AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Hei! Baby 5 mnd. Et graut som inneheld hirse, havre, vatn, egg, aprikos og rapsolje. Huda vart plutseleg raud etter kvelds, på heile overkroppen og opp mot hals/nakke. Nokon som har erfaring? Anonymkode: 533c1...55b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Er det første gang babyen får egg? Anonymkode: bd040...fdc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det første gang babyen får egg? Anonymkode: bd040...fdc Nei. Han har fått tidlegare, men då kun på finger for å tilvenne allergenet. Men det er ei stund sidan, og då hadde han på kle, så usikker om han fekk noko reaksjon om det forsvinn etter kort tid 🤷♀️ Anonymkode: 533c1...55b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Han har fått tidlegare, men då kun på finger for å tilvenne allergenet. Men det er ei stund sidan, og då hadde han på kle, så usikker om han fekk noko reaksjon om det forsvinn etter kort tid 🤷♀️ Anonymkode: 533c1...55b Skjønner. Akkurat egg kan man reagere på selv om man ikke har spist det et par ganger før. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men ville nok tenkt det var en allergisk reaksjon på egg og latt være å gi det fram til du får tatt det opp med helsesykepleier. De andre ingrediensene burde i utgangspunktet være ok. Anonymkode: bd040...fdc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Er utslettet likt på bildet som i virkeligheten, og er det litt vablete/utstående å ta på? Min har melkeproteinallergi og får utslett i ansiktet når han får i seg melk. På bilder likner det veldig på utslettet du la ut bilde av, men det er mer vablete i virkeligheten. Anonymkode: 26f76...1d8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skjønner. Akkurat egg kan man reagere på selv om man ikke har spist det et par ganger før. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men ville nok tenkt det var en allergisk reaksjon på egg og latt være å gi det fram til du får tatt det opp med helsesykepleier. De andre ingrediensene burde i utgangspunktet være ok. Anonymkode: bd040...fdc Oki, takk for svar! Skal heldigvis på kontroll om 2 dagar, så skal ta det opp då AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er utslettet likt på bildet som i virkeligheten, og er det litt vablete/utstående å ta på? Min har melkeproteinallergi og får utslett i ansiktet når han får i seg melk. På bilder likner det veldig på utslettet du la ut bilde av, men det er mer vablete i virkeligheten. Anonymkode: 26f76...1d8 Likt som på bilete, så ikkje vablete hud. Ser/kjenner nesten ut som solbrent hud, berre litt meir flekkete. Anonymkode: 533c1...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå