Gå til innhold

Fattiglusas rike (indre) liv

snusmumrikke

Anbefalte innlegg

Denne dagboka er lagt død. 

Endret av snusmumrikke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vel en anelse gjenkjennelsesfare ved teksten som sto, så da får den vike for nå. 🙃

Endret av snusmumrikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig i natt, men medisinen virket heldigvis relativt greit. Våknet litt urven i formen, men er oppegående og det er jo alltid bra. Fikk jogget før frokost, jevnlig kardiotrening er alfa og omega for forebygging av migrene, så alltid en seier når jeg klarer få det gjort. De verste anfallene mine varer i uker, nevrologen sa at det er ikke vanlig, men det skjer at enkelte utvikler denne typen migrene, som anfallsmedisinen ikke stanser, men kun pauser mens virkningen er der. Om jeg ikke  bruker medisin blir jeg mye dårligere, og ofte varer det  lengre, men kan ikke ta ubegrenset med medisin heller, så det beste er når jeg får trent nok til at den forebyggende effekten slår inn. Dessverre blir jeg dårligere før jeg blir bedre når jeg ikke har trent på en stund, så det er en kamp hver gang jeg har vært for syk til trening over litt tid, og må begynne på scratch igjen. Er likevel lettet for at jeg endelig har funnet noe som redusere antallet anfall, og gjør at de verste anfallene kommer sjeldnere. Er bare å stå på, ingen vei utenom å akseptere tingenes tilstand, men vil gjøre det jeg kan selv for å bli friskere. 

Ser de er blitt enige om revidert statsbudsjett, og at barnetrygden øker for de over 6 år. Det var gode nyheter, alle monner drar, barnetrygden har jo knapt økt siden 90-tallet, så dette er steg i riktig retning. 

Nå kjenner jeg faktisk migrenen murre, så ble ikke lange pausen, men fornøyd med å få jogget og gjort NOE i dag. 💪

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig i går, sånn delvis oppegående i dag, men ble ikke trening som ønsket og tenkt. Veldig vant til å endre planer, og er happy så lenge jeg ikke ligger langflat og lider, og har brukt dagen til å se gjennom førstehjelpsskrinet og hjemmeapoteket, samt fylle på en del dunker med vann for lagring (som er ikke er tiltenkt drikke og mat, men til hygiene og velvære og whatever det kan være greit å ha ekstra vann til). 

Endret av snusmumrikke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet svett og uggen litt før halv fem med begynnende migrene, så kravlet opp av senga og tok en pille, åpnet alle vinduer på vidt gap og satte på kaffetrakteren. Skjedde lite før tabletten virket, om vi ser bort fra den sløve sippingen av kaffekoppen. Heldigvis virket medisinen raskt, det er ikke selvsagt. 

Endret av snusmumrikke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble ikke helt som tenkt, vaskemaskinen ble ordnet med, men fjelltur gikk ut. Rett og slett FOR varmt for denne gamle skrotten. Hadde en hårete forestilling om at jeg skulle komme meg opp grytidlig i dag og gå før sola kom, men da alarmen vekket meg var migrenen godt i gang, og det var ingen vei utenom pille og hvil. Kjipt. 

Endret av snusmumrikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal få denne dagboka slettet så raskt som jeg kan

Endret av snusmumrikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

se svar under

Endret av snusmumrikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde slette dagboka, men har ikke tid nå, så derav redigeringen...

Endret av snusmumrikke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...