vannm75 Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Eg var sykemeldt fra slutten av januar til slutten av juni i fjor, og fekk sykepenger (lønna) fra NAV. Deretter begynte eg i jobb igjen august samme år. (Har jobbet siden). Spørsmålet mitt er; får eg feriepenger fra NAV den tiden eg gikk sykemeldte, eller får eg kun fra arbeidsgiver. Isåfall blir det lite med feriepenger på meg i år. Eg fikk feriepenger fra arbeidsgiver, som er ca halvparten av det eg pleier, og det stemmer nok, siden eg var sykemeldt et halvt år. Men er spent om eg får noe fra NAV. Dette er en ny og ukjent situasjon for meg. Alle svar mottas med takk. Endret 12. juni 2023 av vannm75
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 I mai fikk vi feriepenger fra sykemelding. Det er for noen få uker bare, så blir ikke store summen. Du får sjekke om du har fått fra NAV. Anonymkode: 658e4...fab 1
vannm75 Skrevet 12. juni 2023 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I mai fikk vi feriepenger fra sykemelding. Det er for noen få uker bare, så blir ikke store summen. Du får sjekke om du har fått fra NAV. Anonymkode: 658e4...fab Det Har ikke kommet noe penger på konto, enda.. vet du om eg må gjøre noe aktivt selv? Inne på mine sider på NAV for å utløse pengene??? Eller vil dette gå automatisk?? Endret 12. juni 2023 av vannm75
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 vannm75 skrev (Akkurat nå): Det Har ikke kommet noe penger på konto, enda.. vet du om eg må gjøre noe aktivt selv? Inne på mine sider på NAV for å utløse pengene??? Hos meg kom de 23 mai. De skal komme av seg selv. Anonymkode: 658e4...fab 2
Unn9 Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 vannm75 skrev (38 minutter siden): Eg var sykemeldt fra slutten av januar til slutten av juni i fjor, og fekk sykepenger (lønna) fra NAV. Deretter begynte eg i jobb igjen august samme år. (Har jobbet siden). Spørsmålet mitt er; får eg feriepenger fra NAV den tiden eg gikk sykemeldte, eller får eg kun fra arbeidsgiver. Isåfall blir det lite med feriepenger på meg i år. Eg fikk feriepenger fra arbeidsgiver, som er ca halvparten av det eg pleier, og det stemmer nok, siden eg var sykemeldt et halvt år. Men er spent om eg får noe fra NAV. Dette er en ny og ukjent situasjon for meg. Alle svar mottas med takk. Jeg gikk delvis sykemeldt fra februar til juni i fjor. Jeg fikk vanlig feriepenger fra arbeidsplassen nå før helgen. Vanskelig å si om det var mindre enn vanlig, for jeg byttet arbeidsplass i september. Så jeg fikk bare feriepenger fra januar til august fra den arbeidsgiveren. Jeg har ikke fått noe fra Nav. Jeg gikk helt sykemeldt i februar og så mindre og mindre prosent sykemelding fram til juni. Hvis vi får noe fra Nav, kommer det kanskje den 20? 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 Info fra nav.no Arbeidstakere som får sykepenger fra NAV får feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret. Hvis arbeidsgiveren din har forskuttert sykepengene, vil vi utbetale feriepengene til arbeidsgiveren din. Feriepengene utgjør 10,2 prosent av de sykepengene som gir rett til feriepenger. For arbeidstakere som har fylt 59 år i opptjeningsåret, er prosentsatsen forhøyet til 12,5. Hvis stønadsperioden går fra ett kalenderår og over i neste kalenderår, vil du i år kun få utbetalt feriepenger av de dagene du har hatt med sykepenger forrige kalenderår. Du kan maksimalt få utbetalt feriepenger for 48 sykepengedager for hvert opptjeningsår. Feriepenger for inneværende kalenderår utbetales ved neste års feriepengeutbetaling. Perioden som benyttes på utbetaling av feriepenger og som vises på utbetalingsmeldingen er 1. til 31. mai i det året de utbetales. Anonymkode: d7dfe...cba 1 2
vannm75 Skrevet 12. juni 2023 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2023 Unn9 skrev (1 time siden): Jeg gikk delvis sykemeldt fra februar til juni i fjor. Jeg fikk vanlig feriepenger fra arbeidsplassen nå før helgen. Vanskelig å si om det var mindre enn vanlig, for jeg byttet arbeidsplass i september. Så jeg fikk bare feriepenger fra januar til august fra den arbeidsgiveren. Jeg har ikke fått noe fra Nav. Jeg gikk helt sykemeldt i februar og så mindre og mindre prosent sykemelding fram til juni. Hvis vi får noe fra Nav, kommer det kanskje den 20? Ja da satser eg og håper på det, ser bare at de fleste fikk i slutten av mai… så ..måtte sjekke litt rundt..:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå