Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i syvende måned, og har en mage som er godt over snittet. Allikevel har jeg til gode å oppleve at noen reiser seg for å tilby meg sitteplass på kollektivtransport. Jeg står hver morgen og hver ettermiddag til og fra jobb. Er det vanlig?

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er for tungt har du sannsynligvis krav på tilrettelegging mtp arbeidstid.

Anonymkode: b3a86...add

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hvilken buss 🤣 min egen uhøytidelig og fullstendig ikke vitenskapelig "test" med bare en testperson - meg, visste at på buss 34 og 37 får man sitteplass som gravid, men ikke 54 og 31, retning fra Oslo S og nord-vestover. 😁

Anonymkode: 9d93a...ca6

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
shakini skrev (6 minutter siden):

Jeg er gravid i syvende måned, og har en mage som er godt over snittet. Allikevel har jeg til gode å oppleve at noen reiser seg for å tilby meg sitteplass på kollektivtransport. Jeg står hver morgen og hver ettermiddag til og fra jobb. Er det vanlig?

Det er kun damer i slutten av 30-årene/begynnelsen av 40-årene som reiser seg for meg som er i samme situasjon som deg. Har endt opp med å stå flere ganger selv. De verste er de som stirrer åpenlyst på magen, men ikke gjør noe tegn til å reise seg. 

Jeg har flere ganger måtte gå av på et tilfeldig stopp for å sette meg ned, og så tatt neste bane fordi det ble for lenge for meg å stå. Trist at det er blitt sånn.

Anonymkode: b8261...328

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har flere ganger måtte gå av på et tilfeldig stopp for å sette meg ned, og så tatt neste bane fordi det ble for lenge for meg å stå. Trist at det er blitt sånn.

Hvorfor spør du ingen om du kan bytte plass fordi du er gravid?

Anonymkode: 674f7...304

• Liker 29
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å spørre noen om å reise seg. 🙈 Valgte meg ut mannlige «offer» som så ut til å være omtrent på min alder eller maks 10 år eldre og med kontorklær. Det søteste var den dagen en mann rett ut takket meg for å spørre om å få plassen hans «fordi jeg var gravid og det er så tungt å stå for tiden». 😊

Og jeg skjønner veldig godt at ingen reiser seg av seg selv, tenk så flaut å gjette feil når en kvinne bare har stor mage… 😂

Anonymkode: 45eed...bad

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleide å spørre noen om å reise seg. 🙈 Valgte meg ut mannlige «offer» som så ut til å være omtrent på min alder eller maks 10 år eldre og med kontorklær. Det søteste var den dagen en mann rett ut takket meg for å spørre om å få plassen hans «fordi jeg var gravid og det er så tungt å stå for tiden». 😊

Og jeg skjønner veldig godt at ingen reiser seg av seg selv, tenk så flaut å gjette feil når en kvinne bare har stor mage… 😂

Da synes jeg du er tøff. 

Jeg unngår helst å be folk om å flytte seg. Jeg er hormonell og sårbar og tror jeg kunne begynt å gråte om noen hadde sagt nei eller om det bare virket som om de ble irritert. 

Det er HELT åpenbart at jeg ikke har stor mage altså. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kun damer i slutten av 30-årene/begynnelsen av 40-årene som reiser seg for meg som er i samme situasjon som deg. Har endt opp med å stå flere ganger selv. De verste er de som stirrer åpenlyst på magen, men ikke gjør noe tegn til å reise seg. 

Anonymkode: b8261...328

Jeg kjenner igjen stirring på magen uten å gjøre noe som helst ja!

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å vagge litt i retning setene? De bussene jeg tar om morgenen er så stappfulle at jeg knapt enser de rundt meg, og sannsynligvis ikke ville reist meg for noen som var "langt" unna. Hadde du imidlertid kommet nær nok til at jeg kunne spurt deg med normalt stemmevolum om du ville sitte, ville det vært mye lettere.

Anonymkode: 6ba41...d29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke flaut. Bare å reise seg. Vi tjukkaser  liker også å sitte :) masse folk reiste seg for meg i Roma nylig. Og jeg ser ikke gravid ut en gang. 

Anonymkode: f66b9...f26

• Liker 5
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å vagge litt i retning setene? De bussene jeg tar om morgenen er så stappfulle at jeg knapt enser de rundt meg, og sannsynligvis ikke ville reist meg for noen som var "langt" unna. Hadde du imidlertid kommet nær nok til at jeg kunne spurt deg med normalt stemmevolum om du ville sitte, ville det vært mye lettere.

Jeg går igjennom heeeele midtgangen i toget hver morgen. Og jeg har øyekontakt med flere (prøver å gi dem sjansen til å legge merke til meg). I dag var det en dame som holdt av en plass og jeg trodde hun skulle gi den til meg, siden hun så rett på meg. Men så viste det seg at det var til venninnen. Hun snappa to plasser rett foran en gravid dame. 

Endret av shakini
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går igjennom heeeele midtgangen i toget hver morgen. I dag var det en dame som holdt av en plass og jeg trodde hun skulle gi den til meg, siden hun så rett på meg. Men så viste det seg at det var til venninnen. Hun snappa to plasser rett foran en gravid dame. 

AnonymBruker
Skrevet
shakini skrev (2 minutter siden):

Jeg går igjennom heeeele midtgangen i toget hver morgen. Og jeg har øyekontakt med flere (prøver å gi dem sjansen til å legge merke til meg). I dag var det en dame som holdt av en plass og jeg trodde hun skulle gi den til meg, siden hun så rett på meg. Men så viste det seg at det var til venninnen. Hun snappa to plasser rett foran en gravid dame. 

Det er spesielt, ja:ler:  Jeg beklager på vegne av menneskeheten, det er virkelig ikke ok.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som selv har hvert gravid 3 ganger som altid reiser kollektivt forventer ikke at folk skal reise seg for meg. 

Var jeg såpass dårlig så spurte jeg selv. 

Kanksje en løsning TS så blir livet ditt lettere? 

Anonymkode: a0315...354

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du ikke de gravidplassene. Det er derfor de er der. For gravide

Anonymkode: a4575...422

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser meg ikke for gravide. Min arbeidshverdag blir tyngre av gravide som tror graviditet er ensbetydende med gullstol i 9mnd, min egen lille fuck you er å ikke reise meg på kollektiv. Reiser meg for eldre og folk på krykker, men ikke gravide. 

Anonymkode: 7a365...317

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg reiser meg ikke for gravide. Min arbeidshverdag blir tyngre av gravide som tror graviditet er ensbetydende med gullstol i 9mnd, min egen lille fuck you er å ikke reise meg på kollektiv. Reiser meg for eldre og folk på krykker, men ikke gravide. 

Anonymkode: 7a365...317

Wow, du virker forferdelig bitter.

Anonymkode: e7925...12e

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme da jeg var gravid. Var aldri noen som reiste seg for meg på t- banen. Folk driter i andre. Det tok kaka en gang jeg som høygravid reiste meg for en på krykker. Satt masse unge, friske folk som ikke gadd å flytte seg. Det er trist og skammelig.

Anonymkode: 25f18...a95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, opplevde en liknende situasjon en gang. Høygravid på en stappfull t-bane, turen fra a til b kom til å ta en times tid. Kjente etter hvert at å stå absolutt ikke var et alternativ og spurte en dame pent om jeg kunne få sitte på plassen hennes. Viste seg at hun hadde fulgt med på meg fra jeg kom på og vurdert å spørre om jeg ville ha setet hennes, men ikke turt fordi hun hadde gått på den blemma tidligere på dagen. Jeg var ellers veldig slank, så at det var en baby inni magen min var det egentlig ikke noe tvil om, men hun syntes situasjonen tidligere på dagen var så ubehagelig at hun ikke torde å ta noen sjanser. 😂

Anonymkode: 6fd82...3d0

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at det har blitt så mange overvektige folk, at man ikke vet om folk er gravide eller tykke.

Anonymkode: 254df...3d2

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...