NicefacePOTTHA Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Hei. Jeg er en kvinne ( akkurat fylt 30 år) som nå for første gang skal begynne å øvelseskjøre. Grunn til at jeg ikke har tatt lappen i tidligere alder er pga en nesten ulykke i barndommen(lettere personskader) som har satt ett negativt psykisk spor og mareritt ved søvn som aldri gir seg. Kjenner venner som har vært i trafikkulykker(harde personskader) etter de tok lappen og fremdeles kjører bil idag. Innser med alderen at det med psykens håndtering av utfordrende hendelser er så indivduelt og bortkastet energi og tid til rakke seg selv ned for…Dere som har hatt kjøreskrekk/total fobi og kom dere over kneika, hvordan fikk dere det til? Stor takknemlighet til motiverende ord og konstruktiv kritikk❤️
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Vet ikke om det hjelper deg, men for min del hjalp det rett og slett å være mer voksen. Man skjønner mer av hvordan man faktisk kjører trygt og hvordan trafikken fungerer. Hvis man får en god kjørelærer i tillegg, så føler man seg mye tryggere. Kjørelærer har kontroll pga ekstra sett med pedaler. For meg var det uaktuelt å begynne å øvelseskjøre privat fordi de ekstra pedalene ikke var der. Jeg var 31 da jeg tok lappen, og det gikk veldig fint. Jeg brukte nok litt lenger tid enn snittet på å bli trygg, men ellers gikk det helt supert. Anonymkode: 443a6...30e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå