AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Mest sannsynlig atopi, da han ikke reagerer på mat. Jeg mistenker pollen, da kløen og nysing/herkingen tok seg opp skikkelig rundt mars/april. Det jeg lurer på er om det er normalt at hunder blir slakke når de har pollenallergi? Jeg har selv pollenallergi, og på de verste dagene er jeg skikkelig tung i hodet og sliten i kroppen. Hunden min har begynt å virke trøtt, har lite energi, legger seg helst under sofaen eller i sengen sin. Slipper jeg han ut i hagen, går han litt rundt i hagen og snuser litt, før han går inn og legger seg igjen. Han liker å gå tur, men har ikke samme gnisten som tidligere. Han er under utredning av veterinær. Går på allergi-fór for å utelukke at det er mat han reagerer på. Etter at han sluttet på kortison-tablettene så har kløen/herking/slikking på poter tatt seg og igjen, noe jeg selvsagt visste kom til å skje. Anonymkode: dc882...d58
tussi680 Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Det at han slikker seg under potene er et tegn på at han kjeder seg. Har hatt samme type hund og fikk høre av veterinær at det er derfor de gjør det. Min hund var allergisk mot pollen og fikk spesialfor. Det gikk i alle fall bra.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Min var allergisk mot gress og husstøvmidd. Beveget seg svært lite og ble avlivet rett etter 2-års dagen fordi det eneste som hjalp var kortison og etter et år på dette begynte han å få så mye bivirkninger av dette at jeg lot ham slippe. Føler med deg, å ha hund med allergi er vondt for både hund og eier. Anonymkode: a6504...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå