memi Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 I disse dager har jeg begynt å få opp reklame for Roede medisinsk. Det er et samarbeid hvor man også vil ha tilgang til en lege. Legetjenesten er levert av Kry. Må si jeg er nysgjerrig på hva dette opplegget omhandler. Det kommer ikke helt tydelig frem i reklamen. Betyr det at du blir fulgt opp med kostholdsveiledninger på bakgrunn av at du benytter andre medisiner som kan gjøre vektnedgang utfordrende? Eller betyr det å tilegne seg en Roedebasert livsstilsendring og tankegang, men også benytte medisinsk hjelp? Kry har jo vært omtalt for å tilby Wegovy for vektnedgang. Noen som vet?
tonebelinda Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Ser ut som et Grete Roede kurs med litt ekstra oppfølging av lege/medisins personale Hadde nok heller valgt medisinsk oppfølging hos min fastlege jeg. Roede medisinsk Personlig oppfølging av Roede veileder digitalt eller fysisk* Ukentlig oppfølging med fokus på vektkontroll** Digital tilgang til Roede-lege. Månedlig oppfølging av dine medisinske og helsemessige behov Legetjenesten er levert av KRY Kickstart for deg som vil raskt ned i vekt Tilgang til Nedivekt appen *Roede veileder hjelper deg 1 til 1 eller i gruppe. Velg mellom digital oppfølging (video) eller fysiske møter dersom det er tilgjengelig der du bor. ** Inntil 10 møter på 3 måneder. Inntil 40 møter pr 12 måneder 1
memi Skrevet 12. juni 2023 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2023 Ja, jeg ville også fulgt opp medisinsk med fastlegen (og blir det). Men det snakkes jo om at Kry (som er legetjenesten de samarbeider med) tilbyr Wegovy, og jeg lurer rett og slett på om Roede selv har kastet seg på slankemedisinbølgen. Det er jo viktig med riktig fokus på kosthold, også om man benytter slankemedisin. Roede gjør nok en individuell vurdering, og alle som benytter seg av dette tilbudet tilbys nok ikke slankemedisin. Men spørsmålet er om det faktisk kan være et tema, og at de ønsker å ha en kostholdsveiledning med medisinsk hjelp. På en måte er dette for meg litt "mot Roedes prinsipper", slik jeg oppfatter dem. Samtidig er kostholdsveiledning (og Roede er fornuftig opplegg) en veldig viktig del om man velger slankemedisin som hjelp. Derav det siste, så tenker jeg det er fornuftig. Lurer egentlig mest på hva de her mener med "medisinsk"..
tonebelinda Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 Synes det var dyrt da, nesten 2000 i mnd for medlemsskap i GR. Og wegovy koster vel 3000 i mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå