AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Jeg har en hund som dessverre er litt for tung til å bli med inn i kabinen (14kg) men jeg tørr ikke sende han under flyet da jeg har hørt og sett gang på gang hvor galt dette har gått. Han liker seg heller ikke i bur eller alene. Noen tips? Er det helt umulig å få med seg han inn i kabinen? 🥲 Er ca 1 time og 10min flytur, men det tar 20 timer med tog/bil så vil jo helst unngå det… Hva er deres erfaringer ? Anonymkode: 840ca...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Hvilket selskap? Widerøe er ekstremt strenge på det, maks 8 kg og det må være den sherpa bagen. Tipper andre selskaper er like strenge. Dyr i kabinen er strengt. Ta tog eller bli hjemme. Anonymkode: 76988...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har en hund som dessverre er litt for tung til å bli med inn i kabinen (14kg) men jeg tørr ikke sende han under flyet da jeg har hørt og sett gang på gang hvor galt dette har gått. Han liker seg heller ikke i bur eller alene. Noen tips? Er det helt umulig å få med seg han inn i kabinen? 🥲 Er ca 1 time og 10min flytur, men det tar 20 timer med tog/bil så vil jo helst unngå det… Hva er deres erfaringer ? Anonymkode: 840ca...bc5 14 kg i kabinen tror jeg du bare kan glemme dessverre. Flyr selv med min hund i lasterommet av og til, og det går veldig fint. MEN han har ingen problem med bur eller å være alene, generelt ganske miljøsterk hund. Hadde ikke tatt sjangsen med en nervøs hund… Anonymkode: 4407f...b77 1 1
spinner Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): men jeg tørr ikke sende han under flyet da jeg har hørt og sett gang på gang hvor galt dette har gått. Gang på gang? Har reist med egne og andres hunder i lasterom i mange år. Min erfaring er at betjeningen tar veldig hensyn til hundetransport. Litt burtilvenning så går dette fint. 1
Norja Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Den er jo ikke "litt" for tung, den er nesten dobbelt så tung som det som er tillatt (som regel 8kg, inkludert bur). Med den tyngden håper jeg virkelig at han også høydemessig er altfor stor til å kunne gå i et bur/bag som er lite nok til å passe under setet foran deg. Enten får du finne hundevakt, eller så får du belage deg på bil/tog. 2
Mt3 Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Du får leie privatfly da, det er eneste utvei for å få med hunden inn i flyet. Evt bli med ett lastefly om det reiser mellom de samme flyplassene du skal.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #7 Skrevet 14. juni 2023 Du får ikke 14 kg hund inn i kabinen nei. Og 20 timer med tog hørtes heller ikke spesielt hundevennlig ut... Jeg hadde tatt bilen. Anonymkode: fec90...e92
Tanuki Skrevet 14. juni 2023 #8 Skrevet 14. juni 2023 On 6/13/2023 at 4:24 AM, AnonymBruker said: Jeg har en hund som dessverre er litt for tung til å bli med inn i kabinen (14kg) men jeg tørr ikke sende han under flyet da jeg har hørt og sett gang på gang hvor galt dette har gått. Han liker seg heller ikke i bur eller alene. Noen tips? Er det helt umulig å få med seg han inn i kabinen? 🥲 Er ca 1 time og 10min flytur, men det tar 20 timer med tog/bil så vil jo helst unngå det… Hva er deres erfaringer ? Anonymkode: 840ca...bc5 Min hund veide ca 8kg med bur, fløy 13 timer med Finnair fra Seoul til Oslo. Det gikk helt fint, god service og hunden hadde det bra. Var en enveis flytur, så var første og siste gang han fløy. Selv om hunden ikke er i kabinen så har de et eget rom med behagelig temperatur. Min hund var allerede 10 år, og ganske doven så mistenker at han sov det meste av turen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå