Gå til innhold

Lærere / barnehageansatte som får gave

Bibbi_

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at lærere og barnehageansatte får gave ved sommeravslutninger? Vipps penger hit, vipps penger dit for lærer Kari og Ola må få dyre gaver. Why? De har da lønningene sine! Og det er gode lønninger! Hvorfor er det slik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvorfor det er blitt slik. Av prinsipp gir jeg kr 0.00 til klassekassen.

Lærerne har gode lønninger

Bhg ansatte er jeg ikke vant til at får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Mango1234, men kanskje man kan koke det ned litt: Fordi det er hyggelig å gi gaver til dem som er, tidvis, mer med barna våre enn oss. Ikke verre enn det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer gjør vel ikke mer enn jobben sin, den får de godt betalt for. Å gi gaver til flere tusen er en uting. 

Vi ga også en liten ting til de ansatte på avdelingene til barna våre i bhg, de fortjener virkelig en liten oppmerksomhet som en ekstra takk for at de har brydd seg om og passet barna våre. Men det er jo ikke en gave til flere tusen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Gode lærere gjør absolutt en av de aller viktigste jobbene i samfunnet. Forstår om foreldre ønsker en måte å uttrykke takknemelighet på. Men det er selvsagt ikke bra om det begynner bli gavepress der man ønsker at hele klassen skal samle inn penger til gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (13 timer siden):

Vet ikke hvorfor det er blitt slik. Av prinsipp gir jeg kr 0.00 til klassekassen.

Lærerne har gode lønninger

Bhg ansatte er jeg ikke vant til at får

Klassekassen går vel i hovedsak til elevenes aktiviteter gjennom skoleåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt merkelig at noen kan føle stolthet over å bidra ingenting til klassekassen. Menneskesinnet er en snodig sak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (5 timer siden):

Klassekassen går vel i hovedsak til elevenes aktiviteter gjennom skoleåret?

Ikke der mine har gått/går der går det og til presanger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (40 minutter siden):

Det er helt merkelig at noen kan føle stolthet over å bidra ingenting til klassekassen. Menneskesinnet er en snodig sak.

Det kalles å ha prinsipper. Betyr ikke at jeg ikke bidrar, baker gjerne kake og kjøper is fra egen lomme til felles ting men bidrar ikke til klassekasse pga prinsippet om gratis skole.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (5 timer siden):

Gode lærere gjør absolutt en av de aller viktigste jobbene i samfunnet. Forstår om foreldre ønsker en måte å uttrykke takknemelighet på. Men det er selvsagt ikke bra om det begynner bli gavepress der man ønsker at hele klassen skal samle inn penger til gave

Gode ja, men det er langt mellom de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enorm respekt for ansatte i barnehager og skoler. Med 3 barn har vi møtte mange og med unntak av 1 menneske, har alle vært fantastiske. God lønn eller ikke, de tilbringer mer tid med barna mine(våkne) enn jeg gjør selv og de gjør hverdagen god! Barna mine har fått en grunnleggende opplevelse av at voksne vil de vel. Jeg har egentlig ikke ord. Er bare takknemlig!

Gaver til tusenlapper har jeg ikke vært borti. Ikke er det lov heller (kommunale retningslinjer) 

Blomster, kort, sitterunderlag, hjemmestikka votter ++ fra hele klassen er ting vi har gått for. Maks 25kr. pr. elev for de som ønsker å delta. Om noen ikke betaler, så er de like med på gaven.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
1 hour ago, Fru Uperfekt said:

Gode ja, men det er langt mellom de

Det er ikke rart mtp hvordan læreryrke har blitt. Her burde vi se til Finnland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refreng skrev (På 13.6.2023 den 17.38):

Det er ikke rart mtp hvordan læreryrke har blitt. Her burde vi se til Finnland.

De har lagt litt opp til det selv og slik de snakker ned sin egen jobb mister de mange gode kollegaer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg synes ikke noe om slikt. Det virker korrupt.  Den læreren som mottar sjokolade og blomster utgjør bare en brøkdel av alle som har bidratt til at foreldrene er takknemlige.  Flere lærere, hjelpere, renholdere, vaktmester og administrasjon.  

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ønsker vel å vise at man har satt pris pø vedkommende.

Når det er sagt, jeg har fått mange gaver opp igjennom lærerårene. Men de koster ikke flere tusen. Hvor kommer det fra? Det er helt unødvendig. Et år fikk jeg en sjokolade til 100kr, et år fikk jeg en gave med diverse greier til maks 200kr. En annen gang fikk jeg en blomsterbukett eleven hadde plukket ute. Alt er like verdsatt. Forventer ikke å få noe. Blir ikke fornærmet av å ikke få noe. Men er veldig takknemlig for det jeg får dersom noen vil gi noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...