AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Det er jo rett og slett flaks/uflaks med gener som bestemmer dette. Rynker kan man forebygge med kremer og kosthold, men hårtap kan man gjøre lite med. Det er kjipt hvor lett for folk det er å kommentere skallethet hos menn og gjøre narr. Det er jo ikke andre ting med utseendet man gjør det lenger. Ingen kommenterer hudfargen eller overvekt/undervekt. Men hårtap, det skal virkelig bemerkes. Og det skal man liksom bare akseptere? Eventuelt må man reagere og risikere at man blir sett på som lett-krenkelig. At hårtap anses som aldringstegn i dating er også sårt. Det er jo ikke slik at alle som beholder håret forblir unge, mens de som mister håret i 20-årene er gamle. Jeg er i midten av 30-årene, og hvor enn jeg snur meg er det menn med solid manke i alle aldre. De færreste på min alder er skallet. Det er rart å se at en 70-åring har full manke, mens jeg er tilnærmet skallet og halvparten av hans alder. I hvor stor grad ser du på hårtap som et aldringstegn? Anonymkode: 993d0...1c4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Mannen min er helt enig 😅 Han begynte å miste håret i slutten av 20-årene. I 30-årene raket han det bare av seg og holder seg godt til tross for hårtapet. Trener og er stram og har ikke den vommen som mange av kompisene har som de påstår er et aldringstegn. I min familie så har vi ikke det genet. Morfaren min har en tjukk salt-og pepper manke selv om han nærmer seg 80. Håper sønnen arver mine hårgener og hans kroppsgener Anonymkode: d969e...d43 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 Det er fullt mulig å gjøre noe med hårtap. Det finnes en rekke behandlinger. Slutt å klag. Anonymkode: 7f8e4...aaa 4
Daria Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 De aller fleste aldringstegn henger sammen med gener og andre tilfeldigheter, jeg skjønnere ikke hvorfor mannlig hårtap skal være noe spesielt urettferdig Det er jo ikke heller ikke sånn at kvinner ikke får kommentarer på eller dømmes etter ytre ting de ikke kan noe for. Hårtap er et av mange fysiske tegn på at man blir eldre, men det er ingen automatikk i at en skallet mann ser gammel ut. jeg har sett en 18-åring med tendenser til måne, han så jevnt over ikke nevneverdig eldre ut enn sine jevnaldrende likevel. 17
volvo1991 Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Trønder rockern terje tysland var mellom 25 og 30 når håret forsvant ifra toppen på hodet.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Jeg har hørt at hårtap skjer for de som har mye testosteron, så det kan også ses som noe positivt. En venninne av meg syns de er de kjekkeste av den grunnen. Anonymkode: 94597...a19
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo rett og slett flaks/uflaks med gener som bestemmer dette. Rynker kan man forebygge med kremer og kosthold, men hårtap kan man gjøre lite med. Det er kjipt hvor lett for folk det er å kommentere skallethet hos menn og gjøre narr. Det er jo ikke andre ting med utseendet man gjør det lenger. Ingen kommenterer hudfargen eller overvekt/undervekt. Men hårtap, det skal virkelig bemerkes. Og det skal man liksom bare akseptere? Eventuelt må man reagere og risikere at man blir sett på som lett-krenkelig. At hårtap anses som aldringstegn i dating er også sårt. Det er jo ikke slik at alle som beholder håret forblir unge, mens de som mister håret i 20-årene er gamle. Jeg er i midten av 30-årene, og hvor enn jeg snur meg er det menn med solid manke i alle aldre. De færreste på min alder er skallet. Det er rart å se at en 70-åring har full manke, mens jeg er tilnærmet skallet og halvparten av hans alder. I hvor stor grad ser du på hårtap som et aldringstegn? Anonymkode: 993d0...1c4 På ingen måte sett det som aldringstegn. Er gift med en med lite hår. Møttes når han var ung og høy manke. Ja han hadde faktisk en høysåte nermest. Men så det på vikene, at han kom til å miste alt sammen. I min familie mister de ikke håret og blir knapt grå håret Anonymkode: 5250d...fad
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Selvsagt er det et aldringstegn, men det gjør jo ingenting. Anonymkode: 45dc3...52e 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt er det et aldringstegn, men det gjør jo ingenting. Anonymkode: 45dc3...52e Det er det vel ikke, skjerp deg! Anonymkode: 2d791...aac
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 De fleste kvinner bryr seg ikke noe om at mannen har mistet håret, det er noe menn bryr seg om. Jeg møtte mannen min da han var 24, da hadde han allerede en ganske tydelig måne. Da han var 30 så var det bare en krans igjen. Han mistet altså håret tidlig, men man så jo at han ikke var gammel for det. Sexy har han alltid vært. Anonymkode: 2a930...4d9 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 Synes det er så sexy med menn med babert hode. Det er i mine øyne mer barskt. Føler gutter/menn med hår og spesielt med stylet frisyre er mer feminine. Anonymkode: 66f60...420 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er det vel ikke, skjerp deg! Anonymkode: 2d791...aac Litt usaklig? I og med at hårtap kommer med alderen så er det et aldringstegn. Man kan tilføye at det er et aldringstegn for de som er genetisk disponert for det, men det er uansett et aldringstegn. Jeg ser ingen estetiske problemer ved hårtap, men forstår selvsagt at det kan være sårt og vanskelig for den enkelte. Jeg oppfattet imidlertid ikke at det var det jeg skulle svare på. Anonymkode: 45dc3...52e 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 Det aller meste koker jo ned til gener. Man kan i noen grad påvirke ting med livsstil. Men om det plager deg, skaff deg tupe. Helt seriøst, om du kan ha råd til det, hvorfor ikke? Anonymkode: 6a80f...968
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 Synes det å være skallet er både mandig og sexy jeg! Anonymkode: 74068...f7d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 Skallede menn kan jo være kjempe sexy👌👌Men ikke sveiser som forsøker å kammuflere hårtapet😅 X-mannen min hadde måne da vi begynte å date, han va da 23 år gammel. Tenkte ikke noe særlig over det egentli. En kraftig manke er selvsakt veldig flott, men ikke avgjørende i det hele tatt om jeg liker mannen ellers. Det er helheten som teller. Og jo, det er en del av den naturlige aldringen til menn. Og ja, det finnes behandlinger, men det koster flesk. Jeg liker menn som aldres med stil jeg. Botox osv er mye mer turn off👍 Anonymkode: 21f73...751 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo rett og slett flaks/uflaks med gener som bestemmer dette. Rynker kan man forebygge med kremer og kosthold, men hårtap kan man gjøre lite med. Det er kjipt hvor lett for folk det er å kommentere skallethet hos menn og gjøre narr. Det er jo ikke andre ting med utseendet man gjør det lenger. Ingen kommenterer hudfargen eller overvekt/undervekt. Men hårtap, det skal virkelig bemerkes. Og det skal man liksom bare akseptere? Eventuelt må man reagere og risikere at man blir sett på som lett-krenkelig. At hårtap anses som aldringstegn i dating er også sårt. Det er jo ikke slik at alle som beholder håret forblir unge, mens de som mister håret i 20-årene er gamle. Jeg er i midten av 30-årene, og hvor enn jeg snur meg er det menn med solid manke i alle aldre. De færreste på min alder er skallet. Det er rart å se at en 70-åring har full manke, mens jeg er tilnærmet skallet og halvparten av hans alder. I hvor stor grad ser du på hårtap som et aldringstegn? Anonymkode: 993d0...1c4 Hahahah livet er urettferdig vennen min. Noen blir snau andre flykter fra krig. Anonymkode: 76a01...be5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 Vi hadde en fyr som hadde heftige viker og tynt hår på ungdomstrinnet. Fyren hadde fått hestesko før han var ferdig på VGS - og faren på 40 var også blankskallet. Noen ganger er du bare genetisk uheldig der. Anonymkode: caff5...270
Maleficenta Skrevet 13. juni 2023 #18 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er jo rett og slett flaks/uflaks med gener som bestemmer dette. Rynker kan man forebygge med kremer og kosthold, men hårtap kan man gjøre lite med. Det er kjipt hvor lett for folk det er å kommentere skallethet hos menn og gjøre narr. Det er jo ikke andre ting med utseendet man gjør det lenger. Ingen kommenterer hudfargen eller overvekt/undervekt. Men hårtap, det skal virkelig bemerkes. Og det skal man liksom bare akseptere? Eventuelt må man reagere og risikere at man blir sett på som lett-krenkelig. At hårtap anses som aldringstegn i dating er også sårt. Det er jo ikke slik at alle som beholder håret forblir unge, mens de som mister håret i 20-årene er gamle. Jeg er i midten av 30-årene, og hvor enn jeg snur meg er det menn med solid manke i alle aldre. De færreste på min alder er skallet. Det er rart å se at en 70-åring har full manke, mens jeg er tilnærmet skallet og halvparten av hans alder. I hvor stor grad ser du på hårtap som et aldringstegn? Anonymkode: 993d0...1c4 rak det av. Er fint det og. Bare se på the fast and furious filmene. Nesten alle menna er skalla der og alle av de er ansett som sexsymboler
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #19 Skrevet 13. juni 2023 Det ER jo et aldringstegn. Helt normalt at aldringstegn kommer fra 25 års alder. Det er også da kollagen reduseres og de første rynkene og grå hårene sakte men sikkert begynner å komme, men gener spiller også inn her. Man kan forebygge hårtap like mye med peptider og minoxidil som man kan rynker med kremer, dvs i svært liten grad men litt. Man kan ta kirurgi mot hårtap som hårtransplantasjon som er en mindre operasjon enn kirurgisk ansiktsløft. Så ingenting urettferdig her. Anonymkode: 5625e...216 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #20 Skrevet 13. juni 2023 Du henger deg nok mer opp i det enn hva andre som ser deg gjør. Vanlig og akseptert at menn blir skalla mens kvinner får tyn for rynker som bare det. Eneste jeg har hørt håne menn for hårtap er andre menn kamerater av vedkommende. Enkelte kvinner syns til og med skalla menn er mer sexy enn hår, men personlig syns jeg ikke det og det må få være greit det og. Alle kan ikke ville knulle alle her i verden Anonymkode: 5625e...216 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå