med naboer og kunne be om armkraft der) Det var feks han og stemor som hjalp meg med å flytte. Men der har gått begge veier; jeg var dagmamma til barnet deres da de ventet på barnehageplass og jeg var hjemme i mammaperm med mitt andre barn. Var mye barnevakt for de (begge har yrker med ustabil arbeidstid. Mannen min og barnefar har også hjulpet hverandre, feks hjalp mannen min barnefar med å legge ny bordkledning.. Barnefar spiller saksofon , og han spilte på innmarsj og utmarsj da mannen min og jeg giftet oss. Nå er jenta voksen og har flyttet, men vi fire foreldre har likevel litt kontakt og hjelper hverandre med dyrepass. De passer hunden vår når vi er ute å reiser, og vi drar innom de for å mate katter, vanne planter og ta inn post når de er på ferie Barnefar og jeg leide henger og kjørte flyttelass til den byen jenta skulle studere i, hjalp henne på plass før vi alle tre gikk ut å spiste middag sammen, så kjørte barnefar og jeg hjem. Jeg ser ikke problemet med å motta eller gi hjelp til hverandre bare pga vedkommende er en ex. Vi er venner, alle fire, og venner hjelper hverandre . Jeg har ingen andre følelser enn vennskapelig for eksen, og det samme gjelder han. Så hvorfor ikke væte behjelpelig og på tilbudssiden. Det er jo også bra for barna å se at foreldre og steforeldre kan samhandle og hjelpe hverande 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 Jeg syns det er selvfølgelig at venner hjelper hverandre der det trengs og der man kan så jeg hadde ikke forventet noe mindre av en barnefar. Men generelt kan jeg ikke komme på noe jeg trenger hjelp til av en mann utenom fagarbeid som å montere spottere i taket men det kan jo likegjerne være en kvinnelig elektriker. Og bære vaskemaskin, der trenger jeg hjelp om den skal byttes ut men det skal den ikke Anonymkode: a8da0...d4e 1
BobbySocks Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 Nei, gud, han vil jeg helst ikke ha inn i mitt hus. Han kan uansett ikke noe jeg ikke enten kan fikse selv eller betale for. 1
laviniabcn79 Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 Jeg er den heldige vinner av TRE vaktmestere. pappa trumfer som nummer en, min kollega er en god nr to. barnefar er nr 3, men han sjonglerer litt opp og ned i systemet etter hvor han er hen 🤣 tenker jeg er superheldig!
FrøkenFri Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 Nei, overhodet ikke. Jeg er dessuten mer handy enn han. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere fraskilte kvinner som ikke er ”handy” og er fremdeles single. Synes dere det selvfølgelig at barnefar stiller opp til å fikse ting og tang i hjemmet, sånn typ vaktmester rolle? Anonymkode: 823d6...af3 Søren at du ikke henvender deg til oss som er av den handy typen da 😛 BF gjorde ikke noe da vi var sammen, og enda mindre nå. Jeg gjør alt i huset. Senest i går rev jeg en vegg I dag har jeg 'bare' klippet gresset ute, og i morgen havner veggen og mere til på dynga. Anonymkode: fb0c5...ab9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 Alle damer som sier de er mer handy enn barnefar. Kan dere lese HI igjen. Det sår bokstavelig ;dere damer som ikke er “handy”…. Men det er morsomt med dette behovet noen damer har å håne eks for ikke være nok mann. Hva hadde dere sagt om det hadde vært like legit for menn å si; Hun var utrolig dårlig på å vaske hus og lage mat. Derfor gikk jeg i fra henne. Hilsen, Ts. Anonymkode: 823d6...af3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #18 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle damer som sier de er mer handy enn barnefar. Kan dere lese HI igjen. Det sår bokstavelig ;dere damer som ikke er “handy”…. Men det er morsomt med dette behovet noen damer har å håne eks for ikke være nok mann. Hva hadde dere sagt om det hadde vært like legit for menn å si; Hun var utrolig dårlig på å vaske hus og lage mat. Derfor gikk jeg i fra henne. Hilsen, Ts. Anonymkode: 823d6...af3 Hvem er det som sier at de fikk fra bf pga manglende handyness? Anonymkode: fb0c5...ab9
Matas Skrevet 13. juni 2023 #19 Skrevet 13. juni 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg