AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Lurer på hvor gamle dere var når første kom? Og var dere klare? Var alt på plass rundt dere? Familie langt unna? Hadde dere behov for mye hjelp etter at lille kom? ☺️ Mange spørsmål man sitter med! Jeg blir da 25 og han blir 28 når et eventuelt barn kommer neste år. Vi har veldig lyst på, men samtidig er det skummelt. Blir man noen gang klar? Det jeg tenker mest på er om forholdet vårt blir annerledes på en dårlig måte, eller om man ikke blir å ha tid til det vi ønsker å gjøre, reise osv osv.. Håper på mange gode innspill!❤️ Anonymkode: 250b1...f87 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Vi var 35 og 38 da vi fikk førstemann. Hadde utdanning, jobb, bolig og hadde vært gift i 6 år. Alt trenger ikke være på plass, men man må ha et godt forhold hvor dere støtter hverandre. Man må også være villig til å gi slipp på fritid, impulsivitet, reising (for en stund), venner og festing. Vi kan ikke ta en langweekend i Barcelona når som helst, som vi kunne før. Hvis dette er greit for deg kan dere kjøre på. Anonymkode: ba554...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 24. Ikke planlagt. Var ikke klare i det hele tatt 😂 men gikk på et vis, men vi innså våre begrensninger og ventet 10 år før vi fikk nr 2 😅 Anonymkode: c6a69...b57 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Var 22, snart 23. Mannen var 29. Var veldig klar og det var planlagt. Hadde hus og bil og jobber. Ikke kjempegod økonomi men brukbar. Ikke familie i nærheten, men det gikk helt fint. Senere har jeg fått barn mens jeg studerte og da mistet mannen jobben også, men gikk bra det også. Anonymkode: 1d79f...afe
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi var 35 og 38 da vi fikk førstemann. Hadde utdanning, jobb, bolig og hadde vært gift i 6 år. Alt trenger ikke være på plass, men man må ha et godt forhold hvor dere støtter hverandre. Man må også være villig til å gi slipp på fritid, impulsivitet, reising (for en stund), venner og festing. Vi kan ikke ta en langweekend i Barcelona når som helst, som vi kunne før. Hvis dette er greit for deg kan dere kjøre på. Anonymkode: ba554...0a2 TS. Ja tenker at man omstiller seg vel kraftig, så kanskje reising ikke blir så viktig som det er for oss nå? Selvom vi nok blir å gjøre det uansett, og sette av tid til det! Hmm Anonymkode: 250b1...f87
Kaja-81 Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Jeg hadde så vidt fylt 20 år, og var midt i utdanningen. Kjøpte min første leilighet et halvt år før han kom. Hadde egentlig følt meg klar for barn i flere år føltes det som😅 Var ikke helt planlagt, ønsket egentlig å vente til etter utdanningen. Men det ble veldig greit alikevell. Bodde da sammen med barnefaren, og begge vi hadde foreldre i samme by. Ble imidlertid slutt da barnet var 1 år. Ble alenemor da far hadde andre interesser. Men det gikk bra med med meg og gutten❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Jeg var 22. Det var for tidlig og ble ganske tøft. Man kan aldri forestille seg hvordan det blir. Men sørg i alle fall for å ha OK økonomi og et godt parforhold. Jeg hadde ingen av delene Anonymkode: 3a0d9...323 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lurer på hvor gamle dere var når første kom? Og var dere klare? Var alt på plass rundt dere? Familie langt unna? Hadde dere behov for mye hjelp etter at lille kom? ☺️ Mange spørsmål man sitter med! Jeg blir da 25 og han blir 28 når et eventuelt barn kommer neste år. Vi har veldig lyst på, men samtidig er det skummelt. Blir man noen gang klar? Det jeg tenker mest på er om forholdet vårt blir annerledes på en dårlig måte, eller om man ikke blir å ha tid til det vi ønsker å gjøre, reise osv osv.. Håper på mange gode innspill!❤️ Anonymkode: 250b1...f87 33. Mannen var 38. Alt var ikke på plass, men vi hadde et stabilt liv og følte oss plutselig klare. Null familie i nærheten. Hadde ikke behov for mye hjelp, men det hadde selvsagt vært hyggelig å ha det. Nå er ungen 10 år, har endelig begynt å sove, og ting er enklere. Forholdet blir dårligere, helt klart, så det må være sterkt og godt i utgangspunktet. Man kan jo ikke lenger prioritere hverandre, man får dekket mye av behovet for hudkontakt og kos med babyen etc. Vi valgte å få kun ett barn for å ha tid til å reise, trene etc. Du er sikkert mye mer moden enn meg, men mitt liv hadde vært i grus om jeg ble gravid som 25-åring 😵💫 Man burde leve litt først. Anonymkode: decdc...e33 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi var 35 og 38 da vi fikk førstemann. Hadde utdanning, jobb, bolig og hadde vært gift i 6 år. Alt trenger ikke være på plass, men man må ha et godt forhold hvor dere støtter hverandre. Man må også være villig til å gi slipp på fritid, impulsivitet, reising (for en stund), venner og festing. Vi kan ikke ta en langweekend i Barcelona når som helst, som vi kunne før. Hvis dette er greit for deg kan dere kjøre på. Anonymkode: ba554...0a2 Man kan fint reise, i hvert fall med kun ett barn, bare ikke på samme måte. Vi var i Thailand, Costa Rica, USA, Frankrike og på Island før ungen var 1,5 år. Barn under 2 år reiser jo gratis på fly også… Anonymkode: decdc...e33
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 Jeg var 23 og midt i studiene. Gikk helt fint. Vi har begge fullført utdanning etter barn, og reist mye med barna. Anonymkode: c8168...e4d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 50. Fikk to stk. Anonymkode: 3bb74...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 Vi var begge 37 år. Trodde vi var klare, men har vært tøffere enn forventet, ikke minst hardt for forholdet (vært sammen i 14 år, gift i 12) Litt familie i nærheten, men veldig lite hjelp. Likevel er barnet det beste som har hendt oss 😊 Håper på nr. 2 etterhvert. Anonymkode: a8464...9ba 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 Vi venter barn nå, 30 og 32 år. Begge i fulle stillinger, har hus og bil og familie rett i nærheten Anonymkode: 6c8ca...1c1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 Var 20, han noen år eldre. Hadde jobb, hus og bil, vært sammen i fire år. Er fortsatt sammen 26 år etterpå. Hadde noe familie ganske i nærheten. Følte ikke vi hadde særlig behov for hjelp. Anonymkode: 6b881...771
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 Fått barn som 23 åring, 28 åring og 35 åring, - alt funka ☺️ Anonymkode: bb973...0de
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #18 Skrevet 13. juni 2023 Jeg var 20, far var 21 med første. Fikk andre kort tid senere. Barna var ønsket og planlagt. Vi var studenter og har klart oss fint. Har ikke hatt mye hjelp fra besteforeldre. Nå er barna snart tenåringer og kjemeflotte 🤗 Anonymkode: d3ada...496 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #19 Skrevet 13. juni 2023 Og vi foreldre er gift 😊 Anonymkode: d3ada...496
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #20 Skrevet 13. juni 2023 23, og det har gått helt fint. Ble jo selvsagt store endringer i livet og hva som prioriteres, men det skjer jo uavhengig av hvor gammel du er. Anonymkode: 376e1...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå