Gå til innhold

Hårfarge uten tilsatt kjemikalier og giftstoffer..hvilke bruker du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker å farge håret, men sliter med å finne gode produkter. 

Er det noen som har prøvd Henna-farge i håret feks? Er dette helt fritt for kjemikalier? 
Eller har andre forslag til naturlige hårfarger?

Anonymkode: 019ec...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har brukt henna til håret en gang, men det falmer og man får rødskjær i håret som er UMULIG å få ut. Selv med kjemikalier. Alle frisører hater henna av den grunn, for mange kommer inn med ønske om å farge over eller fjerne, og det er skikkelig vanskelig å få til 🥲

Jeg måtte la rødskjæret vokse ut og først etter to år var det falmet nok til at jeg kunne farge over med suksess. 

Anonymkode: 6d90f...be5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farget håret jevnlig med henna siden 90-tallet, og er strålende fornøyd med det. Har ikke opplevd at det falmer. Det kan godt være at fargen er vanskelig å få bort, men det har jeg ikke erfaring med. Jeg bruker henna for å forsterke fargen i mitt naturlig røde hår

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt henna til håret en gang, men det falmer og man får rødskjær i håret som er UMULIG å få ut. Selv med kjemikalier. Alle frisører hater henna av den grunn, for mange kommer inn med ønske om å farge over eller fjerne, og det er skikkelig vanskelig å få til 🥲

Jeg måtte la rødskjæret vokse ut og først etter to år var det falmet nok til at jeg kunne farge over med suksess. 

Uff..jeg ser for meg at det er noe jeg kommer til å få også..får ofte rødskjær av vanlige hårfarger om det ikke er rene farger. 

Men jeg har så lite lyst til å farge med de vanlige pga alle stoffene som er i dem. Har ikke farget håret på mange år, og ønsker å friske opp fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perelandra skrev (4 minutter siden):

Jeg har farget håret jevnlig med henna siden 90-tallet, og er strålende fornøyd med det. Har ikke opplevd at det falmer. Det kan godt være at fargen er vanskelig å få bort, men det har jeg ikke erfaring med. Jeg bruker henna for å forsterke fargen i mitt naturlig røde hår

Bruker du rød Henna farge da? Jeg ser at mange sier håret blir veldig matt av det..hvordan blir ditt hår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bruker du rød Henna farge da? Jeg ser at mange sier håret blir veldig matt av det..hvordan blir ditt hår? 

Jeg bruker ren henna som jeg kjøper på apotek eller innvandrerbutikk. Ekte henna gir rødfarge, men kan også blandes med indigo for å få andre nyanser. Håret blir glansfullt og fint, har aldri opplevd at det blir matt av hennafaring.

Her er bilde av håret mitt som jeg la ut på forumet tidligere. Det er litt lengre nå, men ellers er fargen den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker henna fra Herbique (kjøpes i Sverige) i fargen kobberrød. Håret mitt er sunt, blankt, krøllete og langt. Har brukt henna siden 2004, kommer ikke til å bruke noe annet før jeg velger å vokse ut min egen farge, som bare blir gråere og gråere 😅 
ps: er utdannet frisør ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perelandra skrev (4 timer siden):

Jeg bruker ren henna som jeg kjøper på apotek eller innvandrerbutikk. Ekte henna gir rødfarge, men kan også blandes med indigo for å få andre nyanser. Håret blir glansfullt og fint, har aldri opplevd at det blir matt av hennafaring.

Her er bilde av håret mitt som jeg la ut på forumet tidligere. Det er litt lengre nå, men ellers er fargen den samme.

For et fantastisk flott hår du har! 🤩

Anonymkode: b8cc9...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, Chakalaka said:

Bruker henna fra Herbique (kjøpes i Sverige) i fargen kobberrød. Håret mitt er sunt, blankt, krøllete og langt. Har brukt henna siden 2004, kommer ikke til å bruke noe annet før jeg velger å vokse ut min egen farge, som bare blir gråere og gråere 😅 
ps: er utdannet frisør ✌️

Til dere to som nevner at dere er superfornøyd med å bruke henna, det er kjempeviktig at alle får med seg at dere gjerne liker det rødskjæret henna gir. Mange liker ikke det - og det er jo umulig å få det bort, så viktig at folk som ikke kler rødlige farger tester ut henna basert på deres gode erfaringer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...