AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Hei! Og ja, jeg vet dømmekraften er helt på bærtur.. tok en angrepille fredag som var (fire dager siden), hadde igår ubeskyttet sex igjen. Jeg føler for å ta en ny angrepille idag, men er det farlig å ta to så tette? Anonymkode: e9401...8c5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Nei,nikke farlig, men hormoner etter en angrepille kan i noen tilfeller øke risikoen for graviditet. Anbefaler kobberspiral, effektiv nødprevensjon, og noe du virkelig ser ut til å trenge, langvarig prevensjon Anonymkode: ca6f5...ea6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei,nikke farlig, men hormoner etter en angrepille kan i noen tilfeller øke risikoen for graviditet. Anbefaler kobberspiral, effektiv nødprevensjon, og noe du virkelig ser ut til å trenge, langvarig prevensjon Anonymkode: ca6f5...ea6 Jeg har gått på p-piller i ti år nå, og ønsket en liten pause. Vi har to barn fra før så en graviditet til er ikke ønsket. Skal til lege for å snakke om andre alternativer, så dette er bare "midlertidig" men likevel ikke heldig med to runder ubeskyttet sex på en uke. Anonymkode: e9401...8c5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Det er jo ikke farlig, men kødder veldig til hormonene og syklusen. Det er heller ikke så trygt, men så klart kan det være litt tryggere enn ikke å ta den. Jeg ble selv gravid etter å ha tatt angrepille, da eggløsningen åpenbart hadde skjedd rett før jeg rakk å ta den. Anonymkode: ccb82...9e4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gått på p-piller i ti år nå, og ønsket en liten pause. Vi har to barn fra før så en graviditet til er ikke ønsket. Skal til lege for å snakke om andre alternativer, så dette er bare "midlertidig" men likevel ikke heldig med to runder ubeskyttet sex på en uke. Anonymkode: e9401...8c5 Har dere ikke hørt om kondom? Ubeskyttet sex er ikke noe som «bare skjer». angrepiller kødder skikkelig med systemet. Er det ella one så skal det vel også gå minst 5 dager mellom hvis man skal ta flere Anonymkode: c0b3e...429 2 3
Majer Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Håper i det minste er sex med en kjæreste siden det ikke brukes kondom.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har dere ikke hørt om kondom? Ubeskyttet sex er ikke noe som «bare skjer». angrepiller kødder skikkelig med systemet. Er det ella one så skal det vel også gå minst 5 dager mellom hvis man skal ta flere Anonymkode: c0b3e...429 Vi har hørt om kondom ja, takk som spør Anonymkode: e9401...8c5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Majer skrev (28 minutter siden): Håper i det minste er sex med en kjæreste siden det ikke brukes kondom. Det er heldigvis med barnefar og samboer gjennom de siste syv årene. Anonymkode: e9401...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har hørt om kondom ja, takk som spør Anonymkode: e9401...8c5 Så bruk det Anonymkode: c0b3e...429 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har hørt om kondom ja, takk som spør Anonymkode: e9401...8c5 Ok. For det virker som om du har hoppet på trenden om å ikke bruke prevensjon og burde da ikke akkurat bli overrasket om du skulle bli gravid. Anonymkode: ca6f5...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok. For det virker som om du har hoppet på trenden om å ikke bruke prevensjon og burde da ikke akkurat bli overrasket om du skulle bli gravid. Anonymkode: ca6f5...ea6 Vi er såpass voksne at vi skjønner man kan bli gravid uten prevensjon, jeg er uten for øyeblikket av andre årsaker. Tåler ikke latex slik at kondom er uaktuelt. Her vi bor er det ikke mulig å oppdrive kondom uten latex, og postgangen er ikke verdens kjappeste. Anonymkode: e9401...8c5
Mt3 Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi er såpass voksne at vi skjønner man kan bli gravid uten prevensjon, jeg er uten for øyeblikket av andre årsaker. Tåler ikke latex slik at kondom er uaktuelt. Her vi bor er det ikke mulig å oppdrive kondom uten latex, og postgangen er ikke verdens kjappeste. Anonymkode: e9401...8c5 At postgangen ikke er verdens kjappeste er en dårlig unnskyldning når dere trenger prevensjon for å unngå graviditet nå som du har VALGT å stoppe bruken av p-piller. Om dere begge er enige om at dere ikke vil ha flere barn så kan jo mannen sterilisere seg, ett enkelt inngrep som kun fjerner tilkomsten for det stoffet som gjør at sædceller kan overleve utenfor pungen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 Nei, da får dere bruke abort som prevensjons middel da, for det er mange som gjør det. Heng dere på trenden. Og kke noe spørsmål på kg what to do, eller lek sjokka 😅.. Anonymkode: 54a57...19c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 Man kan bli gravid hvis man har eggløsning etter at man har tatt feks EllaOne. EllaOne nedsetter effekten av p-piller. Så spørsmålet er, var det enkelere å få tak i angrepiller enn latexfrie kondomer? Merkelig. Anonymkode: 4406d...87b 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 Du bør helst ikke ta mer enn en angrepille i en syklus, men det er ikke farlig å gjøre det. Det er bare lite heldig for kroppens hormoner fordi angrepillene har latterlig mye mer hormon enn p-piller. Ta deg sammen og start på prevensjon. Når du tar angrepiller hele tiden er all prevensjon kjernesunt i forhold. Anonymkode: 3926f...4d2
Gjest Chroma Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 Det er nok ikke farlig, men angrepiller er heller ikke veldig sikre.
Perelandra Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep. Kjære trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg