AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Dere som får desemberbarn hvordan gjør dere det dersom dere ikke får barnehageplass før august ? Tar dere ulønnet permisjon frem til august ? Har termin i slutten av desember. Skal da etter min beregning være tilbake i jobb i oktober. Men vurderer 2 mnd ulønnet etter permisjon. Så jeg er tilbake i jobb januar 2025. Men er det slik at jeg mister rettigheter på full ferie neste år + retten på sykepenger ol dersom jeg gjør det på denne måten? Vi tenkte pappen tar permisjon januar - februar - mars. Er det noe sjans for at barnet får plass i bhg fra januar/mars/april? Eller må man ofte vente til august ? Pappen er student og har skole på dagtid så er litt usikker på hvordan vi skal legge opp dette. Anonymkode: 84b90...b14
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Har besteforeldre som kunne tatt henne noen dager, så det i kombinasjon med ulønnet permisjon og hjemmekontor (når pappaen ikke har telefonvakten på jobb). Vi fikk plass fra desember da. ved ulønnet permisjon over en viss tid mister man retten til sykepenger feks ja. Så det må jo bare være en risikovurdering. Sjekk ut om det er barnehage via skolen. Anonymkode: 48736...f33
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Man må ofte vente til august. Men begge gangene jeg har fått novemver/desemberbarn har det vært for få barn så alle fikk plass. Anonymkode: c14b5...4e2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Spørs hvor du bor og hva du godtar av bhg. Her i Trondheim er det oftest ledige plasser. Men ikke I alle. Noen bhg har fult opp og lange lister, mens andre har ledig. Sjekk ut private og familiebarnehager, de skriver ofte på Facebooksider at det er ledige plasser der. Mange benytter seg av familiebarnehager osv det første pret, til de får flytte over på en bhg de ønsker. Eller så er det ulønnet, familie/slekt/venner eller finne en dagmamma. Anonymkode: 183ca...788
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Vi fikk plass 1. januar da førstemann var ett år, han er født i slutten av desember. Søkte ham inn på ordinært opptak, fikk avslag. Ringte rundt til barnehager i oktober og fikk plass med én gang. Det var først tenkt som en «reserveløsning», men vi er så fornøyd med barnehagen at vi har valgt å ha ham der. Lillesøster er født i mars, og da er planen å ta 80% permisjon, muligens at jeg har gradert perm noen uker og en eller to uker med pass av bestemor. Da strekker vi perm til slutten av juni neste år. Både mannen og jeg jobber som lærere, så om vi klarer å strekke permen til skoleslutt kommer vi oss til barnehagestart 1. august neste år. Vi kunne nok sjanset på plass i mars-april igjen, men da er sjansene dårlige for at storebror og lillesøster får plass i samme barnehage. Anonymkode: c8c0b...5f0
blalbalba Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Takk for svar! dere som fikk plass i november/desember når søkte dere bhg plass? Skal jeg søke barnehageplass allerede i mars neste år? For plass i desember samme året ? Eller januar 2025? Endret 13. juni 2023 av blalbalba
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 blalbalba skrev (Akkurat nå): Takk for svar! dere som fikk plass i november/desember når søkte dere bhg plass? Skal jeg søke barnehageplass allerede i mars neste år? For plass i desember samme året ? Vi søkte sammen med resten nå i år, og fikk plass nå i desember (var det vi søkte om). Anonymkode: 48736...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå