Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dere i sosiale situasjoner der dere ikke kjenner alle godt? Er dere flinke på small-talk?

Jeg er fryktelig dårlig på small-talk. Jeg kommer av og til ikke på ting å si/spørre om. Har noen noen gode råd til hvordan jeg kan bli bedre i slike situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, sliter selv med dette. Men jeg kom over et tips som jeg tror jeg leste i siste bladet Kamille. Les masse nyheter i aviser og ukeblader, så er du oppdatert på det meste og da har du mye lettere for å begynne small-talk'n. Le mye !!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Smalltalk er helt greit, det. Bare snakk om været, om maten du eventuelt spiser eller noe annet du vet du har felles med den du snakker med.

Skrevet

Jeg har et godt tips. De fleste mennesker liker å prate om seg selv, og hvis noen virker interessert i dem og deres liv så vil de etter all sannsynlighet like den personen som er interessert. Så spør folk - om hva de driver med, hva de gjør på fritiden etc. Pleier alltid å funke :)

Skrevet
Jeg har et godt tips. De fleste mennesker liker å prate om seg selv, og hvis noen virker interessert i dem og deres liv så vil de etter all sannsynlighet like den personen som er interessert. Så spør folk - om hva de driver med, hva de gjør på fritiden etc. Pleier alltid å funke  :)

Veldig enig med Nelle her. De fleste elsker å prate om seg selv. Og skulle du møte en som heller ikke er glad i smalltalk (og det merker du vet at personen svarer enstavelsesord) så blir han/hun som regel kjempeglad for at dere bare står der stille sammen. :ler:

Skrevet

hehe, de fleste elsker ikke å snakke om seg selv!! jeg liker ikke det, liker ikke å brette ut, syns ikke jeg er noe interessant eller gjør noe interessant ;)

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg har ingen problemer der. Men så er jeg også veldig pratsom da. Men kan heldigvis også lytte til hva andre sier, ellers tar de fleste beina på nakken og flykter etter kort tid. Hvis samtalen først kommer igang, er det værste unnagjort og det vil flyte lettere resten av kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...