Gå til innhold

Hvordan er det å få garanti fra nav på huslån fra husbanken? 

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått to alternativer fra behandler. Den ene er at nav hjelper meg med å leie leilighet, eller de kan bistå med kjøp av leilighet. Når det gjelder kjøpet så kan de garantere at jeg vil betale tilbake lånet. Jeg trenger mer informasjon om dette og lurte på om dette er riktig eller om noen har vært borti det før. 

Er det mulig å få solgt en leilighet hvor nav er involvert i ettertid eller må man bo der for alltid? 

Hvordan er det å få garanti fra nav på huslån fra husbanken?

Takk på forhånd. 

Anonymkode: 14743...fb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg personlig aldri hørt om og heller ikke lest et pip om her inne på KG opp gjennom årene, hvor alle mulige NAV ting blir tatt opp. Så svarene du får her blir interessante å se. Følger med.

Alle vet at NAV garantier på depositum overfor utleieverter er verdt null verdt, da NAV stort sett nekter å betale ut noe om husverten krever å få dekket noe som er ødelagt. 

Synes derfor det høres smått utrolig ut at NAV nå plutselig skulle garantere for et helt boliglån og garantere overfor banken at klienten faktisk betaler. Vil banken godta en slik garanti? Sant nok at de har verdien i leiligheten som sikkerhet, men hvis beboeren da har herpet leiligheten så det står igjen renovering og oppussing for hundretusener av kroner, så blir det jo noen som taper voldsomt på det...

Anonymkode: 99176...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke, du har nok misforstått. Nav kan ikke garantere noen at du vil betale tilbake huslånet. Da hadde jo alle tatt opp huslån med nav garanti og tjent seg rike på å ikke betale gjelda 😅

Nav sin kommunale avdeling Boligkontor kan hjelpe med startlån fra Husbanken. Først må du søke og kvalifisere. Da får du et finansieringsbevis du kan bruke i budrunder og når du har vunnet budrunde inngår du kontrakt med husbanken og lånehaien Lindorff (som i dag heter Intrum). Du er den ansvarlige for å nedbetale lånet ditt og du signerer på at de kan ta pant i boligen og tape alt du har betalt inn om du ikke betaler inn alt til avtalt nedbetalingstid. 

Anonymkode: d24c7...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det stemmer ikke, du har nok misforstått. Nav kan ikke garantere noen at du vil betale tilbake huslånet. Da hadde jo alle tatt opp huslån med nav garanti og tjent seg rike på å ikke betale gjelda 😅

Nav sin kommunale avdeling Boligkontor kan hjelpe med startlån fra Husbanken. Først må du søke og kvalifisere. Da får du et finansieringsbevis du kan bruke i budrunder og når du har vunnet budrunde inngår du kontrakt med husbanken og lånehaien Lindorff (som i dag heter Intrum). Du er den ansvarlige for å nedbetale lånet ditt og du signerer på at de kan ta pant i boligen og tape alt du har betalt inn om du ikke betaler inn alt til avtalt nedbetalingstid. 

Anonymkode: d24c7...713

Okey. Det var slik jeg fikk det forklarert og derfor hørtes det ikke helt riktig ut. Men det du skriver høres mer fornuftig. 

Da vil man tape mye når man får den hjelpen.

Hvorfor lindorf trodde det bare var husbanken? Får man lån fra begge eller? 

Anonymkode: 14743...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...