Gå til innhold

Erfaring med bruk av Uber?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres erfaring med bruk av Uber ? Hvor raskt kommer det en bil etter man har lagt inn en bestilling? Dette gjelder i Frankrike. Er det mye billigere enn vanlig taxi?

Anonymkode: 74eb9...af9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Erfaring fra uber er hovedsakelig USA:

Uber kommer rakst på plass, alt fra 5-15 min etter bestilling mottatt. Alt avhenger av hvor nærme bilen er.

Mye billigere enn vanlig taxi.

Opplever også at Uber sjåfører er opptatt av å gjøre turen så behagelig som mulig, da de er lever av å få god rating av deg som kunde. I motsetning til vanlige taxi sjåfører, som ikke har ratingsystem. 

Anonymkode: 722c9...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Erfaring fra UK, venter maks et par minutter. Praktisk å betale i app, og prisen får man på forhånd. Vanlige taxier vil gjerne tjene svart og påstår at de ikke har kortleser, og jeg vil ikke ta ut kontanter. Interessant nok har de plutselig kortleser når jeg sier at jeg vil velge Uber istedenfor.

Anonymkode: 1a837...b92

AnonymBruker
Skrevet
On 6/12/2023 at 7:59 PM, AnonymBruker said:

Hva er deres erfaring med bruk av Uber ? Hvor raskt kommer det en bil etter man har lagt inn en bestilling? Dette gjelder i Frankrike. Er det mye billigere enn vanlig taxi?

Ikke brukt Uber i Frankrike, men i mange andre Europeiske land og Norge. Hvor fort de kommer har jo litt med tid og sted og gjøre akkurat som vanlige taxier. Men stort sett kommer de veldig raskt. Pris kan fort være 1/3 av vanlig taxi. Er jo også mye enklere å bruke enn taxi og veldig fint hvis man ikke snakker det lokale språket

Anonymkode: 14362...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Er det uber tilbud i Oslo? jeg bruker kollektiv, men i perioder klarer jeg nesten ikke å få handlet mat, pga krykker og sekk-og ødelagt kropp🤨Men har ikke råd til taxi🥹

Anonymkode: 6212c...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Ja, Uber finnes i Oslo. Jeg brukte det for første gang i Polen nylig, det var så enkelt og greit. Jeg synes det er skikkelig stress med tipsing når jeg tar taxi. Både i Norge og i utlandet. Synes at det skal være unødvendig med tips (i allefall i Norge), og det gjør det så ekstra dyrt når taxi uansett er litt for dyrt for meg.

Mend med Uber og andre lignende ordninger slipper du å føle på dårlig samvittighet for at du ikke tipser, eller å lure på om sjåføren blir irritert når han ikke får tips. For da betaler man en fastsatt sum via appen, og trenger ikke snakke med sjåføren engang. Det å vite prisen på forhånd gjør også at jeg slipper å bli redd for å bli lurt.

Anonymkode: 1c667...653

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, Uber finnes i Oslo. Jeg brukte det for første gang i Polen nylig, det var så enkelt og greit. Jeg synes det er skikkelig stress med tipsing når jeg tar taxi. Både i Norge og i utlandet. Synes at det skal være unødvendig med tips (i allefall i Norge), og det gjør det så ekstra dyrt når taxi uansett er litt for dyrt for meg.

Mend med Uber og andre lignende ordninger slipper du å føle på dårlig samvittighet for at du ikke tipser, eller å lure på om sjåføren blir irritert når han ikke får tips. For da betaler man en fastsatt sum via appen, og trenger ikke snakke med sjåføren engang. Det å vite prisen på forhånd gjør også at jeg slipper å bli redd for å bli lurt.

Anonymkode: 1c667...653

Ts her. Høres veldig bra ut. Legger du inn betalingskort hver gang du bestiller i appen? Jeg har lastet den ned og prøvd meg litt frem. 

AnonymBruker
Skrevet

Brukt det i USA. Fungerte svært bra! Deilig å ha betalt på forhånd. Kan se på kartet hvor bilen er. Kan velge størrelse på bilen. Kan kommunisere med sjåføren på melding. 

Anonymkode: 44905...2e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Er det uber tilbud i Oslo? jeg bruker kollektiv, men i perioder klarer jeg nesten ikke å få handlet mat, pga krykker og sekk-og ødelagt kropp🤨Men har ikke råd til taxi🥹

Anonymkode: 6212c...fdc

Ja Uber er i Oslo. Det er også Bolt og Yango

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Høres veldig bra ut. Legger du inn betalingskort hver gang du bestiller i appen? Jeg har lastet den ned og prøvd meg litt frem. 

Du trenger ikke legge det inn hver gang

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt FreeNow (tilsvarende tjeneste) mange ganger i Frankrike. 

Enkelt, trygt, rimelig og effektivt. 

Anonymkode: dd972...8a8

Skrevet

Uber er trygt og billigere enn taxi, tatt uber i paris mange ganger. Kommer som regel 5-7 minutter etter du har bestilt ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...