AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Del Skrevet 13. juni 2023 Hei! Jeg har fått meg ny jobb og har takket ja. Ny arbeidsgiver vil jeg skal starte 1.september. Jeg har en oppsigelsesfrist på 3 måneder og har leveret den i dag (13.06.2023). Må jeg jobbe til 1.oktober da eller kan jeg høre med nåværende arbeidsgiver om jeg kan jobbe 2 av de 3 månedene? eller går oppsigelsen fra i dag også frem i 3 måneder? Er det noen som ar jobbet mindre enn oppsigelsesfristen? Til opplysning: Jeg trodde jeg hadde 1 måned oppsigelse pga prøvetid på 6 mnd,men jeg hadde ikke det derfor ble det litt misforståelse angående oppsigelsen. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med dette og jobbe mindre enn de 3 mnd. Anonymkode: d60b4...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Del Skrevet 13. juni 2023 Du kan spørre arbeidsgiver om å få gå før, men du har ikke krav på det. Anonymkode: 58c63...9e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Del Skrevet 13. juni 2023 Hvorfor trodde du det? Har du kontrakt? Hva står det i denne? Du kan selvsagt be om å få fratre stillingen uten å stå ut oppsigelsestiden, men oppsigelsen din løper normalt sett fra 1.7 og da er din siste arbeidsdag siste dag i oktober. Anonymkode: 3507c...c51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 13. juni 2023 #4 Del Skrevet 13. juni 2023 Sitat Er arbeidstakeren ansatt med en prøvetid gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale. I prøvetiden regnes oppsigelsestiden fra den datoen den er mottatt av den andre parten. Hva sier kontrakten din TS?? Sier den at du har prøvetid på 6 mnd? Oppsigelse i prøvetiden - Arbeidsmiljøloven (arbeidsmiljoloven.com) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Del Skrevet 13. juni 2023 Du kan spørre, men om arbeidsgiver ikke lar deg gå før så må du jobbe tida ut. Jeg har opplevd begge deler, grei arbeidsgiver og ikke grei 😄 Anonymkode: 830e6...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Del Skrevet 13. juni 2023 Her er du nødt til å undersøke hva som står i arbeidskontrakten din. Forstår jeg deg rett i at du er i prøvetid i den jobben du har i dag, så er det vanlig med 14 dagers oppsigelsesfrist fra den dagen du sier opp. Hvis det uttrykkelig står i arbeidskontrakten din at du har tre måneders oppsigelsestid i prøvetida, så har du tre måneder fra 1. juli. Det er ikke helt uvanlig å få slippe tidligere i oppsigelsestida, men det er opp til arbeidsgiver. Jeg ba om, og fikk tillatelse til å slutte to uker før på en tidligere arbeidsplass. Anonymkode: 79c12...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå