Gå til innhold

Er dette nok for å være borte fra to katter en uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal bort en uke på ferie om noen uker og har ikke vært borte fra kattene mine så lenge før. Det er innekatter, og dette er hva jeg har fått på plass: 

-Automatisk vannpåfyller koblet til en større bøtte på 24L med lokk som står i skygge hele tiden

-Automatisk forautomat x2

-Ekstra kattedoer (ett i hvert eneste rom) 

-Live kamera så jeg kan sjekke innom hvordan ting er i ny og ne.

-Tilsyn av bekjent halveis inn uka. (Som jeg også kan tilkalle på hast ved nødsituasjoner fanget på live).

-Flere vifter

-Kjølematte

Det store spørsmålet er vil dette gå bra? Noe annet jeg burde gjøre?

Anonymkode: 8ebaa...5ac

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, katter skal ha tilsyn hver dag.

Anonymkode: 9b135...387

• Liker 37
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Denne bekjente bør innom daglig. Jeg synes det er rimelig ugreit selv om du har en del praktiske løsninger på plass. Kameraet dekker vel neppe hele boligen?

Anonymkode: 9f64d...16b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ulovlig!

Kattene skal ha tilsyn og få være sosiale med mennesker daglig av en person over 16 år.

https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/katt/veiledning-om-hold-av-katt?kapittel=3-katten-i-ferien

Om du ikke kan ha noen som går innom og er med kattene daglig - da må du sette dem på kattepensjonat... eller ikke reise bort.

Anonymkode: 40696...6b4

Min katt hadde blitt traumatisert av pensjonat. Han var ofte hjemme en uke om sommeren. Null problem. Det var utekatt på landet.

Anonymkode: 40b3a...f8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kattene mine bet over ledningen til vannfontenen sin veldig fort, så pass på å legge den slik at det ikke er mulig :) ville også bare satt ut en svææær boks med tørrfor heller en tidsautomat 

Anonymkode: e4092...50f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilsyn hver dag. Eneste som er greit.

Anonymkode: 2ee87...dd0

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min katt hadde blitt traumatisert av pensjonat. Han var ofte hjemme en uke om sommeren. Null problem. Det var utekatt på landet.

Det spiller ingen rolle, man skal sørge for at kattene får tilsyn hver dag.

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er likevel ulovlig å ikke ha daglig tilsyn med katten.

At katten din hadde flaks og det gikk bra, det er ikke din fortjeneste.

Anonymkode: 40696...6b4

• Liker 14
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kom en del svar raskt her. Takk for svar, spør naboen om å føre daglig tilsyn.

-TS

• Liker 11
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Dyreplageri. Invester i kattepensjonat 

Anonymkode: ecc18...bab

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

-TS

Bra TS. "Katter klarer seg alltid" er en utdatert holdning :) 

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det hørtes bra ut jeg. Er bare tull at de trenger tilsyn HVER dag. Jeg kan godt reise fra katten min et par dager uten tilsyn, aldri tatt noe skade av det. 

En gang jeg hadde kattepass så ble det bare værre, ble ute en uke i strekk fordi han nektet å komme inn når det ikke var jeg som stod i døra... så han levde ute en uke han da og jeg var i et annet land og var drit stressa over pus som nektet å komme inn. 

Hadde på pensjonat engang også og måtte klippe av all pelsen etterpå fordi det hadde floket seg stygt sikkert fordi han lå i et bur.. helt forferdelig. Hadde vært bedre for han å være alene hjemme uten tilsyn liksom. 

Anonymkode: e7300...d7d

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke får tak i noen som kan se til kattene hver dag så finnes det firmaer som tar på seg slike oppdrag. De er dyre, men det er en mye bedre løsning enn å sende kattene på pensjonat. 

Bare et tips 🙂

Anonymkode: ded2d...91f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det hørtes bra ut jeg. Er bare tull at de trenger tilsyn HVER dag. Jeg kan godt reise fra katten min et par dager uten tilsyn, aldri tatt noe skade av det. 

En gang jeg hadde kattepass så ble det bare værre, ble ute en uke i strekk fordi han nektet å komme inn når det ikke var jeg som stod i døra... så han levde ute en uke han da og jeg var i et annet land og var drit stressa over pus som nektet å komme inn. 

Hadde på pensjonat engang også og måtte klippe av all pelsen etterpå fordi det hadde floket seg stygt sikkert fordi han lå i et bur.. helt forferdelig. Hadde vært bedre for han å være alene hjemme uten tilsyn liksom. 

Det er ikke tull. Det er ulovlig å overlate kattene til seg selv uten tilsyn minst en gang i døgnet. Man risikerer 17000 i bot hvis man gjør det. 

Anonymkode: ded2d...91f

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har hvertfall ikke peiling 

Anonymkode: ecc18...bab

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

-TS

For å gi en konklusjon på spørsmålet mitt her, spurte nabo, nabo sa ja, så kattene får daglig tilsyn mens jeg er borte.

Takk for svar, var veldig tydelig, samkjørt, og nyttig

-TS

• Liker 8
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, katter skal ha tilsyn hver dag.

Dette! Hvis du ikke får til det, så bør du ha kattene på kattepensjonat. Har flere bekjente som har god erfaring med det, hvis man treffer på de rette folka som gjør dere trygge på at kattene blir tatt godt vare på.

Anonymkode: 626e5...068

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Null problem? Har du spurt katten?

Anonymkode: 626e5...068

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, absolutt ikke greit i det hele tatt. Stakkars katter 😭

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...