Gå til innhold

Hva slags gulv på vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskerommet i huset vi har kjøpt har murgulv. Har lyst å legge noe oppå dette. Hva bør vi velge. Gulvet heller veldig ned mot sluket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet er det jo bra, og litt viktig, at gulvet heller mot sluket. Derfor bør dere ikke rette det opp (men det vet dere kanskje...) eller legge noe som ikke tåler evt vannlekkasjer.

En enkel løsning er å male murgulvet (går ut fra at det er "bar" mur eller betong?) med gulvmaling for betong - da slipper dere støving og det blir penere. Så går det evt an å legge en rye eller noe oppå.

(men jeg er ingen håndverker eller erfaren huseier...)

Skrevet

Vi har veylbelegg på vaskerommet vårt, og er godt fornøyd med det!

Skrevet

Har ikke tenkt å rette opp gulvet, men må jo ha noe som går å legge på skjevt gulv. Kanskje vi rett og slett skal male ja :klø: Hvilken farge er egentlig mest praktisk da?

*tenke*

Skrevet

Tja, en lys gråfarge kan være fint og nøytralt. Skal dere ha noe mer spennende kommer det litt an på veggfargen, om det er godt lys i rommet osv hva som funker.

Skrevet

Dårlig dagslys, maler veggene helt hvite tenker jeg, mulig jeg maler de i en veldig veldig lys cremefarge. Greit å ha det litt fresht der selv om det er ett vaskerom.

Drømmer om gammeldagse vaskemiddelplakater på veggene, er det mulig å få tak i tro? :klø:

Skrevet
Drømmer om gammeldagse vaskemiddelplakater på veggene, er det mulig å få tak i tro? :klø:

Kanskje du kan fri til Lilleborg (lillleborg.no)? :)

Skrevet

Vi skal legge fliser på gulvet nede nå, det skrår veldig slik det er nå så vi skal rette opp en del. Er ikke nødvendig å ha det så skrått som det vi har det...

Skrevet

Tror bare ikke vi orker å begynne å flislegge, vi er nemlig skikkelig dårlig på det :ler: skulle gjerne hatt en "fort og gæli" løsning

Skrevet

Da kjøper du slik gulvmaling som er for gulv som skal brukes mye. Husker ikke hva det heter jeg, men det vet de i slike butikker... (Gidder ikke rope på mannen, han er så godt i gang med å rive gangen her...)

Skrevet

Flink mann! :)

Vi finner sikkert ut av det, har bare ikke tenkt på at det gikk an å male gulv :klaske:

Skrevet
Da kjøper du slik gulvmaling som er for gulv som skal brukes mye. Husker ikke hva det heter jeg, men det vet de i slike butikker... (Gidder ikke rope på mannen, han er så godt i gang med å rive gangen her...)

Oxan!

Fås både som vannbasert og oljebasert.

Skrevet
Oxan!

Fås både som vannbasert og oljebasert.

Er ikke det for tre?

Vil tro epoxymaling er riktig her.

Skrevet
Er ikke det for tre?

Vil tro epoxymaling er riktig her.

Du får for tre også. ;)

Oxan gulvmaling for betong - vannbasert og oljebasert.

Oxan gulvmaling for tre.

Oxan gulvolje.

www.jotun.no

Velg Produktkatalogen i menyen på toppen.

Skrevet

Tenk på om du skal stå rett og og ned der inne mye, om du fex skal ha tørkestativ stående der og du stå der og henge opp tøy. Bena blir fort slitne av å stå på murgulv. Jeg skal ha vinyl på mitt vaskeromsgulv.

Skrevet

Jeg har malt murgulv og det fungerer bra.

Lett å gjøre rent. Synes ikke det er hardt å gå på, men nå har jeg alltid innesko på meg da. Drømmer om fliser og varmekabler, men det er et luksusprosjekt.

Skrevet

Jeg skal visst ha fliser og varmekabler jeg da.......... :sjarmor:

Skrevet

Hvordan legger man vinylgulv - vil det fungere på et slikt skrått gulv? I såfall kan jo det være en grei løsning. Murgulv kan bli litt kaldt, selv om det hjelper om det er tørt og malt. Selv ville jeg trolig satset på å male, og lagt en matte av et eller annet slag (det finnes jo sånne som er beregnet på arbeidsplasser hvor man står mye, noen av dem er helt ok å se på) der man står mest.

Plakatene hørtes morsomme ut. Det kan være verdt et forsøk å kikke på antikvariater også.

Skrevet

Vinyl bare limes på, akkurat som tapet på veggen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...