Gå til innhold

Aktiviteter på Sørlandsferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 5 med barn fra 10 til 15. Grunnet stram økonomi skal vi ikke reise til utlandet i sommerferie men være i Norge. Vi er meget heldige og får låne huset til et familiemedlem i Grimstd. Hele 3 uker, vi har satt av tid (og penger) til et besøk i Dyreparken men hva gjør vi ellers? Leie båt er utelukket. Vi har bil og sykler og er mobile, men litt begrenset med penger. Noen ideer?

Anonymkode: d4b06...684

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fantastisk at dere har fått lånt dere hytte i Grimstad 🥰 Da har dere nok forhåpentligvis sol og sommer like ved, og kan bade masse. 

Tur til Fløresteinen i Lillesand har jeg hørt er kjempefint! Ikke fått vært der selv enda. 

Ellers generelt: Jeg hadde nok lagt inn godt med dager i mellom til å gjøre «ingenting». Da er «ingenting» å bade, lese, spille spill, osv sammen, også hadde jeg tatt ting som Dyreparken og evt om dere gjør noe annet «større» mer sprett utover. Ellers vil nok barna lettere føle det blir en lang og potensielt kjedelig ferie. Å bade, lese, spille spill osv sammen er virkelig gode ting, og ikke noe kjipt en plass! Masse kvalitetstid sammen, og gode sommerminner 🥰

Tenkte også på geocathing, eller stolpejakt, kanskje det kunne vært noe artig å gjøre sammen, om det er noe i nærområdet der for det?? Jeg har tilknytning til Agder, men ikke spesifikt Grimstad. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra på en av de ca 10 strendene i Mandal. 

Gåturer i Kristiansand, brygge eller skog. Pakk med niste, masse nydelige ruter. Dra på kanonmuseet, tror ikke det er dyrt. Kjøp en is på fiskebrygga. 

Dra til Arendal og se på sommerlivet og båter.

Gå på kino en kveld, eller lag til koselig hjemmekino. 

Piknikk i parker, nok av dem rundt forbi her.

Vi bor på Sørlandet og reiser aldri på sommeren. Er stort sett hjemme eller på småturer rundt som f.eks de over her :)

Anonymkode: 03476...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta merdøferga fra Arendal. Merdø er en bilfri øy med koselig Strand og villsau. 

hove øst for Arendal er fin.

av strender er Storesand i Grimstad nydelig. Parker på den store gressletta og gå ned. 

grønnsaker kan dere handle på hestnes gartneri. 

raet nasjonalpark har enkelte aktiviteter man kan melde seg på.

arendal sentrum, ta glassheisen opp til utkikkspunktet og kjøp is fra iskiosken på toppen?

Anonymkode: 92496...66a

AnonymBruker
Skrevet

Brekkestø hvis dere liker is. Eventuelt tømmerstø 

Anonymkode: fb2bf...90b

AnonymBruker
Skrevet

I Kristiansand kan dere ta dagsturer til Baneheia, Hamresanden, Bertes, Odderøya, Bystranda, dra ut til øyene (det eneste som koster noe av det jeg har nevnt.

Pakke med lunsj og dra til Ravnedalen.

Massevis av flotte ting å gjøre her nede og flere gratis matfestivaler og lignende.

Anonymkode: 00a5d...9b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I Kristiansand kan dere ta dagsturer til Baneheia, Hamresanden, Bertes, Odderøya, Bystranda, dra ut til øyene (det eneste som koster noe av det jeg har nevnt.

Pakke med lunsj og dra til Ravnedalen.

Massevis av flotte ting å gjøre her nede og flere gratis matfestivaler og lignende.

Anonymkode: 00a5d...9b9

Signere denne! Baneheia og spesielt Ravnedalen er nydelig på sommeren, virkelig idyllisk.

Hva med en svipptur til Danmark (dagstur) uten bil feks? Pleier å koste 50 kr per person, men vet ikke om prisen er høyere nå om sommeren. Dere kan rekke noen timer i Danmark.

Anonymkode: 6f7d7...8d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jettegryta på Sild

Risørflekken og Urheia

Lindesnes fyr

Brokke Suleskar veien

Mineralparken på Evje 

Rafting Evje (dyrt)

Badeparken i Tvedestrand

Merdø

Rullesteinstranda på Hove.

Sjekk om Friluftsrådet Sør har et arrangement som passer dere. 

Anonymkode: cbf5c...058

AnonymBruker
Skrevet

Området rundt marivold camping er veldig fint. 

Anonymkode: 30385...51f

AnonymBruker
Skrevet

Merdø i Arendal. 
Løkholmen i Arendal. 

Anonymkode: 0e6dd...a5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...