Gå til innhold

Rødt flagg når noen snakker stygt om eksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en eks, men snakker kun negativt om han hvis man er inne på samtaleemne om ekser. 

Han voldtok meg, angrep meg med kniv og masse annet. Desverre fpr han seg dame på dame og gjør  akkurat det samme fordi han er jo så "snill" 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 84b73...d1e

Hvor i landet er dette?

Anonymkode: a7d35...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke så veldig folk som snakker ned andre uansett setting, så jeg skygger litt unna rett og slett. Min oppfatning er at selv om en relasjon gikk galt er det aldri bare en fasit. 

Skrevet

Det er ingen höjdare i datingverden å snakke nedsettende om eksene sine, nei. Særlig ikke om det er flertall.

Personer med cluster B-diagnoser har bare gærne ekser... Psykopatdiagnosene. De har som  symptom å være overfladisk sjarmerende, og den overflaten kan det ta år å skrape hull på. De har også som symptom å være "offer" og samle sympati, projisere egne negative egenskaper på andre, og unnlate å nevne at raseriet til eksen skyldes at de har blitt mishandlet eller manipulert.

Samtidig så synes jeg på ingen måte at partnere som faktisk er fæle fortjener å bli dekka over for. Man skryter ikke av folk som har gjort en ille, og har all rett til å fortelle åpent mens man bearbeider sine traumer. Men da velger man hvem man forteller det til, og har et mål med det. Å bli generelt sytete er hverken nødvendig eller fruktbart.

Alt kommer an på kontekst, tenker jeg. Jeg hører alarmen gå i mange tilfeller når jeg hører om ekser som er "gærne i huet" e.l. og blir særlig forsiktig rundt slike, til jeg får mer overblikk over hva som kan være tilfelle.

Det er verre å høre på dem som klager over nåværende partner - uten å gå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også det kan være et rødt flagg om kjæresten snakker mye negativt om tidligere partner. Kjæresten min sier han ønsker eksen sin alt godt, at hun var snill, og at han ønsker for hennes del at hun finner en god mann. Det gir meg trygghet i å høre. Jeg selv har sagt mye ille om min x til kjæresten, men min x var virkelig ille, og jeg tenker fortsatt av og til på hans nåværende kjæreste og får lyst til å snakke med henne, fortelle at hun fortjener så mye bedre. Xn min hadde sex med mange forskjellige kvinner da vi var sammen. Han løy om den minste ting. Sex ble en måte å håndtere vanskelige situasjoner, og jeg sluttet å lytte til kroppen. I mitt nye forhold kjenner jeg faktisk etter, hva vil jeg egentlig, og han respekterer meg.

Anonymkode: cc519...951

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de som snakker ned eksen og har fokus på det kanskje ikke er så mye bedre selv..... Og ikke bare det! Hvorfor skal fokuset være på de eksene når det er en eks!? Jeg skjønner det det ikke og jeg finner det utrolig lite tiltrekkende når noen omtaler eksen sin slik. Det er som regel alltid 2 sider av en sak. 

Anonymkode: 23fd2...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...