Gå til innhold

Homofil sønn med voksen kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn er 19 og homofil. Han har tydeligvis funnet seg en kjæreste på...36. Jeg er ganske sjokka. Er det vanlig med stor aldersforskjell i homofile forhold? Jeg skjønner ikke helt hva en 35 åring ser i en 19 åring. Jeg vet sønnen min kan virke ganske moden for alderen, men jeg som virkelig kjenner han vet at det ofte slettes ikke er tilfellet. Jeg vet at sønnen min er både over seksuell lavalder og myndig, men det gjør det jo ikke automatisk riktig.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 79f2e...85c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit. Han er utsatt for grooming og maktmisbruk 

Anonymkode: ec25c...90f

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Stor aldersforskjell i den alderen, uansett kjønn og legning. Samtidig så er han 19 og gjør som han vil. Men hadde nok tatt en prat med ham likevel. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig med enda større aldersforskjell. Det er et lite "marked" utenfor Oslo. Spør heller om han er lykkelig enn å bry deg om alderen.

Anonymkode: 4231a...fb5

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på Stein Erik Hagen og hans kjærester

Anonymkode: 6b681...315

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke greit. En så voksen mann spiller på en ung manns følelser. Homofili har lite med saken å gjøre.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldersforskjellen er stor, men det skjer jo i ny og ne i heterofile forhold også. 

Anonymkode: 6ac97...0ae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS her: Jeg ser jeg skrev både 36 og 35. 36 var en skrivefeil, han er 35 (ikke det at det var store forskjellen)...

Skrevet

Like kvalmt om det er homofilt som heterofilt

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min sønn er 19 og homofil. Han har tydeligvis funnet seg en kjæreste på...36. Jeg er ganske sjokka. Er det vanlig med stor aldersforskjell i homofile forhold? Jeg skjønner ikke helt hva en 35 åring ser i en 19 åring. Jeg vet sønnen min kan virke ganske moden for alderen, men jeg som virkelig kjenner han vet at det ofte slettes ikke er tilfellet. Jeg vet at sønnen min er både over seksuell lavalder og myndig, men det gjør det jo ikke automatisk riktig.

Hva tenker dere?

Da en i nær familie var 30, fant han seg en mann på 66 år. Da har han allerede hatt en kjæreste på 82, som døde av alderdom. Nå er han også død, og fant seg en ny på 78(?) år to uker etter dødsfallet, vet ikke helt alderen. Jeg syns jeg ser et mønster i det, og vet årsaken til hvorfor uten å utdype det mer, men pass på at han ikke bare blir utnyttet. De driver jo og leker pappa og bestefar, enkelte… 

Anonymkode: 15546...338

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Overgrep!

Anonymkode: e2b12...829

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva tenker dere?

Jeg tror ikke det nødvendigvis er så vanlig, men gitt jeg har vært i to sånne hetrofile relasjoner, tror jeg ikke du skal bekymre deg om «modenhet» ( det er uansett et helt idiotisk begrep)

Den egentlige årsaken til at vi reagerer på ung jente, gammel mann, er fordi det kan bli barn av det, og vi anser at kvinnen må være gammel nok til å forstå konsekvensene.

Ingen er i tvil om motivasjonen til en gammel fyr i forhold til ung, og ingen sliter med å se verdien av en gammel for en ung. Det er bare folk som fornekter det opplagte.

(Og bare så vi slipper sutringen om gammel gris: det var JEG som var ung.. Og jeg var 100% klar over hva jeg gikk inn i.. og hvorfor. Jeg fikk mitt!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja slikt virker å være noe mer akseptert blant homofile, men det gjør det ikke mer ok. Skjev maktbalanse er det likevel med såpass stor aldersforskjell. 

De menn som går for så unge gutter har ofte en fetisj for svært unge gutter, og bytter ut når den unge blir for gammel for dem. De unge gutter kaller også ofte eldre menn "daddy". "Jeg har to daddyer" fortalte en ung homofil gutt meg for et par uker siden. Virket nesten stolt over det. 

Tror menn har en større aksept for rene seksuelle relasjoner, og at noen tenner på akkurat aldersforskjell. 

Anonymkode: 762b8...967

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke greit. Han er utsatt for grooming og maktmisbruk 

Anonymkode: ec25c...90f

Hva er grooming?

Skrevet

Virker som at det fort blir store aldersforskjeller når det er få å ta av.

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva er grooming?

Grooming er en type overgrep der man overbeviser offeret om at hele relasjonen er ok og offerets ide, at offeret føler en eierskap til overgrepet. 
Det er ekstremt ødeleggende for offeret, for det fester seg dypt i selvbevisstheten deres. De klarer ikke frigjøre seg fra manipulasjonen, og vil trenge mye psykiatrisk hjelp.

Det er grunnen til at jeg misliker at man nedgraderer det til voldtekt, som er en handling de fleste mennesker klarer å se de er uskyldig i fra eget perspektiv. Her er det victimblaming som skaper problemer.

Man bruker ikke ordet grooming på personer som er over 18, da er det manipulering… også kalt flørting.

Endret av Druid
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke syns at det er greit. Det har vært min største frykt, siden min sønn fortalte at han var homofil. Heldigvis har han holdt seg til gutter, nær sin alder. 

Anonymkode: 9b15f...8fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Typisk det mannlige homofile miljøet. De går gjerne etter unge gutter selv om de gamle selv. 

Anonymkode: 006cc...a14

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært den eldre, men den unge. Har hatt behov for eldre,vært tiltrukken. Spennende, gøy..lærerikt. Forstår det veldig godt fra sønnen din sitt perspektiv. 

Kanskje mannen på 35 synes det er lekent å gøy, blir minnet på hvordan det var å være ung ? 

Yngre er ofte med sprudlene, sulten på livet osv.

35 er ikke den værste alderen sønnen din kan finne noen på. 

Som andre sier, hør om han er lykkelig. Du kan ikke gjøre noe med det utenom å skape et dårlig forhold til sønnen din.

Anonymkode: 697b9...bce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Homofile kan selvsagt ha "daddy issues" også... Dr de søker eldre menn med autoritet. Jeg ville vært bekymret

Anonymkode: 747b2...fe5

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...