AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Jeg har hentet 50 LITER billig Cola Light fra KIWI, over 5 ganger påsykkel. Jeg er også trøtt nå. Men jeg vil bli glad for det i morgen, tirsdag, når jeg våkner, at jeg har masse cola til de neste 14 dagene. Det blir en veldig varm og tørr og solrik junimåned, der solen steker fra en blå himmel fra klokken 5 om morgenen til kl. 22 om kvelden. Det er veldig varmt for meg som er en eldre mann på snart 60 år å sitte i en så varm liten leilighet hele døgnet. Det vil hjelpe meg gjennom dagen og måneden hvis jeg bare kan drikke masse kald cola, kanskje 3-4 liter om dagen, og kaldt vann. Jeg måå klare meg gjennom sommeren 2023 alene og med begrensede penger, uten å mangle for mye. Nå har jeg i det minste nok cola for de neste 2 ukene 🙂 Om et par dager vil jeg sykle til KIWI igjen 2-3 ganger og hente 10-15 mer 1,5 liters cola med sitrus og lime. Anonymkode: b9715...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 En eldre mann? Snart 60? Altså 50-årene? Er du veldig syk, siden du føler deg så gammel? Hvorfor drikke flere liter med drikke? Bruk penga på ett klimaanlegg heller. Hvis du allerede er så syk og dårlig, burde du jo spist og drukket sunt, og trent. Anonymkode: 61c5c...3d8 5
Hedda-78 Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Hvorfor må du sitte i leiligheten hele døgnet? Og hvorfor synes du at du er gammel, npr du ikke har fyllt 60 engang? Og hvorfor tenker du at det er lurt å drikke 50 liter cola på 14 dager? Normalt forbruk av brus er vel en plass mellom 0 og 0,5 liter per dag, i mitt hode. Ellers drikker man vann, kanskje litt juice og melk. Spesielt hvis man har begrenset med penger! 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 7 hours ago, Hedda-78 said: Hvorfor må du sitte i leiligheten hele døgnet? Og hvorfor synes du at du er gammel, npr du ikke har fyllt 60 engang? Og hvorfor tenker du at det er lurt å drikke 50 liter cola på 14 dager? Normalt forbruk av brus er vel en plass mellom 0 og 0,5 liter per dag, i mitt hode. Ellers drikker man vann, kanskje litt juice og melk. Spesielt hvis man har begrenset med penger! Jeg har ingen venner og føler meg ikke frisk. Anonymkode: b9715...0d5 9
Hedda-78 Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ingen venner og føler meg ikke frisk. Anonymkode: b9715...0d5 Skjønner. Nå skal jeg være litt krassere enn jef har for vane å være: dropp de enorme mengdene cola, og kom deg ut i frisk luft, så vil du sannsynligvis føle deg friskere. Cola gjør ikke underverker for helsa. Og gå til legen hvis du reelt føler deg syk. Og man trenger ikke sitte hjemme selv om man ikke har venner. Nye venner kommer ikke og banker på døra di. Du må ut for å ha sjans til å treffe folk. 12 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Jeg føler meg heller ikke frisk om jeg drikker så sinnsyke mengder med brus. Jeg drakk store mengder før, og må si jeg merket stor forskjell på kropp og sinn når jeg kuttet ut brus. Det er mulig du hadde hatt det mye bedre om du brukte de pengene på en luftavkjøler istedet for brus Men jeg skjønner ikke hvorfor du kaller deg selv for gammel, når du fortsatt er mange år unna pensjonsalderen! Anonymkode: bf534...da8 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 Hva ønsker du å diskutere med denne tråden? Anonymkode: c9d23...390 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 Sjekket om du har diabetes eller annen livsstilsykdom? Anonymkode: 4ba36...7f4 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har ingen venner og føler meg ikke frisk. Anonymkode: b9715...0d5 Du føler seg ikke frisk, men greier å sykle gang på gang til butikken for å hamstre cola? Og du har lite penger, men råd til enorme mengder med cola? Begynn å trene så blir du fort friskere, du greier jo å sykle... og gå over til å drikke vann, så har du snart mye bedre råd også. Anonymkode: ed9a9...574 6
senior Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 50 liter cola på 14 dager . . . . ? Det er 3-4 liter om dagen. Kan sikkert bli syk av mindre. Voksne folk (og også barn) skal ikke drikke brus hver dag, og helst ikke i det hele tatt. Ikke rart du føler deg syk. Ta deg gjerne en sykkeltur litt oftere, men ikke for å kjøpe cola. 2 1
tussi680 Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 Foretrekker vann jeg, er på samme alder, men å få i seg så mye brus det er ikke bra. Når min x fikk sukkersyke, så gikk jeg drastisk ned i brusdrikking, mye pga hans skyld og min egen. Usukret brus er nok greit til en viss grad, men få i deg litt mat da, så du ikke føler deg syk . 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 Håper det går bedre med deg etterhvert ❤️ Anonymkode: 44db2...b54
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Den colaen holder for resten av sommeren. Det er mer enn nok med en halv liter om dagen. Vann er gratis. Bruk kanskje et par kroner på sitron og lime i vannet. Ta noen sykkelturer innimellom, for det klarer du jo. Sykle et sted du kan bade eller vasse litt kanskje? Når du har penger så kjøper du annen mat og drikke. Vannmelon er en utrolig god tørsteslukker og blir vanligvis billigere utover sommeren. Du må også ha annen mat men det er mulig å kjøpe ting som gir god energi, er sunt og ikke så dyrt. Se i datodisken. First price fisk, kjøtt og grønnsaker er ganske bra både med tanke på pris og kvalitet. Anbefaler også 'innvandrerbutikker', ofte mye god frukt og grønt til en rimelig penge. Og sykle og gå rundt omkring, det er garantert et vann, en strand, et skogsområde eller en park innenfor rekkevidde. Gå på biblioteket og les aviser og ta med deg noen bøker. Prøv å snakke litt med folk du møter, om du har ønsker om mer sosial kontakt. Flere av dem du møter ønsker nok det samme. Du er jo ikke gammel, og helsen er ikke så ille om du klarer å sykle til og fra butikken med litervis med brus. Bruk kreftene på noe litt annet, så kanskje du til og med blir i bedre form i løpet av sommeren. Lykke til! Endret 13. juni 2023 av solmåneogstjerner 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #16 Skrevet 13. juni 2023 Kos deg med colaen🥰 man må slå til når det er tilbud! Anonymkode: 5a741...9ea 2
Vera Skrevet 13. juni 2023 #17 Skrevet 13. juni 2023 Imponerende at du klarte alle de sykkelturene! Har du vurdert å være avlastningshjem for hund i sommer? Da kommer du deg ut - og hunden blir en enkel måte å komme i kontakt med andre på. Helt gratis er det også. 3 1 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2023 #18 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Vera skrev (13 minutter siden): Imponerende at du klarte alle de sykkelturene! Har du vurdert å være avlastningshjem for hund i sommer? Da kommer du deg ut - og hunden blir en enkel måte å komme i kontakt med andre på. Helt gratis er det også. God idé! Han kan til og med ta betalt for det og tjene litt. Det betinger jo at han klarer de turene som hunden trenger da. Endret 13. juni 2023 av solmåneogstjerner
Vera Skrevet 13. juni 2023 #19 Skrevet 13. juni 2023 solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): God idé! Han kan til og med ta betalt for det og tjene litt. Det betinger jo at han klarer de turene som hunden trenger da. Det kan han også. Jeg vet at det er mange som kvier seg for å sette hunden på Kennel når de drar på ferie (og ofte er det ikke ledig heller) - og jeg ser også mange som søker etter delt omsorg for hunden sin gjennom hele året. Jeg tenker at han fint klarer noen småturer med hund (han klarte en stor avstand på sykkel) (det betinger jo at han velger en hund som ikke krever milevis med turer og voldsom stimuli-trening hver dag). Hunder er fantastisk selskap i seg selv - og det er enkelt å komme i kontakt med andre når man har med seg en hund på tur. Jeg tenker det er en god deal om man føler seg ensom. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #20 Skrevet 13. juni 2023 Ikke lenge siden var en som døde av å drikke cola på 10 minutter. Så ikke å kimse av. Og med så mye brus drikking, blir du bæø feit, høl i tennene og rimelig uatraktiv. Diabetes og får du det må du kutte ut brus. Ikke sø unormalt folk sykler tll butikken, så ikke så veldig unikt egentlig at du sykler å kjøper brus. Bor du på vestlandet kan jeg trimme deg skikkelig på sykkel og lære deg sunn livstil. Drakk mye Pepsi før og masse shit. Men kutta det ut, mye vann, mye fisk og kyllin, salat og grønnsaker. Endret vårt livstil, endret psyken vår og helsa. Du som voksen bør ta deg i nakken. Anonymkode: bd5c8...070
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå