AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Har hatt innlegg her før, for en god stund siden. For å prøve å fatte i korthet : min mann hadde kontakt med en kvinnelig kollega på messenger i et års tid, før jeg skjønte han skjulte noe på mobilen sin, så jeg snoket på den. Å fant denne chatten. Bl.a 😍 på et bilde av noe hun hadde laget, det var god morgen meldinger, de hadde møtt hverandre på fritiden for å ta en kopp kaffe. Han sa unnskyld med en gang da jeg spurte han hvem denne damen var. Han sa hun var en god venn, ei han hadde fått god kontakt med.... "noen får man bedre kjemi med en andre". Så altså det var god kjemi mellom de... Han hadde likt ALT omtrent hun hadde lagt ut på FB. Mine innlegg valgte han ikke å bry seg om. Jeg fikk også beskjed om å ikke tagge han i innlegg der... Han lovet meg å kutte kontakten med henne. Vi gikk i parterapi for å prøve å rydde opp i dette, og få slutt på all kranglingen dette forårsaket. Dagen etter første terapitime skriver hun til han på messenger, og han svarer... Han kutter FB for at det ikke skal oppstå misforståelser. En dag sier han : Kanskje jeg skal gå inn på FB bare for å se. I gjenskinn fra vindu ser jeg hva han går inn på ; hennes side... Senere når han skal vise meg noe på mobilen hans, blar han nedover, og der ser jeg han har svart henne IGJEN! Vel, vi fortsetter, og ting er fint. Så, nå for litt siden tar jeg med meg barna og overrasker han på jobben. Ser han blir litt lang i maska da vi kommer inn på kontoret. Og da ser jeg det. Ved siden av PC skjermen henger det et type håndarbeid, slik hun lager. Var ikke så lenge siden jeg hadde vært på jobben hans, og da var det ikke der. Altså, noe han nettopp har hengt opp han har fått av henne. Ingen av de andre på kontoret hadde fått... Nå, i dag oppdager jeg at hun har sendt han en venneforespørsel på Snapchat. Og han har godtatt. Altså, han klarer ikke å bryte kontakten. Jeg tenker han har vært / er forelsket/ har følelser for denne damen. Hun er ikke en vanlig kollega. De jobber ikke ved samme avd, så det er ikke ofte de ser hverandre. Er det jeg som et på bærtur? Er dette noe jeg bør se på som ok? Eller er det en grunn til at han ikke holder det han lovet, nemlig å ikke ha noe mer med henne å gjøre? Dette ble langt. Men trenger råd. Anonymkode: d0cd1...741 10
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Jeg skriver som sagt jeg har hatt innlegg her før, det var etter jeg oppdaget chatten de hadde. Så altså, alt det andre har skjedd siden. Anonymkode: d0cd1...741
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 Uff... han vil jo ikke bryte og gå videre og han lyver for deg. Dere har allerede prøvd, med terapi og hele pakka. Hva er det dere kranglet om? At han dyrket en forelskelse/hekt eller hva det er, og du ikke likte det? Å be deg ikke tagge ham på Facebook, og overser det du legger ut mens han liker alt hos henne, det er jo et slag i fjeset ditt. Du har allerede forsøkt. Jeg hadde dumpet ham, jeg konkurrerer ikke med andre kvinner, og jeg er ikke nr 2 bak noen andre damer i min manns liv på den måten. Anonymkode: 73aaf...b79 25 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 Dette er jo brudd på avtalen dere hadde, om at han skulle kutte kontakt. Sett hardt mot hardt og forlang kutt i kontakten. Virker som psykisk utroskap dette og det er heller ikke bra. Jeg hadde ikke orket slikt. Anonymkode: 64995...38e 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Å holde relasjoner med andre bak ryggen din er et tegn på at han vet alt ikke er som det skal være. Det er ok for meg at mannen har gode vennskap med kvinner, men jeg vet også at han er fintfølende på mennesker og ville merket om en kvinne (eller mann for den saks skyld) kom litt for nær og var litt mer interessert enn det som var passende. Samt at han ville tatt avstand dersom han merket han selv utviklet følelser for noen Dersom han plustelig begynte ha kontakt med en kvinne bak min rygg, og var åpenbart smigret og likte kontakten, så er det mangel på respekt ovenfor meg og det forholdet vi har sammen. Da ville min respekt for han sunket ganske kjapt. At jeg kan stole på min manns dømmekraft og oppførsel er en av de viktigste grunnene til at vi har holdt samme i 15 år Anonymkode: 989df...aa8 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo brudd på avtalen dere hadde, om at han skulle kutte kontakt. Sett hardt mot hardt og forlang kutt i kontakten. Virker som psykisk utroskap dette og det er heller ikke bra. Jeg hadde ikke orket slikt. Anonymkode: 64995...38e Hvor mye skal hun tigge, kjempe og slåss for helt normal respekt og anstendighet? Skal hun måtte tvinge ham til å behandle henne pent? Tenker messenger dama kan få ham, om hun tenner på en fyr som snur kone/partner og barna rygg for å flørte med henne... Anonymkode: 73aaf...b79 21 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #7 Skrevet 12. juni 2023 Når han gjør dette selv under og etter parterapi sier han egentlig veldig klart til deg, ts, at han velger hun andre. Eller, i hvert fall velger han ikke deg. Du har prøvd, mer enn en del andre damer ville prøvd. Dere har gått i parterapi. Han vil tydeligvis ikke endre seg. Eller, han vil i hvert fall ha i pose og sekk, både familielivet og hun han nok er forelsket i. Jeg hadde nok bare sagt at nok er nok, og bestilt mekling. Ingen kan redde et forhold alene, og din mann er tydelig på at han ikke egentlig bryr seg om forholdet til deg - for hadde han gjort det hadde han omfavnet den nye sjansen du ga ham og faktisk kuttet kontakten med hun andre, og kanskje til og med byttet jobb. Han gjør ingen av delene - han kjørte dobbelt mens dere gikk i parterapi, han har fortsatt med det etterpå, til tross for at han lovet bot og bedring. Det er ikke mer du kan gjøre. Du fortjener langt bedre! Fokuser på å greie å samarbeide godt om barna fremover, han kan være en god pappa videre, om han velger det, selv om han oppfører seg som en idiot og drittsekk i forholdet med deg. Anonymkode: bcbc9...936 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Skrevet 12. juni 2023 Han er psykisk utro mot deg. Det virker ikke som om han skjønner alvoret og sviket han gjør mot deg. Tenker at når han har gått så langt med henne, så selv om han kutter henne ut, så kommer han nok til å gjøre det samme med en annen senere. Kanskje om 5 år, 10 år eller noe lignende. Orker du virkelig det? Helt ok at mannen har kvinnelige venner. Men det er en grense som har blitt tråkket over hos din mann. Anonymkode: bcc8b...455 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Uff... han vil jo ikke bryte og gå videre og han lyver for deg. Dere har allerede prøvd, med terapi og hele pakka. Hva er det dere kranglet om? At han dyrket en forelskelse/hekt eller hva det er, og du ikke likte det? Å be deg ikke tagge ham på Facebook, og overser det du legger ut mens han liker alt hos henne, det er jo et slag i fjeset ditt. Du har allerede forsøkt. Jeg hadde dumpet ham, jeg konkurrerer ikke med andre kvinner, og jeg er ikke nr 2 bak noen andre damer i min manns liv på den måten. Anonymkode: 73aaf...b79 Kranglingen var jo om denne kontakten med kollegaen, og at jeg burde synes det var ok.... AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er jo brudd på avtalen dere hadde, om at han skulle kutte kontakt. Sett hardt mot hardt og forlang kutt i kontakten. Virker som psykisk utroskap dette og det er heller ikke bra. Jeg hadde ikke orket slikt. Anonymkode: 64995...38e Men har satt hardt mot hardt så mange ganger. Når blir neste gang? Og det er MIN skyld at forholdet vårt ikke er bra. Når jeg da oppdaget dette med snapchat i dag, så var det jo MIN skyld at det ble krangel ut av det. Å han sier da at han ikke orker å leve med meg når jeg skal oppføre meg slik. Bare for at jeg blir lei meg og sint når han bryter løfter. TS Anonymkode: d0cd1...741 1 13
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #10 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kranglingen var jo om denne kontakten med kollegaen, og at jeg burde synes det var ok.... Men har satt hardt mot hardt så mange ganger. Når blir neste gang? Og det er MIN skyld at forholdet vårt ikke er bra. Når jeg da oppdaget dette med snapchat i dag, så var det jo MIN skyld at det ble krangel ut av det. Å han sier da at han ikke orker å leve med meg når jeg skal oppføre meg slik. Bare for at jeg blir lei meg og sint når han bryter løfter. TS Anonymkode: d0cd1...741 Din skyld? Unnskyld meg, du tar ham i dårlig oppførsel, utroskap, blir lei deg og reagerer, og da er det din feil?!?! Anonymkode: 73aaf...b79 20 1 2
Bøtteballetten Skrevet 12. juni 2023 #11 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kranglingen var jo om denne kontakten med kollegaen, og at jeg burde synes det var ok.... Men har satt hardt mot hardt så mange ganger. Når blir neste gang? Og det er MIN skyld at forholdet vårt ikke er bra. Når jeg da oppdaget dette med snapchat i dag, så var det jo MIN skyld at det ble krangel ut av det. Å han sier da at han ikke orker å leve med meg når jeg skal oppføre meg slik. Bare for at jeg blir lei meg og sint når han bryter løfter. TS Anonymkode: d0cd1...741 Mener han at du skal orke å leve med ham når han oppfører seg sånn ? Han viser ikke så veldig mye respekt for deg og bryr seg heller ikke så mye om at han sårer deg. På tide å gå hver for seg ? 12 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #12 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Din skyld? Unnskyld meg, du tar ham i dårlig oppførsel, utroskap, blir lei deg og reagerer, og da er det din feil?!?! Anonymkode: 73aaf...b79 Ja, det er min skyld at forholdet vårt er dårlig. Når vi krangler slik vi gjorde i dag, så sier han at jeg skal være glad han er tålmodig , og at det kun er derfor forholdet vårt har vart så lenge. Og at forholdet vårt har vært dårlig i mange år. Men at han holder ut i håp om at jeg skal bedre meg.... Vi har vært sammen I over 20 år. Klart det har vært no krangling gjennom de åra, men det er jo etter jeg oppdaget dette at det har vært mer dårlig stemning. TS Anonymkode: d0cd1...741 1 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #13 Skrevet 12. juni 2023 Ville droppet ham. Han har vært såpass illojal mot deg at det ødelegger jo bare. Anonymkode: 65b22...8ed 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #14 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er min skyld at forholdet vårt er dårlig. Når vi krangler slik vi gjorde i dag, så sier han at jeg skal være glad han er tålmodig , og at det kun er derfor forholdet vårt har vart så lenge. Og at forholdet vårt har vært dårlig i mange år. Men at han holder ut i håp om at jeg skal bedre meg.... Vi har vært sammen I over 20 år. Klart det har vært no krangling gjennom de åra, men det er jo etter jeg oppdaget dette at det har vært mer dårlig stemning. TS Anonymkode: d0cd1...741 Da tror jeg du skal løsrive denne stakkaren fra din grusomme oppførsel og sparke ham på hue og ræva ut... Anonymkode: 73aaf...b79 26 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #15 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det er min skyld at forholdet vårt er dårlig. Når vi krangler slik vi gjorde i dag, så sier han at jeg skal være glad han er tålmodig , og at det kun er derfor forholdet vårt har vart så lenge. Og at forholdet vårt har vært dårlig i mange år. Men at han holder ut i håp om at jeg skal bedre meg.... Vi har vært sammen I over 20 år. Klart det har vært no krangling gjennom de åra, men det er jo etter jeg oppdaget dette at det har vært mer dårlig stemning. TS Anonymkode: d0cd1...741 Jeg svarte over her også, mener at du bør gå. Dette bekrefter det. Jeg tror din mann er slik en del menn er - de vil ikke "ha på seg" at de bryter ut av familien, fordi de vil ikke ha kritikk for det. Så derfor oppfører de seg på en måte som gjør at dama går fra dem. På den måten kan de i etterkant høste sympati som den "forlatte" mann, de føler de ikke mister ansikt (det er jo ikke særlig høy status å være utro mot kona når man har barn sammen...). Når kona har fått nok og går fra dem, da dikter de opp en ny historie, som de føler passer til det imaget de ønsker å ha. Og din mann har allerede lenge jobbet med det narrativet han skal presentere når du forlater ham. Han er tålmodig og har forsøkt å redde forholdet, men det var umulig når du var så urimelig, at han har gjort alt han har kunnet, til og med gått helhjertet inn for parterapi, men heller ikke det hjalp, da du fortsatte å være urimelig og sykelig sjalu... La ham få dikte i vei, du kan ikke stoppe ham uansett. Gå fra ham, han har ingen respekt for deg lenger, og det er tydeligvis lenge siden han mentalt var ferdig med forholdet og deg. Gå fra ham, og når noen spør hvorfor, vær helt saklig og rolig, at dere hadde vokst fra hverandre (eller noe i den duren). Om noen konfronterer deg med hans narrativ, vær rolig og saklig da også, og bare si at det nok er en historie som han føler han kan leve bedre med å stå for enn sannheten. Dette forholdet kan ikke reddes! Bestill mekling - det er det han har ventet på, ut fra det han sier. Men drit i det. Dette er et forhold som ikke er liv laga for deg, og derfor skal du gå. Anonymkode: bcbc9...936 12 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #16 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg svarte over her også, mener at du bør gå. Dette bekrefter det. Jeg tror din mann er slik en del menn er - de vil ikke "ha på seg" at de bryter ut av familien, fordi de vil ikke ha kritikk for det. Så derfor oppfører de seg på en måte som gjør at dama går fra dem. På den måten kan de i etterkant høste sympati som den "forlatte" mann, de føler de ikke mister ansikt (det er jo ikke særlig høy status å være utro mot kona når man har barn sammen...). Når kona har fått nok og går fra dem, da dikter de opp en ny historie, som de føler passer til det imaget de ønsker å ha. Og din mann har allerede lenge jobbet med det narrativet han skal presentere når du forlater ham. Han er tålmodig og har forsøkt å redde forholdet, men det var umulig når du var så urimelig, at han har gjort alt han har kunnet, til og med gått helhjertet inn for parterapi, men heller ikke det hjalp, da du fortsatte å være urimelig og sykelig sjalu... La ham få dikte i vei, du kan ikke stoppe ham uansett. Gå fra ham, han har ingen respekt for deg lenger, og det er tydeligvis lenge siden han mentalt var ferdig med forholdet og deg. Gå fra ham, og når noen spør hvorfor, vær helt saklig og rolig, at dere hadde vokst fra hverandre (eller noe i den duren). Om noen konfronterer deg med hans narrativ, vær rolig og saklig da også, og bare si at det nok er en historie som han føler han kan leve bedre med å stå for enn sannheten. Dette forholdet kan ikke reddes! Bestill mekling - det er det han har ventet på, ut fra det han sier. Men drit i det. Dette er et forhold som ikke er liv laga for deg, og derfor skal du gå. Anonymkode: bcbc9...936 Ja, det er bare så himla vanskelig å gå. Selvfølgelig vil jeg få dårlig samvittighet ovenfor barna. JEG vil føle at det er min skyld at familien oppløses. Selv om jeg vet hvorfor det gikk til hel... Det jeg synes er så rart, er hvordan han oppfører seg når jeg ikke har oppdaget noe på en stund. Han er god som gull, gjør alt for meg. Sier han er glad i meg hver kveld. Men det er kanskje slik slike folk er. Anonymkode: d0cd1...741 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #17 Skrevet 12. juni 2023 Det er mulig det er din skyld at forholdet deres er dårlig, MEN det rettferdiggjør IKKE at han bryter det dere ble enige om når det gjelder kontakten med denne kollegaen. Han har jo ikke lagt to pinner i kryss for å gjøre noe med det siden han svarer henne på meldinger. Jeg synes ikke du skal leve med dette. Anonymkode: e0ab7...019 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #18 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg svarte over her også, mener at du bør gå. Dette bekrefter det. Jeg tror din mann er slik en del menn er - de vil ikke "ha på seg" at de bryter ut av familien, fordi de vil ikke ha kritikk for det. Så