Gjest Yael Anita Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Jeg trodde det var besøkstid på sykehusene. Jeg er ny operert og innlagt. Jeg deler rom med en annen (kvinne 70 årene ++). Datter og svigersønn kom på besøk 17:00, de er her fortsatt. Snakker mye, ser på videoklipp på telefonen (med høyt volum osv). Veldig forstyrrende .. trodde det var sånn at besøkende måtte ut av rommene til 18:00. Nå er kl.19:06 og ingen som har kommet og kastet de ut.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Ring på sykepleier og gi et diskret hint? Anonymkode: 729ea...5cc 3
enkefru Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 Nei, det er vel mest (eller bare?) på barsel de bryr seg om det… stort sett.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 Yael Anita skrev (3 minutter siden): Jeg trodde det var besøkstid på sykehusene. Jeg er ny operert og innlagt. Jeg deler rom med en annen (kvinne 70 årene ++). Datter og svigersønn kom på besøk 17:00, de er her fortsatt. Snakker mye, ser på videoklipp på telefonen (med høyt volum osv). Veldig forstyrrende .. trodde det var sånn at besøkende måtte ut av rommene til 18:00. Nå er kl.19:06 og ingen som har kommet og kastet de ut. Du kan si fra! Når mine foreldre lå på rom med flere så tok jeg alltid hensyn og vi var stille, jeg overholdt besøkstid og spesielt om den andre på rommet sov eller var groggy. Da kan en trille ut i fellesområde. Jeg har vært mye på sykehus som pårørende i den sammenheng, du kan be om ro. Anonymkode: 91ee2...51e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Det varierer fra sykehus til sykehus, men du finner besøkstider og retningslinjer på sykehusets hjemmeside. Dette er f.eks sykehuset Østfold (Kalnes) sine: Sykehuset er åpent for besøk alle dager mellom klokken 14.00 og 20.00. Varigheten for et besøk er opp til 1 time, og en pasient kan ha 1-2 besøkende per døgn. Noen pasienter må dele rom med en annen pasient. Av hensyn til den andre pasienten, må besøk på rom med to pasienter vare i maks 30 minutter. Ønsker dere å komme til et annet tidspunkt, ha lenger tid til besøk eller være flere besøkende, kan det avtales direkte med døgnområdet pasienten bor på. Se liste over telefonnummer under. I kreftavdelingen, i klinikk for psykisk helsevern og i klinikk for kvinne/barn er det egne regler for besøk. Besøkstidene gjelder ikke barnefar/medmor/partner på føde-barsel. Foresatte har fri besøkstid på nyfødtintensiv og i barne- og ungdomsklinikken. Her er det kun foresatte som kan komme på besøk nå. Anonymkode: f7233...d6f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 Det varierer fra sykehus til sykehus, der jeg jobber er besøkstiden fra 17-20 og pårørende kan være der hele tiden. Men du kan ringe på og be sykepleier be nabosengen med familie sette seg ut på korridoren/dagligstuen så du får hvile. Anonymkode: d8f43...066
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #7 Skrevet 12. juni 2023 Du ringer på pleier og sier fra. Jeg måtte gjøre det engang jeg lå på 4 mannsrom. Ene hadde besøk til over kl. 21. Mannen ble drittsur da pleier sa at måtte gå. Var operert den dagen var veldig dårlig. De tok ingen hensyn. Men han gikk. Anonymkode: 95d0f...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå