Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jeg trodde var ei venninne. Har invitert henne i mine bursdager, babyshower, bryllup med utdrikningslag blant annet.

Opplevde nylig noe som gjorde at jeg føler veldig annerledes om det vennskapet. Hun hadde utdrikningslag uten å invitere meg. Jeg så at det var ganske mange der også, blant annet venner hun ikke har sett på mange år. Jeg spurte forloveden hennes rundt dette men fikk bare et vagt svar tilbake. Sa gratulerer til bruden og at jeg ikke visste noe om utdrikningslaget, fikk bare en likerklikk tilbake. Mannen med fler rundt meg ble også veldig fortumlet over at jeg ikke var invitert. 

Bryllupet er i juli og svarfristen er denne uken. Og jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner tilnærmet null lyst til å dra. Det har vært minimalt med kontakt etter denne hendelsen og jeg kjenner at jeg har mistet gnisten for dette vennskapet.

Er det innafor å droppe å dra i dette bryllupet? Skal også i bryllupet til ei annen venninne i september og kjenner jeg oppriktig gleder meg til denne, men ikke i det hele tatt til hun som gifter seg i juli.

Hva tenker dere? Er jeg veldig kjip og barnslig hvis jeg dropper bryllupet?

Anonymkode: 39551...cc2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å droppe det. Du svarer bare at du ikke har anledning, hvis du ikke har lyst. 

Anonymkode: 347d4...b31

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg har forstått det, er det vanlig å invitere folk til utdrikningslag som man ikke inviterer til selve bryllupet. Så siden hun har invitert deg til bryllupet, vil jeg regne med at hun kanskje prioriterte noen andre til utdrikningslaget som hun ikke inviterer til bryllupet. Så jeg ville ikke nødvendigvis blitt fornærma over dette, du er jo faktisk invitert til hovedbegivenheten! 

Anonymkode: 2e2d5...0be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg er det vel ofte slik at det ikke er bruden som inviterer til utdrikningslag, men en av brudens venner og ofte er det litt overraskelse over det, slik at brudens venninne må spørre rundt og finne ut av hvem bruden kunne tenke seg ha der uten å faktisk spørre bruden selv. Så det er ikke sikkert at bruden fikk alle hun ønsket seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lenge siden det var en slik tråd og da var det noe drama med at ikke den ene ikke ville komme om den andre var der eller noe i den duren og de visste ikke sin arme råd hvordan de skulle løse det og for å balansere gjorde de noe lignende som her.

Enig med den som skriver at du tross alt er valg som gjest til hovedbegivenheten og det er viktigst.

Kan legge til for egen regning at krenkekulturen tar for mye plass i folks liv.

Anonymkode: 6942f...170

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I tillegg er det vel ofte slik at det ikke er bruden som inviterer til utdrikningslag, men en av brudens venner og ofte er det litt overraskelse over det, slik at brudens venninne må spørre rundt og finne ut av hvem bruden kunne tenke seg ha der uten å faktisk spørre bruden selv. Så det er ikke sikkert at bruden fikk alle hun ønsket seg. 

Men muligheten for å si nettopp dette var også til stede.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke lenge siden det var en slik tråd og da var det noe drama med at ikke den ene ikke ville komme om den andre var der eller noe i den duren og de visste ikke sin arme råd hvordan de skulle løse det og for å balansere gjorde de noe lignende som her.

Enig med den som skriver at du tross alt er valg som gjest til hovedbegivenheten og det er viktigst.

Kan legge til for egen regning at krenkekulturen tar for mye plass i folks liv.

Anonymkode: 6942f...170

Vet ikke om jeg er enig i krenkekulturen, men det er en ekkel følelse å føle at man blir utelatt spesielt når man har vært den som har invitert i tidligere begivenheter. 

Da innser man også at man heller ønsker å bruke tiden og energien sin på de som verdsetter deg like mye tilbake og jeg har nok av disse personene i livet. Det er vel egentlig så enkelt som det, men vet ikke om jeg framstår veldig kjip om jeg dropper det. Har rett og slett ikke lyst.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er greit å droppe det. Du svarer bare at du ikke har anledning, hvis du ikke har lyst. 

Anonymkode: 347d4...b31

Er det vanlig å si hvorfor hvis man ikke kommer, eller kan man bare ikke si noe når fristen kommer?

TS

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siden det ikke frister med å ha henne som venninne lenger, så er det ikke noe poeng å møte opp i bryllupet heller.

Husk å send henne dette skjemaet også.

71BF5E38-0970-423E-9A1A-013D8B01C296.jpeg

Anonymkode: 34d63...b6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke bli skuffet eller såret lenger uten at ting skal latterliggjøres som krenking?

Skjønner deg godt jeg,ts. Hadde blitt lei meg selv. 
Dersom du kjenner null lyst til å dra, så dropp bryllupet. Bare takk pent for invitasjonen, og skriv at du/dere dessverre ikke har anledning til å komme.

Anonymkode: 81761...6e0

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Som jeg har forstått det, er det vanlig å invitere folk til utdrikningslag som man ikke inviterer til selve bryllupet. Så siden hun har invitert deg til bryllupet, vil jeg regne med at hun kanskje prioriterte noen andre til utdrikningslaget som hun ikke inviterer til bryllupet. Så jeg ville ikke nødvendigvis blitt fornærma over dette, du er jo faktisk invitert til hovedbegivenheten! 

Da vet du ikke hva et tradisjonelt utdrikningslag er. Brudens forlover inviterer brudens nærmeste venner til utdrikningslag, hvor de spleiser på aktiviteter, middag og drikke. 

TS, Har du noen problemer med venninnen din sin forlover? Her er det jo hun/han som har glemt deg. Om han/hun ikke har fått beskjed fra bruden hvem hun ønsker skal komme. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt jeg også, jeg hadde glatt takket nei til bryllupet, uten å si hvorfor.

Anonymkode: 594b8...deb

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp telefonen og snakk med din venninne. 

Det å bare droppe å dra i bryllupet er passiv-agressivt, og bidrar ikke til annet en at mange kommer til å synes det er rart. 

Anonymkode: e2ff0...077

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du prøvd å spørre henne direkte og faktisk prøve å finne ut hva som har skjedd? Overraskende mye har en forklaring hvis man snakker om det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det at bryllupet er lagt i fellesferien gir jo en perfekt unnskyldning til å ikke komme uten at det blir drama: ferie.

Jeg hadde følt på en ekkel bismak om jeg reiste i det bryllupet, spesielt siden hun bare gav tommel opp når du åpnet for at hun kunne si at hun gjerne skulle hatt deg der. Hun tenker nok at dere ikke så nære venninner som du gjør. 😕 

Anonymkode: d4063...2f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville snakket med venninnen din og hørt hva som skjedde. Er ikke sikkert hun visste om hvem som var invitert og ikke, og da er det synd å droppe et vennskap pga det.

Anonymkode: 3763c...dce

• Liker 1
Skrevet

Her har vennskapet deres møtt et hinder. Om du ikke spør så vil det ikke bli bra igjen. Spør om hva som skjedde.

Velger du den "enkleste" måten ved å ikke gå så informer om det. Det er ufint å ikke svare på en invitasjon. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Da innser man også at man heller ønsker å bruke tiden og energien sin på de som verdsetter deg like mye tilbake og jeg har nok av disse personene i livet. Det er vel egentlig så enkelt som det, men vet ikke om jeg framstår veldig kjip om jeg dropper det. Har rett og slett ikke lyst.

Er det vanlig å si hvorfor hvis man ikke kommer, eller kan man bare ikke si noe når fristen kommer?

TS

Synes ikke du skal bry deg om at du kan "fremstå som veldig kjip" hvis du ikke kommer i bryllupet. Det var jo hun som først tok sjansen på å "fremstå som veldig kjip" ved å droppe deg i utdrikningslaget, uten forklaring. Jeg ser andre her i tråden foreslår mulige forklaringer til hvorfor du ikke ble bedt (at andre ordnet utdrikningslaget og ikke kom på å be deg), men da hadde hun da faktisk kunnet forklart overfor deg i etterkant og faktisk beklaget at du ikke ble bedt der, om hun så deg som en ordentlig venninne.

Hadde ikke bare latt det passere i stillhet uten å forklare meg i hvert fall, om jeg var bruden i den situasjonen.

Synes du skal droppe det om du uansett ikke er i partystemning eller særlig lystig stemning for dette bryllupet. Ingen vits å gå da.  

Endret av Million
  • Liker 6
Skrevet

Det er helt greit å droppe ting man ikke har lyst til så lenge man kan leve med følgene. Er dette et vennskap som ikke betyr så mye for deg lenger skal du ikke ha dårlig samvittighet for å utebli. Men for å slippe å gruble på hvorfor du ikke ble invitert i utdrikningslaget ville jeg nok spurt henne hva som skjedde først.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du dropper bryllupet så må du nok belage deg på at du også dropper vennskapet. Jeg skjønner veldig godt at du er lei deg som ikke ble invitert til utdrikkingslaget. Jeg hadde vært like såret selv.

Men: jeg hadde gått i bryllupet, svelget stoltheten, og så tatt en skikkelig prat med venninnen om dette (ikke nå! Hun er midt i stress og forberedelser)

Når dere får snakket sammen, og du hører hva hun har å si, så kan du heller ta stilling til vennskapet da. 

Anonymkode: 83f2a...b62

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hvor gode venner dere egentlig har vært, om du mener dette er grunn nok for å droppe hele vennskapet.

Det er heller sjeldent at bruden selv inviterer til utdrikningslag, og du sitter altså å mener hun må gi deg en forklaring... På ett problem hun ikke engang vet at eksisterer... Ett problem hun må gjette seg til at er så stort for deg at det setter hele vennskapet i fare...

Hun kan ikke bety veldig mye for deg om du mener dette er grunn nok til å droppe henne, jeg håper for hennes del at du idet minste forklarer henne hvorfor da.

Anonymkode: 54487...f38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel forloverne som inviterer til utdrikningslag? Uansett er jo ikke dette noe å bli så fornærmet over? Men jeg skjønner jo at dere ikke var gode venner i utgangspunktet, når du vurderer å droppe henne for noe så lite.

Anonymkode: 9d996...74b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...