Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg unngå å bli så trøtt på dagtid? Jeg begynte i jobb for en mnd siden og første ukene gikk det bra, men nå er jeg stuptrøtt. Jeg får 7,5 til 8 timer søvn hver natt. Så det burde jo holde. 

Jeg er alenemor, så etter ungene har lagt seg, rydder jeg og gjør klart til dagen etter. Får litt tid for meg selv før jeg må ta til fornuft å gå å legge meg.. Har egentlig lakenskrekk. Må opp klokka seks. 

Hvordan kan jeg bli mindre trøtt?? 

Anonymkode: a70d2...423

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp 

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om kvaliteten på søvn er god nok! Føler du deg uthvilt om morgen når du er våken? Andre faktorer som kan påvirke deg er maten du spiser og om du er i for lite aktivtet. Rene produkter og minst mulig «ferdigmat» er supert! Litt aktivitet om dagen, gjerne frisk luft skal ha positiv effekt. Er det en jobb som krever mye fysisk/psykisk? Skjønner det er tungt med en hverdag som alenemor. 

Anonymkode: 5ef95...05a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Spørsmålet er om kvaliteten på søvn er god nok! Føler du deg uthvilt om morgen når du er våken? Andre faktorer som kan påvirke deg er maten du spiser og om du er i for lite aktivtet. Rene produkter og minst mulig «ferdigmat» er supert! Litt aktivitet om dagen, gjerne frisk luft skal ha positiv effekt. Er det en jobb som krever mye fysisk/psykisk? Skjønner det er tungt med en hverdag som alenemor. 

Anonymkode: 5ef95...05a

Vet ikke om jeg føler meg uthvilt. Er ikke full av energi og klar for ny dag liksom, men definitivt ikke like trett som på kvelden for da svimer jeg av.. 

Jeg jobber i barnehage, så en del fysisk blir det, og man er jo "på" hele tiden. Men føler meg ikke tappet av energi når jeg er ferdig, tvert i mot. Er bare skikkelig trøtt mellom 11 og 15...

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser du "riktig"? 😊

Anonymkode: 280eb...ffe

Skrevet

På tide å ta seg en legetime for å utelukke søvnapné

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spiser du "riktig"? 😊

Anonymkode: 280eb...ffe

Prøver. Spiser relativt sunt. Kefir og eple til frokost fire riskaker med peanøttsmør og frukt til lunsj (og redbull). Middag som vanligvis er sunt og rent pga barna.. Godis på kvelden 

AnonymBruker
Skrevet
Penalihus skrev (1 minutt siden):

På tide å ta seg en legetime for å utelukke søvnapné

Er ikke det noe overvektige får? Jeg er tynn.. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke det noe overvektige får? Jeg er tynn.. 

Ikke uteluklende overvektige nei

AnonymBruker
Skrevet

Begynte det nå nylig? 

Er mye pollen ute. Det slår mange ut, også de som ikke reagerer med nysing og kløing

Anonymkode: fdbd2...bba

Skrevet

Får du i deg nok jern? 😊 Vet bare at jeg har en tendens til å bli trøtt på dagtid om jeg ikke er flink nok til å ta jerntilskudd 🤔

Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøver. Spiser relativt sunt. Kefir og eple til frokost fire riskaker med peanøttsmør og frukt til lunsj (og redbull). Middag som vanligvis er sunt og rent pga barna.. Godis på kvelden 

Så etter riskaker med glykemisk indeks fra helvete og redbull blir du trøtt i flere timer?...Kanskje en ide å bytte ut den lunchen med noe annet da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begynte det nå nylig? 

Er mye pollen ute. Det slår mange ut, også de som ikke reagerer med nysing og kløing

Anonymkode: fdbd2...bba

Ja begynte nå nylig. Jeg hoster også en del igjen. 

Mardina skrev (2 timer siden):

Får du i deg nok jern? 😊 Vet bare at jeg har en tendens til å bli trøtt på dagtid om jeg ikke er flink nok til å ta jerntilskudd 🤔

Det vet jeg ikke. Jeg tar ikke jerntilskudd, men spiser kjøtt en gang i uken og masse grønnsaker hver dag. 

Automagisk skrev (2 timer siden):

Så etter riskaker med glykemisk indeks fra helvete og redbull blir du trøtt i flere timer?...Kanskje en ide å bytte ut den lunchen med noe annet da?

Jeg vet ikke hva glykemisk indeks er, men det er mye peanøttsmør og epler på, og det er jo ganske bra 😊

AnonymBruker
Skrevet

Pollenallergi

Anonymkode: c6df4...332

AnonymBruker
Skrevet

Ta en sjekk hos lege👍Utelukk mangel på vitaminer, og sjekk stoffskiftet. 

Anonymkode: a745f...74d

Skrevet

Du bør spise en sunnere lunsj, slutte å spise godteri på kvelden (spis heller ei brødskive med sunt pålegg om du er sulten) og ta en blodprøve hos legen for å utelukke jernmangel eller andre mangler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...