Gå til innhold

Kan jeg ha på dette i en begravelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i begravelse i morgen. Og det er meldt 28 varmegrader. 

Er litt usikker på antrekk. Kan jeg ha på en blomstrete kjole med korte ermer? Eller skal det helst være ensfarget? 

Anonymkode: 4b048...88c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satset på noe ensfarget.

Anonymkode: ef989...cff

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Blomstrete kjole med korte ermer kan være så mangt, men.. æh.. 

Anonymkode: 36c07...868

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en sort blomstrete kjole, så kanskje. Vanskelig å si uten bilder.

Anonymkode: df798...c39

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Njæ. Ville tatt noe ensfarget, mørk farge. 

Anonymkode: baef1...a59

AnonymBruker
Skrevet

Blomster og andre bråkete mønstre er ikke OK. Du må da ha minst ett klesplagg som er ensfarget marineblått, grått, mørkegrønt, dypindigo, sort eller en annen mørk farge?  

Er det begravelse, husk solkrem.
Er det bisettelse så kan du vurdere å dra dit i en t-skjorte og så ta på deg en mørk genser når du er kommet til kirken. 

Anonymkode: 3b5ca...2b6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan virkelig ikke ha på en blomstrete kjole med korte ermer. Begravelse er ikke anledningen for å pynte seg for andres del og få oppmerksomhet. Du skal kle deg i svart eller mørke farger, f eks mørkegrønn og svart, mørkeblå og svart, mørkerød og svart og dekke til armer og ned til leggene. 

Anonymkode: de843...387

• Liker 5
Skrevet

Det er umulig å si uten å ha sett kjolen! Blomstrete sommerkjole kan jo være så mangt. Er det en mørk, dempet variant kan du dempe inntrykket ved å bruke et lett, svart sjal eller lignende, men er den f.eks. knæsj rosa er det lite å gjøre. 

Ellers er mitt tips å alltid ha et "begravelsesantrekk" hengende i skapet. Trenger ikke å koste mye, men når man først har dem slipper man å stresse rundt (Og kanskje kjøpe noe alt for dyrt som man aldri bruker siden) for å finne noe passende når behovet melder seg. Selv har jeg en helt enkel klassisk mørkegrå kjole til høst/vår/vinter og en lang, svart linkjole til sommerbruk. Og de kan selvfølgelig brukes ved andre anledninger enn begravelse også ved å pynte opp eller ned. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hør med pårørende. Jeg var i en begravelse hvor avdøde selv hadde sagt at han ønsket at de som kom i begravelsen gikk i det de trivdes i.

Begravelsen var på sommeren og flere møtte opp i skikkelig fargerike klær. Det var menn i dress, shorts og T-shirt. Damer i sorte kjoler/bukser og fargerike topper.

Jeg selv møtte opp i svart bukse, hvit t-shirt og rød kåpe.

Jeg spurte han en gang om folk kunne møte opp i feks utvaska joggebukse med knær i og det var helt greit. Ville de gå i bare trusa så var det greit også. Han ønsket at ingen gråt, men heller smilte og lo ved tanke på hva vi har opplevd sammen. Jeg gråt som en lekk sil, savner personen veldig den dag i dag. 8 år siden livet plutselig uten varsel var over 😭

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Blomster og andre bråkete mønstre er ikke OK. Du må da ha minst ett klesplagg som er ensfarget marineblått, grått, mørkegrønt, dypindigo, sort eller en annen mørk farge?  

Er det begravelse, husk solkrem.
Er det bisettelse så kan du vurdere å dra dit i en t-skjorte og så ta på deg en mørk genser når du er kommet til kirken. 

Jeg har hatt og sett flere andre med blomstermønster i begravelse. Spørs helt på mønsteret 

Anonymkode: fb788...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn ser kjolen jeg tenkte på ut. Langermet.

20230612_185331.jpg

20230612_185328.jpg

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

20230612_185331.jpg

20230612_185328.jpg

Ve du hva, det går veldig bra!! Men er den ikke litt varm? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

20230612_185331.jpg

20230612_185328.jpg

Denne synes jeg absolutt er innafor i en begravelse på sommeren. 

Anonymkode: bd5ea...9fd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne kjolen er veldig innenfor. Nydelig sort, med blomster. Den døde har hatt et liv, se på blomstene som det. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Den kjolen er innafor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

20230612_185331.jpg

20230612_185328.jpg

Jeg skrev tidligere i tråden at blomstret kjole ikke er OK, og det trekker jeg tilbake. Du kan fint bruke denne.
Jeg så for meg noe helt annet enn dette da jeg skrev mitt forrige innlegg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også i begravelse i morgen, og skulle ønske jeg hadde en liknende kjole.

For min del blir det svart bukse og en ganske lett svart bluse. Lurer på om svarte sandaler er fy fy, for jeg lurer på hvordan jeg skal holde ut med tette sko hele dagen. 

Anonymkode: 5bbb4...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Samboer syns ikke den blomstrete passer i begravelsen. Så da blir det nok en svart. Står mellom en langermet, og en med halvlange puffermer. Men er puffermer for mye, mon tro?

20230612_185317.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste går også fint.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei du kan virkelig ikke ha på en blomstrete kjole med korte ermer. Begravelse er ikke anledningen for å pynte seg for andres del og få oppmerksomhet. Du skal kle deg i svart eller mørke farger, f eks mørkegrønn og svart, mørkeblå og svart, mørkerød og svart og dekke til armer og ned til leggene. 

Anonymkode: de843...387

Dekke til armer er vel ikke så farlig 

Anonymkode: 86df3...24e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...