AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Jeg har vært så teit i mitt voksne liv at jeg endte med å måtte flytte boliglån til en spesialbank. De har økt renten markant siden jeg signerte. Startet vel økning to mnd etter signatur for snart 3 år siden. Har nå bedritne 7,64% i nominell rente, og vet den vil stige flere ganger i år. Har kjeftet på banken nå, og de vil senke rente med 2% til 5,64% mot av jeg binder meg til 3 års fastrente. I store deler av Europa forventer de en rentenedgang igjen allerede om kort tid, men jeg tror ikke dette vil skje i Norge med det første. Noen som har noen tanker om hva denne dumme budeia burde gjøre? skriver som anonym da jeg skjems over mangel på økonomisk sans. Anonymkode: cb5b4...ff1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Mener ikke å være frekk, er bare nysgjerrig. Hva er grunnen til at du ikke har et vanlig lån i en vanlig bank? Anonymkode: fa1a0...aa2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 Det er jo litt gambling. Det er et veddemål mot banken. Tåler du en økning på ytterligere 1-3%? Er det noen mulighet for deg å flytte lånet til en vanlig bank i løpet av den treårsperioden? Her ville jeg faktisk vurdert å binde renta, men det kommer litt an på svarene på spørsmålene over. Anonymkode: 8da46...b5f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 Hadde lenge lån i vanlig bank, men fra ung alder tok jeg ulike forbrukslån som ballet på seg og til slutt slukte all inntekt. Hadde behov for refinansiering og eneste bank som tilbudte meg dette var en spesialbank. Ønsker ikke å gå så alt for mye inn på hvordan alt skjedde, men jeg har vært 100% ansvarlig selv. Det er fortsatt for enkelt å få kreditt- og forbrukslån. Har alltid betalt i tide, men da jeg gikk over til denne drittbanken haddd jeg aldri mer enn 1200 kr igjen til mat og diverse når alle regninger var betalt. Såg derfor ingen annen utvei. Anonymkode: cb5b4...ff1 2
Gjest takinova Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Jeg ville ikke bundet nå med mindre du er så på grensen at du ikke tåler ei krone til i utgift. Men klart, de to prosentene kan jo utgjøre MYE penger hver måned. Vet du sånn ca? Jeg ville derimot, hver bidige måned, prøvd å komme meg tilbake til en vanlig bank. Til slutt lykkes du med det. Det er "ingen" som bruker Bluestep og de andre "gråsone boliglånsbankene" i mer enn noen få år, til de igjen er kredittverdig nok til å flytte lånet inn i vanlig bank. Bluestep tjener sine penger på de få årene der, men de er absolutt et bra alternativ til å gå konken pga forbrukslån osv.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 takinova skrev (2 timer siden): Jeg ville ikke bundet nå med mindre du er så på grensen at du ikke tåler ei krone til i utgift. Men klart, de to prosentene kan jo utgjøre MYE penger hver måned. Vet du sånn ca? Jeg ville derimot, hver bidige måned, prøvd å komme meg tilbake til en vanlig bank. Til slutt lykkes du med det. Det er "ingen" som bruker Bluestep og de andre "gråsone boliglånsbankene" i mer enn noen få år, til de igjen er kredittverdig nok til å flytte lånet inn i vanlig bank. Bluestep tjener sine penger på de få årene der, men de er absolutt et bra alternativ til å gå konken pga forbrukslån osv. Det utgjør bare sånn mellom 800-1000kr pr mnd. Og har planer om å komme tilbake til normal bank i løpet av 2025. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo litt gambling. Det er et veddemål mot banken. Tåler du en økning på ytterligere 1-3%? Er det noen mulighet for deg å flytte lånet til en vanlig bank i løpet av den treårsperioden? Her ville jeg faktisk vurdert å binde renta, men det kommer litt an på svarene på spørsmålene over. Anonymkode: 8da46...b5f Tåler litt mer renteøkning, men er på smertegrensa. kjenner tyngden av alle renteøkninger og prisøkninger på kort tid. Anonymkode: cb5b4...ff1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå