Gå til innhold

Kronisk forstoppelse og undervekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært veldig undervektig hele livet og har så lenge jeg kan huske vært konstant forstoppet. Tidligere har jeg fått beskjed av leger om at det skal være sånn fordi det er sånn jeg "alltid" har vært uten at de har villet undersøke meg, men den nye fastlegen min er ikke enig og ble bekymret. Det overrasket meg veldig og ble egentlig litt bekymret selv, for jeg var der for noe helt annet også begynte hun bare å spørre om vekt og forstoppelse og sånn. Og nå skal jeg tydeligvis utredes for dette. Hun hadde ingen umiddelbare tanker om hva det kunne skyldes, men hun mente det var sannsynlig at undervekten og forstoppelsen henger sammen.

Har noen av dere hatt samme problem eller annen kjennskap til dette, og hva var det som var/er galt?

Anonymkode: 66c9a...2f6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis fiberrik kost er mitt eneste tips her.Kutt ut mel.

Anonymkode: 5df0e...7a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 15.17):

Har vært veldig undervektig hele livet og har så lenge jeg kan huske vært konstant forstoppet. Tidligere har jeg fått beskjed av leger om at det skal være sånn fordi det er sånn jeg "alltid" har vært uten at de har villet undersøke meg, men den nye fastlegen min er ikke enig og ble bekymret. Det overrasket meg veldig og ble egentlig litt bekymret selv, for jeg var der for noe helt annet også begynte hun bare å spørre om vekt og forstoppelse og sånn. Og nå skal jeg tydeligvis utredes for dette. Hun hadde ingen umiddelbare tanker om hva det kunne skyldes, men hun mente det var sannsynlig at undervekten og forstoppelsen henger sammen.

Har noen av dere hatt samme problem eller annen kjennskap til dette, og hva var det som var/er galt?

Anonymkode: 66c9a...2f6

Hos meg er det slik at eg ikkje får gjort nummer 2 viss ikkje kroppen får nok mat! Så kanskje det er der det ligg?

Anonymkode: 5492c...77f

AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange sykdommer som kan gi forstoppelse. Å spise lite kan føre til sykdommer som gir forstoppelse, så det kan bli en ond sirkel.

Anonymkode: 87e6a...c51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...