AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Herregud, det heter HVILKETÂ Anonymkode: f563b...4ad 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 Kunne svart hvis du hadde giddet å skrive korrekt Anonymkode: fa541...60f 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #7 Skrevet 12. juni 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, det heter HVILKET Anonymkode: f563b...4ad  4 minutter siden, AnonymBruker said: Kunne svart hvis du hadde giddet å skrive korrekt Anonymkode: fa541...60f Klager, men avslutter ikke setningen selv med punktum. 🙄 Anonymkode: b6427...097 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Skrevet 12. juni 2023 Hvordan bruker vi når det er snakk om noe vi gjør, en handling: Hvordan baker jeg brød? (Her er spørsmålet hva fremgangsmåten er når man skal bake et brød.) Hvordan tar jeg lappen? (Her er spørsmålet hvordan man får førerkort, hva fremgangsmåten er.) Hvordan gikk det på skolen? (Her er det noen som spør noen andre om det skjedde noe interessant på skolen, om eleven gjorde noe interessant, eller om eleven opplevde noe interessant. Her er det altså en opplevelse/handling vi lurer på.) Ordet du er ute etter her er hvilket. Det brukes når vi lurer på noe om én ting, som er blant andre ting: Hvilket hus bor du i? (Her er det mange hus å velge i, og personen lurer på hvilket hus det er snakk om.) Hvilket kamera skal jeg bruke? (Her er det mange kamera å velge i, og personen lurer på hvilket kamera hen skal velge.) Hvilket skjema skal jeg fylle ut? (Her er det mange skjema å velge i, og personen lurer på hvilket skjema som skal fylles ut.) Da vet du det til neste gang. Og for å svare på spørsmålet ditt, så ligner det på en snylteveps. Hadde en sånn i kjøkkenvinduet mitt for et par år tilbake. Kunne ikke huske å ha sett en før, så visste ikke hva det var. Fikk litt panikk, fordi den hadde så lang, ekkel "hale", og var redd den kunne stikke. Men nei, snylteveps stikker ikke folk. Halen brukes til å legge egg inn i andre småkryp. Så den er egentlig ganske nyttig. Anonymkode: 97017...adc 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hærmygg. Anonymkode: df352...895 Verdens største hærmygg! Ring Petter Bøckman og David Attenborough!   (Beklager flåsingen. Det er en eller annen snylteveps.) Anonymkode: 06454...fca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå