Gå til innhold

Jeg er ukomfortabel med å henge med venner, når jeg ikke har penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en drittjobb. Jeg jobber som vekter for ca. 14 tusen netto... Jeg har mastergrad, men dreit meg ut på jobb da jeg hang ut politikere på sosiale medier og fikk sparken asap....Folk spør meg hvorfor jeg ikke bare går på NAV, svaret er at jeg ikke vil inn i det systemet, og jeg vil ha noe å gjøre. 

Jeg har en kompis, som tjener massevis av penger, kjører fet bil, bor i en stor leilighet, har dame og snart barn på vei, han lever det søte liv nå, mens jeg bare går rundt å drømmer om alt det jeg ikke har. Vi henger en del sammen og forrige gang vi var på byen spanderte han ikke en dritt på meg, han ga ut masse drinker til dama (som er student), men da jeg spurte om en tequilla-drink for 150kr fordi jeg hadde mistet kortet mitt og har 200kr igjen til neste lønning og bor hjemme hos foreldrene mine og ikke har en dritt, ba han meg vippse, samtidig som han kjører porschen sin rundt med dama på slep, og jeg bare sikler av misunnelse...........

Hverken han eller jeg var kule på ungdomsskolen eller videregående, men det er likevel gått så jævla forskjellig for oss. Han har alt, jeg ingenting. På bursdagen min var han den eneste som dukka opp på invitasjonen min, og han var den eneste som hadde en gave med til meg.

M28

Anonymkode: cd717...794

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg nye venner. Han du beskriver høres litt klysete ut.

Anonymkode: f3c21...512

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finn deg nye venner. Han du beskriver høres litt klysete ut.

Anonymkode: f3c21...512

Enig!

Og finn deg venner som har litt billigere vaner, finn heller på andre ting enn å sitte og drikke dyre drinker ute på byen.

Anonymkode: 97f82...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Like barn leker best. 

Jeg syns det er en uting å be om ting fra kompiser som har mer penger enn en selv. Jeg er fattig og gjør det aldri. Har jeg ikke råd å være med på ting så blir jeg ikke med. Eller så sier jeg at jeg har ikke råd å bli med, og da kan noen si at de betaler for meg. Ellers er jeg med venner som er i samme økonomiske situasjon som meg. 

Anonymkode: 4b72e...af3

Skrevet

Unnskyld meg men min første tanke er at han skylder deg da ingenting. Å spandere eller ikke spandere er hans sak.. Han spanderer da dessuten allerede på dama si, mulig mer enn du tror. Han har hus og bil som du skriver men virker som du tror at det er noe han bare fikk- eller vet du hvor mye han betaler i lån i mnd? Porschelån er ikke billig lån det heller. Nei men til poenget- jeg misliker sterkt folk som tror og føler at fordi andre har det bedre enn en selv, skylder de dem noe... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ung, du kan vel fortsatt få deg en jobb der du får brukt utdanningen din, eller du kan ta deg en ny utdanning.

Bare sett deg et mål og begynn å jobbe for å nå det, du er bare i startgropen på  livet og kan endre nesten hva du vil.

Det klarer du!

Lykke til!

Anonymkode: 80ce5...879

AnonymBruker
Skrevet

Med bare 14000 utbetalt netto jobber du ikke fullt som vekter så du kan jo begynne med å øke der?

Evt ta ett tak å skaffe deg en bedre jobb. Ærlig talt, du er ikke svartelista fra alle yrker eller fra å starte i en stilling og jobbe deg oppover. Selv kundeservice på for eksempel telefon har muligheter og lønn man kan leve av.

Du høres ut til å ha gitt opp å ta ansvar for å drive ditt eget liv fremover. Ta tak!

Anonymkode: 8a975...948

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha god råd hvis du bor hjemme hos Mor. Skjerp deg, og oppfør deg som som en skikkelig mann! Les Jordan Peterson. 

Anonymkode: 5929b...f99

AnonymBruker
Skrevet

Dette må vel være den 10ende tråden der du skriver om din kompis med millioninntekt og hvor fælt du har det. Det hjelper åpenbart ikke å skrive på kg. Kanskje prøve psykolog?

Anonymkode: 984ba...947

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan umulig være mange timene i måneden du jobber som vekter om du har netto på kr 14.000. 

Anonymkode: 50d25...a63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette må vel være den 10ende tråden der du skriver om din kompis med millioninntekt og hvor fælt du har det. Det hjelper åpenbart ikke å skrive på kg. Kanskje prøve psykolog?

Anonymkode: 984ba...947

Jeg deler min sorg her i livet fordi jeg ikke har andre å dele den med... Jeg ønsker meg å ha en god økonomi.... Da ville jeg kunne flydd til Thailand og funnet en modell dernede, selvom jeg kanskje ikke kan få det her.

ts

Anonymkode: cd717...794

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt seriøs her? Jeg forstår det er utrolig kjipt å ha dårlig råd når de rundt en har mye mer (lever under fattigdomsgrensen selv), men det er da ikke mine venner sin jobb å spandere på meg? De er vennene mine, ikke foreldrene mine. Hvis de en sjeldent gang gjør det setter jeg veldig stor pris på det, men det er overhodet ikke noe jeg forventer eller forlanger.

Anonymkode: 8db1f...917

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som samme historie jeg har lest her på kg temmelig mange ganger nå, bortsett fra at vedkommende tidligere hevdet å ha vært blant de kule på skolen, mens kamerat som var mindre kul nå har alt. 

Uansett samme råd, ta tak i livet ditt, slutt med å furte, flytt ut fra gutterommet og bli voksen. Livet faller ikke i hendene på folk ellers heller. Man må gjøre en innsats. 

Anonymkode: d7d77...398

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å gå på byen da, det er jo penger ut vinduet. 

Anonymkode: 49165...621

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo i stor grad påvirke din økonomi, det er ikke så svart-hvitt som du skal ha det til. 

Anonymkode: 7678f...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...