AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Jeg sliter med dette. Får følelser for personer jeg ser ikke passer inn i min livsstil eller som har de kvalitetene jeg søker i en partner. Der jeg vet at i ettertid når forelskelsen roer seg, vil være betydelig mindre attraktiv fordi vi har ulike ønsker ift nettopp måten å leve livet på. Har vært i flere forhold der jeg var stupforelsket i starten, hadde det fantastisk, men avsluttet forholdet fordi livet mitt ble begrenset ved ulike interesser når forelskelsen drar. Jeg sliter også med at når jeg faktisk ser etter en person som passer min livsstil, så dukker ikke følelsene opp. Skal man likevel prøve en stund og se om følelser utvikler seg? Akkurat nå synes jeg det er enklere å være singel, enn å måtte velge mellom følelser og å føle meg bra med noen som ikke passer meg, eller å tvinge frem følelser for en knallbra fyr som kan gi meg et fantastisk liv langsiktig... jeg synes også det er kjipt å tenke på å gå inn i et forhold uten å være forelsket med den følelsen av at "han MÅ jeg bare ha". Den følelsen styrer også det seksuelle hos meg, jeg blir rett og slett ikke kåt i det hele tatt når følelsene ikke er der. Anonymkode: 50d52...eef 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Følger tråden og håper du får gode råd. Har helt siden ungdommen slitt med denne balansen der de jeg har dønn forelsket i har vist seg å ikke har vært bra for meg overhode, og de som jeg vet har gode kvaliteter har jeg ikke klart å utvikle følelser for selv om jeg prøvde hardt. Kan si en ting om det å fortsette uten følelser og det er å være forsiktig å avslutte i tide om ikke følelser kommer. Jeg har noen ganger dratt det for langt fordi jeg så gjerne ville bli forelsket i vedkommende som hadde vært en perfekt match, men har endt opp med å føle direkte avsky etterhvert hvor bare et kyss har føltes helt motbydelig ut. Det funker ikke for alle å være intim med noen man ikke er forelsket i, og da bør du ikke fortsette Anonymkode: 50e95...37c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Da må man være strengere med hvem man omgås og hvem man dater. Jeg gidder ikke date eller flørte med folk som ikke passer meg som person, for da kan det oppstå situasjoner hvor man får følelser og ender i et usunt forhold. Anonymkode: 6b32c...aaa 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Kjenner meg igjen. Jeg tror uansett det er viktig og gå for den man får connection med, men samtidig i den fasen være tydelig på hva man ønsker, og ser etter. Kan han møte deg der du vil eller ikke? Jeg vektlegger innsats og kontakten jeg føler med han. At jeg føler meg trygg, forstått og sett. At jeg føler og kan se at han er villig til å legge inn jobben det kreves for å bli 2. Og at sexen er bra såklart 😜 Også får jeg se hvordan det går,. I mitt tilfelle så har han knapt noen av kvalitetene jeg egentlig ønsker i en partner. 🙈 Men, siden jeg kjenner det så trygt og godt rundt han prøver jeg. Eksn min, hadde jo massevis av kvaliteter jeg ønsket. Meeeeen, han er jo en x.. 😂 Jeg er tydelig på hva jeg ønsker fra han. Og han jobber mot det, så jeg gir det tid 😅❤️ Anonymkode: edd0f...b04
exictence Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sliter med dette. Får følelser for personer jeg ser ikke passer inn i min livsstil eller som har de kvalitetene jeg søker i en partner. Der jeg vet at i ettertid når forelskelsen roer seg, vil være betydelig mindre attraktiv fordi vi har ulike ønsker ift nettopp måten å leve livet på. Har vært i flere forhold der jeg var stupforelsket i starten, hadde det fantastisk, men avsluttet forholdet fordi livet mitt ble begrenset ved ulike interesser når forelskelsen drar. Jeg sliter også med at når jeg faktisk ser etter en person som passer min livsstil, så dukker ikke følelsene opp. Skal man likevel prøve en stund og se om følelser utvikler seg? Akkurat nå synes jeg det er enklere å være singel, enn å måtte velge mellom følelser og å føle meg bra med noen som ikke passer meg, eller å tvinge frem følelser for en knallbra fyr som kan gi meg et fantastisk liv langsiktig... jeg synes også det er kjipt å tenke på å gå inn i et forhold uten å være forelsket med den følelsen av at "han MÅ jeg bare ha". Den følelsen styrer også det seksuelle hos meg, jeg blir rett og slett ikke kåt i det hele tatt når følelsene ikke er der. Anonymkode: 50d52...eef Kjenner meg igjen, ja. Hadde de samme tankene, og tenkte at jeg ville finne meg en kjæreste jeg var stormende forelsket i, og hadde en magisk tiltrekning til. Jeg fant noen, men som din erfaring, dalte interessen deretter, eller jeg ble avvist. Jeg følte på sårbarhet og smerte. Tror jeg måtte kjenne på den erfaringen for å innse at jeg ville satse på en mann med gode kvaliteter som gav trygghet og gode opplevelser. Nå har jeg truffet en mann som gir trygghet, omsorg, er alltid til å stole på. Jeg merker på meg selv at jeg er glad og at jeg smiler og ler ofte når jeg er sammen med ham. Han viser glede når han ser meg. Jeg føler godhet. I starten hadde jeg ikke seksuell tiltrekning, men følte sterkt at jeg hadde lyst til å være med ham. Jeg sa til ham at jeg likte ham godt. Men at jeg ikke hadde lyst til å ha sex før jeg ble ordentlig kjent med en mann. Det var han enig i, og følte også at det riktige var å være godt kjent først. Jeg sa at jeg tror sex kan føles mye bedre mellom to mennesker som er blitt glade i hverandre, og kan være trygge på hverandre. Vi ble kjærester, men ble likevel enige om å ikke ha sex før vi ble enda mer kjent og trygge på hverandre. Og vet du, nå (etter ca 1 mnd) har jeg virkelig fått lyst til å ha sex med ham. Vi sover sammen, har lagt mye ute. Vi har det fint sammen. Men for det har vi ikke sex. Jeg vil vente. Selv om det virker som vi er sikker på hverandre. Jeg tror faktisk på at du vil føle tiltrekning til en mann som du føler du har det veldig godt sammen med. Den tryggheten og godheten er den beste følelsen i verden, synes jeg. Jeg synes det er godt å være to, og dele med en kjærlig snill og ordentlig mann. Endret 13. juni 2023 av exictence 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Jeg har litt motsatt problem, tror jeg. Jeg ser forskjeller, overtenker alle slags problemer, og tør ikke date dem som faller utenfor mine trygge og kjedelige referanser. M53 Anonymkode: 7e028...471 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Jakter du de peneste mennene = fuckboys, utro, kynisk, narsisiter, osv. Jakter du menn som er under finner du dem som har kvalitetene du ser etter. Like barn leker best, er du selv lubben så passer du med en lubben, er du stram i kroppen, passer du med en som også er det osv. Anonymkode: 54018...61d 3
Majer Skrevet 14. juni 2023 #8 Skrevet 14. juni 2023 Du må gjøre om på hvilke folk du finner attraktive før du begynner å date igjen. Det er den eneste måten å få kontroll på.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #9 Skrevet 14. juni 2023 Fordi deres biologi triumfer fornuften. De karene dere som regel får følelser for er de populære som kan knulle rundt og som ikke trenger å dedikere seg til en dame. Jada, jeg vet dere er lei av å høre dette, men sånn er det bare! Natur og biologi og det greiene der vettu.. Mange av oss karer har observert dette opp gjennom voksenlivet og vet hva vi prater om! Anonymkode: 3cde3...64f 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #10 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 10.55): Jeg sliter med dette. Får følelser for personer jeg ser ikke passer inn i min livsstil eller som har de kvalitetene jeg søker i en partner. Der jeg vet at i ettertid når forelskelsen roer seg, vil være betydelig mindre attraktiv fordi vi har ulike ønsker ift nettopp måten å leve livet på. Har vært i flere forhold der jeg var stupforelsket i starten, hadde det fantastisk, men avsluttet forholdet fordi livet mitt ble begrenset ved ulike interesser når forelskelsen drar. Jeg sliter også med at når jeg faktisk ser etter en person som passer min livsstil, så dukker ikke følelsene opp. Skal man likevel prøve en stund og se om følelser utvikler seg? Akkurat nå synes jeg det er enklere å være singel, enn å måtte velge mellom følelser og å føle meg bra med noen som ikke passer meg, eller å tvinge frem følelser for en knallbra fyr som kan gi meg et fantastisk liv langsiktig... jeg synes også det er kjipt å tenke på å gå inn i et forhold uten å være forelsket med den følelsen av at "han MÅ jeg bare ha". Den følelsen styrer også det seksuelle hos meg, jeg blir rett og slett ikke kåt i det hele tatt når følelsene ikke er der. Anonymkode: 50d52...eef Samme her, traff en som det er super kjemi med, men han har så annerledes livsstil enn meg at jeg tviler. Så har du en som har samme livsstil, men ikke like god kjemi. Sliter også med å velge. Anonymkode: 66011...0a5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 14.50): Da må man være strengere med hvem man omgås og hvem man dater. Jeg gidder ikke date eller flørte med folk som ikke passer meg som person, for da kan det oppstå situasjoner hvor man får følelser og ender i et usunt forhold. Anonymkode: 6b32c...aaa Utrolig at ingen har kommentert dette, det absolutt beste rådet så langt! Tiltrekkes man av mennesker som ikke er bra for seg selv, så stopp med å gi næring til tanken om badboyen eller hva du nå dras mot. Bare kutt ut unnskyldningene om magisk tiltrekning, det er du selv som velger om du skal tenke litt med hodet også før du går inn i et forhold. Anonymkode: 4839c...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå