Gå til innhold

Har så lyst å ta spraytan, gelnegler, brasiliansk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en dame på 40 som har hatt en skikkelig krevende vår. masse jobbing, og ble dumpa av kjæresten. 

Nå holder jeg på å ta tak i helsa mi, skal spise skikkelig sunt.  Jeg kjenner at det fungerer og at jeg går litt ned i vekt, og at jeg får mer energi. 

Men hvor lenge varer spraytan egentlig? er det vært pengene? 

og gelnegler har jeg hatt en gang før, husker jeg aldri ville det igjen. Jeg ble hovedsakelig bekymret for at det skulle være farlig for neglene mine, og at jeg skulle få bakterier under der og sånn. 

Og brasiliansk voksing, er det verdt det? Kunne tenkt meg å vokse også under armer og på leggene.. Jeg er ikke så jålete egentlig, men å være helt glatt i ukesvis i sommer må være digg. 

Anonymkode: 3817e...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis man foretrekker å være glatt er brasiliansk 110% verdt det !

Anonymkode: 7b2c4...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spør etter, men jeg epilerer bein på sommerstid.

Holder hårene borte i 3-4 uker,og når hårene vokser ut igjen er de myke.

Også kommer det mindre hår for hver gang jeg epilerer.

(Hårene kommer mere tilbake når jeg slutter,og går over til vanlig barbering.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann, men svarer allikevel. Jeg har prøvd voksing i salong og gjort det selv. Økonomisk så lønner det seg å gjøre det selv, men det tar lang tid, og det er vanskelig å komme til over alt. Hvis jeg skal gjøre det igjen (legger, lår manzilian), så tar jeg det på salong. 

Anonymkode: 8599e...24e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok brasiliansk en periode. Endte med kronisk sopp. Ikke verdt det, behold en stripe for beskyttelse.

Anonymkode: ff212...f39

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spraytan varer i 5-7 dager. Om det er verst det spørs hvor mye penger du har. Hadde jeg vært rikere hadde jeg tatt det og andre behandlinger jevnlig. Negler blir også dyrt annenhver uke. En ting som er greit å være klar over er at UV lyset som brukes for neglene er kreftfremkallende, også i den lille dosen fra neglelampene. Stod om dette i VG tidligere i år. 

Braziliansk er ikke noe for meg, jeg gjør det kanskje igjen om jeg skal på kjæresteferie men har ikke noe behov ellers for å være konstant glattbarbert. Jeg barberer meg en gang i måneden eller annenhver måned ca og da rekker ikke hårlengden vokse mer enn hva jeg er komfortabel med. Jeg er mest komfortabel med litt hår men sånt er jo individuelt. Skal jeg på stranda barberer jeg lysken men pleier ikke være på offentlig strender. 

De gangene jeg har vokset meg i yngre dager fikk jeg vonde kvisenupper pga irritasjon og inngrodde hårsekker, men det var helt glatt i noen uker før det begynte å komme ujevn fjonhår rundt omkring. I den fasen så det ikke bra ut med litt hår her og litt hår der mellom de hårløse flekkene. Behandleren sa at det kom av at hårene er i forskjellig vekstsyklus og at jo fler ganger man vokser seg jo mere jevnt resultat blir det og det er nok sant. 

Skjønner godt at du har behov for å unne deg litt selvpleie! Etter jeg begynte å gå fast til frisør og fast til hudpleie har min generelle velvære og selvfølelse økt veldig :)

Anonymkode: 4bd31...2d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flusa skrev (9 timer siden):

Ikke det du spør etter, men jeg epilerer bein på sommerstid.

Holder hårene borte i 3-4 uker,og når hårene vokser ut igjen er de myke.

Også kommer det mindre hår for hver gang jeg epilerer.

(Hårene kommer mere tilbake når jeg slutter,og går over til vanlig barbering.)

Litt avsporing,men hvilken epilator bruker du? 

For den jeg har fjerner ikke i nærheten av alle hårene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trish skrev (10 timer siden):

Litt avsporing,men hvilken epilator bruker du? 

For den jeg har fjerner ikke i nærheten av alle hårene

Denne :)

image.png.ad86f64466ab3b05ead49cc9fefe987a.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Epilator kutter ikke det bare hårene som en barbermaskin? Eller røsker den opp ved rota? (auuu?!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Epilator kutter ikke det bare hårene som en barbermaskin? Eller røsker den opp ved rota? (auuu?!) 

Den røsker ut hårene en og en. Dritvondt! Seigpining.

Anonymkode: 6c5c2...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Røsker hårene ut.

Husker ikke hvor mange pinsetter det er på min,men tar mange hår samtidig.

Etter et par-tre gangers bruk, gjør det ikke like vondt.

Jeg epilerer kun sommerstid,og jeg syns ikke det gjør vondt lenger.

Kjennes nesten litt ut som å tatovere seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (15 timer siden):

Denne :)

image.png.ad86f64466ab3b05ead49cc9fefe987a.png

flusa skrev (3 timer siden):

Røsker hårene ut.

Husker ikke hvor mange pinsetter det er på min,men tar mange hår samtidig.

Etter et par-tre gangers bruk, gjør det ikke like vondt.

Jeg epilerer kun sommerstid,og jeg syns ikke det gjør vondt lenger.

Kjennes nesten litt ut som å tatovere seg.

Jeg maser litt mer om det samme 😂

Blir huden glatt etterpå? Altså alle hårene borte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 6/12/2023 at 9:58 AM, AnonymBruker said:

Hvis man foretrekker å være glatt er brasiliansk 110% verdt det !

Anonymkode: 7b2c4...237

Ja, enig her, MEN viktig å tenkte på at det gjerne tar 4-5 runder før man er helt glatt, hvis man aldri har gjort det før. Det betyr at man burde ha startet vinter/tidlig vår for å gå helt glatt hele sommeren... 

Anonymkode: 56238...318

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 9.55):

Jeg er en dame på 40 som har hatt en skikkelig krevende vår. masse jobbing, og ble dumpa av kjæresten. 

Nå holder jeg på å ta tak i helsa mi, skal spise skikkelig sunt.  Jeg kjenner at det fungerer og at jeg går litt ned i vekt, og at jeg får mer energi. 

Men hvor lenge varer spraytan egentlig? er det vært pengene? 

og gelnegler har jeg hatt en gang før, husker jeg aldri ville det igjen. Jeg ble hovedsakelig bekymret for at det skulle være farlig for neglene mine, og at jeg skulle få bakterier under der og sånn. 

Og brasiliansk voksing, er det verdt det? Kunne tenkt meg å vokse også under armer og på leggene.. Jeg er ikke så jålete egentlig, men å være helt glatt i ukesvis i sommer må være digg. 

Så bra du tar tak i helsa di og ønsker å gjøre ting for deg selv igjen.

Jeg tar alltid spraytan en gang på våren, varer bare en ukes tid men jeg vedlikeholder med bodylotion med farge og holde seg da fint gjennom sommeren (liker ikke å sole meg)

Du trenger jo ikke å ta forlengelse om du tar gel negler, ypperlig å legge på sine egen for å vokse dem sterkere.

Om du vil gå å vokse deg, så er du jo ikke nødt til å ta full brasilian.

Før jeg tar spraytan hver vår, pleier jeg å gå å vokse ben og legger og underliv men kan beholde det håret du ønsker.

Jeg syntes hvertfall det er en god start på våren og får meg til å føle meg bra ved å gjøre disse tingene.

Anonymkode: 87fa1...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trish skrev (8 timer siden):

Jeg maser litt mer om det samme 😂

Blir huden glatt etterpå? Altså alle hårene borte? 

JA,huden blir glatt. Og holder seg glatt i flere uker.

Men, om jeg ikke er flink å skrubbe huden i dusjen både før og hver gang jeg dusjer etterpå,får jeg inngrodde hår..

Så det er eneste minuset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinkaanonym skrev (8 timer siden):

Jeg har hatt den der. Torturredskap er hva det er 

Hihi,det syntes jeg også helt i starten🙈

Men nå plages jeg ikke lengre ved bruk.

(Det skal sies at jeg elsker å bli tatovert også🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spraytan varer 4-5 dager eller noe, kanskje lengre om du dusjer lite. 

Det er mange bra self tans til å bruke hjemme, jeg liker st. tropez sin express mousse, den funker litt sånn at den blir mørkere jo lengre du har den på. Så hvis du er nybegynner så ha den bare på en time og se hvordan det blir, da får man litt farge og glød, det liker jeg (trenger ikke bli veldig brun for egen del). Gradual self tans er også bra for nybegynnere. Det blir færre feil og streker om man bygger fargen opp gradvis og ikke klasker på den mørkeste med en gang. 

Brasiliansk voksing holder ikke så lenge det heller, ikke første gangen. En uke? Men det spørs jo, folk har forskjellig hårvekst. 

Jeg er glad i å gjøre det da, liker å være glatt.

Jeg kan anbefale sånn hjemmelaser evt, da barberer du som vanlig og så bruker du den laseren. Synes jeg er glatt veldig lenge da også, bruker den en gang i uka.

Anonymkode: 8f3da...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Tror jeg skal prøve å vokse selv. 🙈 Og så har jeg bestilt tanning mousse i posten. 😊👍 Lurer på om jeg heller skal skaffe meg sånn styrkende typ lakk til neglene i stedet for gel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...