Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe rart med meg som jeg synes er veldig slitsomt. Når jeg er sammen med kolleger, så føler, eller tror jeg, at alt de gjør handler om meg. Jeg tenker sånn: "i dag virket han mutt, han er sikkert misfornøyd med meg, hva kan det være, det er sikkert noe jeg sa på fredag" og "så lite hun pratet med meg i dag, hun har sikkert fått høre om den diskusjonen jeg hadde med den og den på onsdag". Slik holder jeg på hele tiden og analyserer. "Hvorfor sa han hennes navn først, han synes sikkert hun gjør en bedre jobb enn meg", "han så så skuffet ut da jeg kom, han likte sikkert ikke at det var jeg som kom på jobb"...

I hodet mitt så vet jeg jo at folk har gode og dårlige dager uavhengig av MEG, og jeg føler meg helt idiot og selvsentrert. Dette er så slitsomt og jeg blir jo trist av det. Er det flere som har hatt det sånn, og fikk dere gjort noe med det? Skyldes det ekstrem usikkerhet og lav selvtillit, eller kanskje bare et ønske om å gjøre en bra jobb? Hvorfor kan jeg ikke bare slappe av og jobbe, liksom.

Anonymkode: 85f28...f49

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sosial angst. Snakk med psykolog eller lær deg kunsten å slutte å bry deg om hva andre tenker eller tror 

Anonymkode: 25a11...a1b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler et kurs i kognitiv terapi, det vil hjelpe deg med de tankene. Veldig vanlig å ha det sånn og ikke noe godt, så ved å jobbe litt med de tankene kan man som anonym over sier «gi faen».

Anonymkode: e4f66...128

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror hvis du blir mer oppmerksom på tankene dine og hvorfor du føler deg sånn kan du lære deg å overse det og vite at det har ikke noe med deg å gjøre

Anonymkode: 12d76...5c9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for innspill! Skal sjekke ut kognitiv terapi ❤️

Anonymkode: 85f28...f49

AnonymBruker
Skrevet

En psykolog lærte meg at tanker er bare tanker, ikke virkelige hendelser. 

Ikke bruk så mye energi på dem, sett av et kvarter til grubling, plasser så tankene på ei sky og dem seile avgårde, de tilhører jo ikke virkeligheten.

Tanker er bare tanker.

Anonymkode: 64745...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...