derfor oppfører de seg på en måte som gjør at dama går fra dem. På den måten kan de i etterkant høste sympati som den "forlatte" mann, de føler de ikke mister ansikt (det er jo ikke særlig høy status å være utro mot kona når man har barn sammen...). Når kona har fått nok og går fra dem, da dikter de opp en ny historie, som de føler passer til det imaget de ønsker å ha. Og din mann har allerede lenge jobbet med det narrativet han skal presentere når du forlater ham. Han er tålmodig og har forsøkt å redde forholdet, men det var umulig når du var så urimelig, at han har gjort alt han har kunnet, til og med gått helhjertet inn for parterapi, men heller ikke det hjalp, da du fortsatte å være urimelig og sykelig sjalu... La ham få dikte i vei, du kan ikke stoppe ham uansett. Gå fra ham, han har ingen respekt for deg lenger, og det er tydeligvis lenge siden han mentalt var ferdig med forholdet og deg. Gå fra ham, og når noen spør hvorfor, vær helt saklig og rolig, at dere hadde vokst fra hverandre (eller noe i den duren). Om noen konfronterer deg med hans narrativ, vær rolig og saklig da også, og bare si at det nok er en historie som han føler han kan leve bedre med å stå for enn sannheten. Dette forholdet kan ikke reddes! Bestill mekling - det er det han har ventet på, ut fra det han sier. Men drit i det. Dette er et forhold som ikke er liv laga for deg, og derfor skal du gå. Anonymkode: bcbc9...936 Eksen min var en av de. Oppførte seg som et svin til jeg gikk, og etterpå gråt til alle om hvor synd det var på ham. Det er et nytt nivå av patetisk. Anonymkode: 73aaf...b79 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #19 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er bare så himla vanskelig å gå. Selvfølgelig vil jeg få dårlig samvittighet ovenfor barna. JEG vil føle at det er min skyld at familien oppløses. Selv om jeg vet hvorfor det gikk til hel... Det jeg synes er så rart, er hvordan han oppfører seg når jeg ikke har oppdaget noe på en stund. Han er god som gull, gjør alt for meg. Sier han er glad i meg hver kveld. Men det er kanskje slik slike folk er. Anonymkode: d0cd1...741 Det er ikke din feil at han holder på med en annen. Det er ikke din feil at han gir deg all skyld for det som er galt i forholdet. Det er ikke din skyld, selv om du tar ham på fersken med kontakt med en dame han tydeligvis har nærere kontakt med enn han er ærlig om. Noen menn er bare slik. De vil på ene siden ha familien, på den andre siden vil de føle seg ettertraktet og som en som erobrer nye, attraktive damer, eller får følelser for ei som han bare utnytter følelsesmessig og/eller seksuelt. Og for å holde på det ene han vil beholde, så må han si fine ting til deg - ellers hadde du jo gått for lenge siden, eller i hvert fall da han fortsatte kontakten med henne selv mens og etter dere gikk i parterapi og han løy for deg. ❤️ Anonymkode: bcbc9...936 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #20 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eksen min var en av de. Oppførte seg som et svin til jeg gikk, og etterpå gråt til alle om hvor synd det var på ham. Det er et nytt nivå av patetisk. Anonymkode: 73aaf...b79 Jeg har snakket med flere menn om dette, de har innrømmet at det er det de gjør. "Blir så mye mindre drama når det er dama selv som tror hun gjør det slutt." "Ikke bra for ryktet om det er mannen som slår opp." "Jeg får så mye mer positiv oppmerksomhet og sympati hvis andre tror jeg ble sviktet, enn om de visste det var motsatt." Det er egentlig utrolig hva enkelte innrømmer i fylla eller når de tror de skal imponere noen. (Unødvendig å si - dette var menn jeg aldri gikk inn i et forhold til, for de fortalte jo at de egentlig ikke var til å stole på, men det var de ikke smarte nok til å innse selv.) Enig i at det er patetisk. Men det er også ganske kaldt og kynisk utnyttelse av andre for å hevde seg selv. Det sier mye om dem som person, og ikke noe er positivt. Anonymkode: bcbc9...936 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå