AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #21 Del Skrevet 12. juni 2023 Jeg gikk lenge med anemi og hadde rundt 7 på det laveste. Var konstant sliten og ble svimmel om jeg trente og gikk turer. Korte treningsøkter tappet meg helt for energi. Hår og negler ble også påvirket. Mistet mye hår og det så flatt og livløst ut. Neglene ble tynne og flisete. Da jeg opplevde en større blødning i forbindelse med graviditet var jeg svimmel i lang tid hjemme. Jeg fikk aldri vite hvor mye blod jeg mistet men i journalen står det at jeg hadde 4 i blodprosent og fikk to poser med blodoverføring. Det tok mange uker før jeg kom til hektene igjen. Anonymkode: 37fa0...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #22 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde blodprosent på 3 på det laveste, med begynnende jernmangelanemi. Hadde nesten ingen symptomer. Var i full jobb med tre små barn og en veldig krevende og hektisk hverdag. Hadde mistet blod over tid, og kroppen hadde derfor vendt seg til det, og lite symptomer. Jeg ble anpusten av å gå opp trappa, men trodde bare jeg var i dårlig form. Den lave blodprosenten ble oppdaget ved en tilfeldighet. Anonymkode: 3302a...88e Da har du nok misforstått. Du hadde sikkert jernlagre på 3, som er veldig lavt. Med blodprosent på 3 hadde du ikke greid å stå oppreist engang. Anonymkode: 6efe6...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #23 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde blodprosent på 3 på det laveste, med begynnende jernmangelanemi. Hadde nesten ingen symptomer. Var i full jobb med tre små barn og en veldig krevende og hektisk hverdag. Hadde mistet blod over tid, og kroppen hadde derfor vendt seg til det, og lite symptomer. Jeg ble anpusten av å gå opp trappa, men trodde bare jeg var i dårlig form. Den lave blodprosenten ble oppdaget ved en tilfeldighet. Anonymkode: 3302a...88e Med hb på 3 hadde du vært nesten dau. En hb på 7,5 er såpass lav at man kan bli innlagt og blodoverføring er aktuell. På 7,5 er blodprosenten under 50%, du hadde da evt hatt 20%. Anonymkode: 19278...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 13. juni 2023 #24 Del Skrevet 13. juni 2023 Hadde blodprosent på 8 og var veldig dårlig. Satt og kledde på meg, fikk så kraftige blodtrykksfall at jeg ble midlertidig døv, hadde lavt blodtrykk og farlig lav puls samt alvorlig ortostatisk hypotensjon. Frøs hele tiden, var blek, sov mye. Fikk jern intravenøst og ble i løpet av 3-4 uker gradvis bedre. En annen gang var også HB på 8 og da fikk jeg blodoverføring. Da var jeg i gang igjen etter noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå