Gå til innhold

Mulig å fjerne kalorifokus på Apple watch?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer Apple watch for å bruke både som treningsklokke, men også smartklokke. Jeg er klar over at det finnes bedre treningsklokker, men den er overlegen som smartklokke og helt grei som treningsklokke så alt i alt vil den dekke behovet mitt. Men jeg ser at den tracker aktivitet som forbrente kalorier. Det er jeg lite interessert i - både fordi det ikke vil være et sunt fokus for meg og fordi jeg vet at estimatet er ekstremt unøyaktig. Er det mulig å slette/endre dette? 

Anonymkode: d6dc1...8a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen med Apple watch her? 

Skrevet

Jeg skulle gjerne endret fra fokus på kalorier til fokus på skritt, men jeg har i hvert fall ikke fått til det. 

AnonymBruker
Skrevet
Kelsier skrev (På 19.6.2023 den 11.52):

Jeg skulle gjerne endret fra fokus på kalorier til fokus på skritt, men jeg har i hvert fall ikke fått til det. 

Takk for svar, det var veldig synd. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke aktivitetsklokke! Nettopp på grunn av det du sier. Alle syns det er veldig rart. Men trener for generell helse, ikke for tall. Befriende 🙂 Trener ganske mye også faktisk. 

Anonymkode: bad6e...2bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg bruker ikke aktivitetsklokke! Nettopp på grunn av det du sier. Alle syns det er veldig rart. Men trener for generell helse, ikke for tall. Befriende 🙂 Trener ganske mye også faktisk. 

Anonymkode: bad6e...2bb

Ja, jeg skjønner absolutt hva du mener og jeg gjør det samme som deg nå. Jeg hadde en Fitbit tidligere, men ble alt for opphengt i tallene (PAI) på den og det tok fra meg treningsgleden. Har nå vært uten i et år, men savner å kunne tracke litt. Se på puls, og gjerne ha kontroll på tempo når jeg løper. Samtidig som jeg ønsker meg en smartklokke av helt andre grunner enn det som er relatert til trening. 

AnonymBruker
Skrevet

Apple watch har ikke mulighet til å fjerne fokuset på forbrente kalorier. Men du kan sette ned "forbrente kalorier målet" slik at du ikke har det presset om å forbrenne kalorier.

På Fitbit man man for eksempel ha forskjellige "klokke utseende" der kalorier ikke står. og i appen kan man fjerne kalorier så den ikke syntes. 

Anonymkode: ef15d...648

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Apple watch har ikke mulighet til å fjerne fokuset på forbrente kalorier. Men du kan sette ned "forbrente kalorier målet" slik at du ikke har det presset om å forbrenne kalorier.

På Fitbit man man for eksempel ha forskjellige "klokke utseende" der kalorier ikke står. og i appen kan man fjerne kalorier så den ikke syntes. 

Å skru ned målet så lavt at det ikke har noen betydning er en mulighet ja! 
Klar over at man kan fjerne det på Fitbit, men det er ikke en smartklokke. 

AnonymBruker
Skrevet
On 6/27/2023 at 12:36 PM, AnonymBruker said:

Å skru ned målet så lavt at det ikke har noen betydning er en mulighet ja! 
Klar over at man kan fjerne det på Fitbit, men det er ikke en smartklokke. 

Min fitbit fungerer som en smartklokke, så alt avhenger litt av hva du mener med "smartklokke" :) Versa-variantene for eks.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 8.26):

Min fitbit fungerer som en smartklokke, så alt avhenger litt av hva du mener med "smartklokke" :) Versa-variantene for eks.

Jeg vil ringe med den, bruke apper, kunne svare på meldinger, betale, høre på musikk uten å ha med telefon, bruke gps uten telefon osv osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...