Gå til innhold

sjekk ut denne leiligheten

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

jeg kan ingenting om leiligheter, kjøp av det. hva jeg skal se etter og hva som er negativt...

denne fant jeg på bakgrunn av fine bilder.. og grei pris. synes det så flott ut, også helt nytt da! det er bra! samt mye tilbehør som følger med! men det er jo så rimelig? er det bare 300 000? kan det være sant?

samt at jeg har lært at lav fellesgjeld er bra, og det er det jo også her....wow! er det sant?

en annen ting, det står lite om de er innflytningsklare.. men ??

hjelp trengs

http://www.finn.no/finn/realestate/object?...&tot=295&page=2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10m² er jo ikke allverdens plass så 300.000 er vel kanskje en grei pris for en så liten leilighet???

Skrevet

Bildene i annonsen er fra visningsleiligheten og kun en illustrasjon.

Skrevet

Tjah, det er jo 580 000kr i fellesgjeld på leiligheten i tillegg til salgssum på 300 000kr. Den egentlige kvm-prisen blir da 88 000kr - langt over de 33 000kr man i snitt betaler i St.Hanshaug-området. Husk også på høy husleie og renter på fellesgjelden. Det lønner seg ikke å kjøpe denne her altså!

Borettslaget må også kjøpe vaskemaskiner til fellesvaskeriet for egne penger m.m.

Skrevet

Å kjøpe en "leilighet" på 10m2 er jo galskap! Det kan da ikke kalles en leilighet - knapt nok en hybel. De bildene er fra en større leilighet, sikkert den som er til salgs for 748.000,- på 38m2.

Skrevet (endret)

"Gården har tidligere fungert som ”bed & breakfast” og ”pensjonat”." :ler: Den var god, hospits heter det.

580 000 er ikke lav fellesgjeld.. Selve gården er fra 1895, det er bare leilighetene inni som er pusset opp. Det kan du få til selv også, for en langt lavere pris.

Jeg bor 100 meter fra den gården der, kjøpte et oppussingsobjekt til en helt annen kvadratmeterpris og pusset det opp selv. Her er det ingen fellesgjeld og 1000,- i husleie inkludert varmt vann.

Endret av Sin
Skrevet

bildene er ikke fra den leiligheten du ser på, da bildene viser en to-roms som er større en 10 kvm.

så bildene er mer for å vise standarden/stilen som kommer til å bli.

og som nevnt over, 10 kvm er veldig lite!

over 2000 i husleie på en så liten leilighet er ganske mye.

stort sett så er ikke disse "billigleiligheten" billige, men mange av den er sikkert smarte, og man trener ikke tenke på oppussing etc. da alt er nytt både av rør (etter hva jeg kunne se?) og innredning som bad og kjøkken.

men igjen, viktigste her er at det er fryktelig lite!

selv leier jeg en leilighet som er på 32kvm, og å skulle leve på en tredjedel av dette? :overrasket:

kan ikke fatte ta det går engang jeg.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Som de andre her sier:

- Bildene er fra en toroms som er vesentlig større enn 10 kvm

- 10 kvm er utrolig lite! Det er på størrelse med den minste enkeltrommene på hotell

- Legger du sammen kjølpedum og fellesgjeld, så koster leiligheten over snittprisen i området.

I tillegg: Sjekk ut om fellesgjelden er avdragsfri de første 10 eller 20 årene, slik at utgiftene per mnd vil øke betydelig når avdragene skal betales. Dette er ganske vanlig på iHus sine prosjekter, og gjør at husleia er kunstig lav de første 10-20 årene. Leiligheten blir dermed vanskeligere å selge jo nærmere denne fristen du kommer.

Skrevet

Prøv å skritte opp 2x5 eller 3x3.3 meter utendørs i sneen, så ser du hvor lite det er! Jeg vil si at bildet er sterkt misvisende, så lenge annonsen ikke har med opplysninger om 2-romsleilighetene som står oppført i overskriften.

Er det de 1-romsleilighetene de ville gjøre om til borettslag, og der leilighetene skulle ha felles do og dusj i gangen?

Skrevet

Skal ærlig innrømme at visningsleiligheten var knallfin, men så er den ikke 10 kvm. heller da.Jeg bodde på 17 kvm en gang med hems til å sove på, og jeg hadde så godt som utviklet klaus da jeg flytta ut nesten et år seinere. Helt oki hvis det eneste man skal gjøre der er å sove, men alt for lite hvis man faktisk skal bo der.

Er min mening hvertfall :smile:

Skrevet

10 kvadratmeter er veeeeldig lite. Misvisende bilder de hadde i denne annonsen....

Skrevet

Og sjekk etter om det er avdragsfrihet i vedr fellesgjelden. Dersom det er det, kommer husleien til å stige betraktelig etterhvert. 10 m2 er så lite for et menneske at jeg tror selskapet hadde blitt anmldt til dyrebeskyttelsen dersom det skulle bo dyr i leiligheten...........

Skrevet

Hadde aldri i verden kjøpt en så liten leilighet. Hadde fått helt klaus. Og så dyrt!

Skrevet

"den er jo perfekt.. men jeg er grønn"

HaHa. Den der må være noe av det minst perfekte jeg har sett på lang tid. Mulig den er stor nok til at bikkja kan sove der om natten, men jeg er ikke sikker på det engang.

Skrevet

Fellesgjeld på over 500000kr er da ikke lav! :overrasket:

Skrevet

Soverommet mitt er 10 m2, og det er knapt plass til en dobbeltseng der inne. Det kan da ikke være lov å BO på 10 m2???

Gjest lilletroll
Skrevet
Å kjøpe en "leilighet" på 10m2 er jo galskap! Det kan da ikke kalles en leilighet - knapt nok en hybel. De bildene er fra en større leilighet, sikkert den som er til salgs for 748.000,- på 38m2.

Signerer

Skrevet
jeg kan ingenting om leiligheter, kjøp av det. hva jeg skal se etter og hva som er negativt...

denne fant jeg på bakgrunn av fine bilder.. og grei pris. synes det så flott ut, også helt nytt da! det er bra! samt mye tilbehør som følger med! men det er jo så rimelig? er det bare 300 000? kan det være sant?

samt at jeg har lært at lav fellesgjeld er bra, og det er det jo også her....wow! er det sant?

en annen ting, det står lite om de er innflytningsklare.. men ??

hjelp trengs

http://www.finn.no/finn/realestate/object?...&tot=295&page=2

Har du blitt så blendet av bildene, at du har helt glemt å sjekke hvor stor den er? Den du liksom skal kjøpe, er like stor som soverommet vårt, og jeg forstår ikke helt hvordan du skal få plass til kjøkken, toalett/bad ol på 10 m2.

Eller skla du dele bad, kjøkken og stue med andre, for da er den stor. Altså om du bare skal bruke den som soveplass, og eventuelt et sted å trekke deg tilbake på. Men jeg hadde aldri i livet betalt så mye penger, for et så lite rom. For 10 m2 er et lite rom, det de fleste kaller for soverom.

Skrevet

...lav husleie er ikke alltid "bra", det kan jo tyde på at borettslaget har en lang rekke utbedringer de har unnlatt å gjøre, som desverre ofte skjer da generalforsamlingene stemmer ned forslag som øker husleien. At f.eks soilrørene ikke blir skiftet når det er nødvendig kan jo få store konsekvenser, digre vannlekkasjer osv.

Dette gjelder nok ikke i dette tilfellet da det er en rehabilitert gård.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...