AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Jeg har vært i 4 forhold. Det første var med en sjalu gutt (under 18 begge to) Ble slutt fordi jeg aldri fikk gjøre noe uten han. Han mistenkte meg for å føy med andre gutter enda jeg satt hjemme i stua. Andre forholdet ble slutt da han var mye borte i jobb og når han hadde fri så dro han til utlandet. Så han bare noen dager i slengen. Tredje forhold gikk over til vennskap. Fjerde forhold endte med barn. Ble slutt da hans sanne jeg kom frem og da var det for sent med abort. Flyttet raskt fra han av flere grunner, blant annet økonomien hans. Nå vet jeg ikke om jeg tør satse igjen. Jeg ønsker en mann som har orden i økonomien sin. Han trenger ikke være millionær eller noe sånt, jeg søker bare normal økonomi. En av mine ekser er garantert en namsmannen snakker om i lunsjen og på julebord. Alt han får av regninger ender opp hos namsmann. Hvordan ville dere reagert om dere fikk spørsmål om økonomien på en date eller kanskje bare via mld eller tlf samtale? Skulle jeg finne en og vi blir sammen forså at jeg finner ut at han ikke betaler regninger, har kredittkort gjeld, saker hos namsmann - da er det slutt øyeblikkelig. Anonymkode: f62ae...5e6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Det er ikke akseptabelt å spørre en date om økonomien hans/hennes. Normalen er å ha orden på økonomien, så syns ikke du skal svartmale alle menn bare pga din eks fikk problemer med namsmannen. Det at man ikke kan spørre om økonomi på date betyr ikke at man ikke kan snakke om økonomi selv. Du kan fritt velge å skrive i datingprofilen din at du søker en mann med orden på økonomien, eller fortelle dette på date og begrunne det med din eks og namsmannen og at du ikke vil ha det sånn igjen og for eksempel fortelle at du ser på det som svik om mannen skjuler gjeld og at du foretrekker åpenhet rundt det og selv er opptatt av å ha orden i din økonomi. Så kan den andre velge om hen vil dele noe om sin økonomi eller syn på økonomi og eventuelt om gjeld, men å spørre direkte om det kan du ikke gjøre. Er man i et langvarig forhold er det mer akseptabelt å snakke mer åpent og direkte om økonomi. Anonymkode: e52d7...a63 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke akseptabelt å spørre en date om økonomien hans/hennes AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er man i et langvarig forhold er det mer akseptabelt å snakke mer åpent og direkte om økonomi. Ok. Her har du oppskriften på hvordan man havner i langvarige forhold med langvarige problemer. Vitsen med en datingperiode er å luke ut dårlige holdninger, rot i sysakene, rot i hodet, rot i økonomi, ulik lyst, ulike ønsker etc. Skal man liksom bare koseprate og nusse på date? Anonymkode: 3a784...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå