AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 Det sitter litt inne å spørre om dette, men jeg må likevel. Jeg og samboer har vært ilag i syv år nå, bodd sammen i ca seks år. Vi har to barn (2 og 3 år) og hus sammen. Den siste tiden har vært litt tøff, synes vi begge. Jeg er en person som har lett for å kommentere ting, kommenterer mye unødvendig og gjerne med en litt sarkastisk tone. Jeg tenker ikke over hva jeg sier før det er sagt. Dette er noe han selvfølgelig ikke setter pris på, og det forstår jeg. Igår hadde vi en samtale om at han synes jeg er kontrollerende (han dro ut på lørdagen, sa han skulle komme tidlig hjem men var ikke hjemme før 05-06. Han lot også en helt fremmed jente kjøre han i vår bil). Når han da stod opp spurte jeg hvor han hadde vært så lenge og hvem han var med, spurte også hvorfor han lot noen som er fremmed kjøre vår bil (hun har kjørt han et par ganger tidligere) og hvem hun var. Dersom han hadde gitt beskjed om at han kom hjem senere hadde jeg ikke brydd meg, hadde heller ikke brydd meg dersom jeg kjente til hun som kjørte han/dem. Vi har også vært innom at han føler seg fanget hjemme på ettermiddagen/kveld på grunn av barna, og at jeg virker litt brydd og kompliserer alt dersom han spør om han kan gjøre noe utenfor huset. Jeg tenker, som nevnt, ikke over hva jeg sier før det er for sent. Jeg syntes det var ubehagelig at noen som er helt fremmed for meg, kjører rund i vår bil (relativt dyr bil) med barneseter i mens han er ute på fest. Jeg nekter han aldri å dra ut på ettermiddager/kveld, men stiller nok for mye spørsmål om hvor han skal og hvem han skal med. Selv er jeg ikke ute blant folk da jeg foretrekker å være hjemme. Hans behov for å komme seg mer ut er kommet nå nettopp, og for meg føles det hele veldig uvant. Er nok også derfor jeg spør om så mye hele tiden, jeg har vært og er nok enda litt redd for at han "flykter" hjemmefra pga meg eller trivsel - men realiteten er nok bare det at han ønsker å være sammen med andre også, og det er helt greit. Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette. Sitter med en vond klump i magen og føler dette forholder er på vei mot slutten. Kan dette være den berømte syvårskrisen i forholdet som nevnes overalt? Noen som har vært gjennom noe lignende og som vil dele erfaringer? Anonymkode: cbeaf...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Skrevet 12. juni 2023 Nei jeg syns ikke du er det. Han bryter tilliten ved å si at han kommer hjem tidlig og ikke er hjemme før kl 05-06. I tillegg bryter tilliten ved å kjøre rundt med en dame du ikke kjenner halve natten. Stol på magefølelsen din her... Menn med urent mel i posen, utroe menn har en tendens til å kalle dama si kontrollerende og sjalu når hun er på sporet av å avsløre hva han driver med.. Anonymkode: a5e15...793 7 10
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 Det er fint at du kan erkjenne at du kommenterer for mye og er for sarkastisk. Men det eksemplet du nevner her tenker jeg ikke er i den kategorien. Hvis min mann ble kjørt hjem på morrakvisten av en ukjent dame ville jeg også begynt å lure. Jeg ville foretrukket om han hadde en svært god forklaring og at han fortalte med det uten at jeg måtte grave og spørre. Da tenker jeg han forsøker å skjule noe. Jeg er gammel og har levd et langt liv med mannen. Og jeg har lært at de gangene jeg har følt på meg at noe er rart, så stemmer det. Det høres også ut som om han bruker deg og familien som en unnskyldning for å føle seg «fanget», og dermed skal kunne få blankofullmakt til å leve med en fot i ungkarstilværelsen. Husk at dine feil og mangler aldri er en forklaring på hans feil og mangler. Det er ikke din skyld hvis han gjør noe dumt. Småbarnsperioden er veldig tøff og det høres ut som dere er i ferd med å drive fra hverandre. Dere bør ta tak i det nå, før det er for sent. Anonymkode: bc68f...9cd 3 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei jeg syns ikke du er det. Han bryter tilliten ved å si at han kommer hjem tidlig og ikke er hjemme før kl 05-06. I tillegg bryter tilliten ved å kjøre rundt med en dame du ikke kjenner halve natten. Stol på magefølelsen din her... Menn med urent mel i posen, utroe menn har en tendens til å kalle dama si kontrollerende og sjalu når hun er på sporet av å avsløre hva han driver med.. Anonymkode: a5e15...793 Skal sies at dette er første gangen han har gjort dette, han har kun vært hjemme i helgene de siste fire årene omtrent. Derfor litt paff. Jeg har fått navnet hennes nå da. Anonymkode: cbeaf...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Jeg synes i utgangspunktet ikke at du er kontrollerende, nei - men iom at du sier du virker kontrollerende/masete/hakkete så er det vel ditt eget tonefall og hvordan du formulerer deg du kan eventuelt jobbe med. Men å reagere på at han ikke kommer hjem før morgenkvisten når han har sagt han skal komme hjem kvelden før er ikke kontrollerende oppførsel av deg. At du gjetne vil vite mye om hvor han er og hvem han er ved, kan være fordi magefølelsen din er dårlig - og kanskje du bør lytte til den. Og hvem er denne dama som kjører rundt på samboeren din når han er ute? Det har du absolutt rett til å vite, spør du meg. 😅 Og at han føler seg fanget hjemme pga barna er noe dere må sette dere ned å ta en real prat om, dere har valgt å bli en familie og begge parter må innrette seg deretter, aldri i verden om verken jeg eller min samboer hadde flydd rundt på byen titt og ofte og overlatt alt ansvar for barna til den andre. Anonymkode: eef43...28b 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fint at du kan erkjenne at du kommenterer for mye og er for sarkastisk. Men det eksemplet du nevner her tenker jeg ikke er i den kategorien. Hvis min mann ble kjørt hjem på morrakvisten av en ukjent dame ville jeg også begynt å lure. Jeg ville foretrukket om han hadde en svært god forklaring og at han fortalte med det uten at jeg måtte grave og spørre. Da tenker jeg han forsøker å skjule noe. Jeg er gammel og har levd et langt liv med mannen. Og jeg har lært at de gangene jeg har følt på meg at noe er rart, så stemmer det. Det høres også ut som om han bruker deg og familien som en unnskyldning for å føle seg «fanget», og dermed skal kunne få blankofullmakt til å leve med en fot i ungkarstilværelsen. Husk at dine feil og mangler aldri er en forklaring på hans feil og mangler. Det er ikke din skyld hvis han gjør noe dumt. Småbarnsperioden er veldig tøff og det høres ut som dere er i ferd med å drive fra hverandre. Dere bør ta tak i det nå, før det er for sent. Anonymkode: bc68f...9cd Vi bor veldig avsides og har langt til nærmeste som vi kjenner. Vi er ganske forskjellige, han har større behov for å være sosial enn hva jeg har. Han har satt sine behov litt til sides etter at vi fikk barn, og kjenner nok nå på det at han ønsker å være ute blant folk igjen. Han har selv sagt at det er hans tankegang som gjør at han føler seg fanget, han føler han ikke kan dra ut for da blir jeg sittende alene hjemme. Men vi har også mye som må gjøres både med hus og bil, så han må jo nesten kunne dra ut som han selv vil. Jeg visste han ble kjørt av en jente jeg ikke kjenner til, i og med at jeg tilfeldigvis så henne når hun kom. Så jeg visste jo at det var hun som kjørte han hjem også siden hun hadde vår bil. Jeg er ikke redd for at han er utro eller noe lignende, jeg lurer mest på om vi har vokst fra hverandre eller om det er nå "hverdagen" vår begynner ordentlig etter noen intense år med små barn. Anonymkode: cbeaf...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #7 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes i utgangspunktet ikke at du er kontrollerende, nei - men iom at du sier du virker kontrollerende/masete/hakkete så er det vel ditt eget tonefall og hvordan du formulerer deg du kan eventuelt jobbe med. Men å reagere på at han ikke kommer hjem før morgenkvisten når han har sagt han skal komme hjem kvelden før er ikke kontrollerende oppførsel av deg. At du gjetne vil vite mye om hvor han er og hvem han er ved, kan være fordi magefølelsen din er dårlig - og kanskje du bør lytte til den. Og hvem er denne dama som kjører rundt på samboeren din når han er ute? Det har du absolutt rett til å vite, spør du meg. 😅 Og at han føler seg fanget hjemme pga barna er noe dere må sette dere ned å ta en real prat om, dere har valgt å bli en familie og begge parter må innrette seg deretter, aldri i verden om verken jeg eller min samboer hadde flydd rundt på byen titt og ofte og overlatt alt ansvar for barna til den andre. Anonymkode: eef43...28b Ja, jeg har fått vite hvem hun er så der er vi good. Jeg vet jeg har et tonefall og en måte å snakke på som kan virke utrolig frekk, så den tar jeg også. Som jeg kommenterte litt lenger opp så er jeg ikke redd for utroskap etc., jeg lurer mer på om det er nå vår hverdag begynner, nå som barna er litt større? Har vært tre, snart fire, intense år hvor vi begge har vært ganske bundet til hjemmet. Nå har han behov for å komme seg ut, derimot har ikke jeg det - og det er helt greit. Anonymkode: cbeaf...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Skrevet 12. juni 2023 Hvordan kom hun seg hjem etter å ha kjørt han hjem? Anonymkode: 800af...bde 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan kom hun seg hjem etter å ha kjørt han hjem? Anonymkode: 800af...bde Godt spørsmål! Anonymkode: b96d7...cea 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #10 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde vært veldig observant på ho som kjørte han hjem om jeg var deg, ts. Det kan jo være de liker hverandre. Han kan være i en periode nå der han interesserer seg for andre, får bare håpe han holder seg for god til å være utro. Gamle er dere? Anonymkode: fbd50...16f Vi begger er 28. Er absolutt ingenting som tilsier at det skulle være noe mellom de to, hun har også kjørt flere av hans kolleger den siste tiden og er stort sett tilgjengelig. Anonymkode: cbeaf...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #11 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan kom hun seg hjem etter å ha kjørt han hjem? Anonymkode: 800af...bde Hun parkerte sin bil hos oss, også tok de vår bil. Anonymkode: cbeaf...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #12 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle bør ha utroskap i tankene. Jeg trodde aldri eksen min skulle være utro mot meg, aldri. Men det var han i noen mnd, helt uvitende var jeg. Da gikk alt i vask og det tok slutt for 2år siden. Man må ikke være så naiv. Anonymkode: fbd50...16f Ja jeg skjønner det, men likevel så tror jeg ikke det. Helt til det motsatte er bevist selvfølgelig, men jeg velger å stole på han. Anonymkode: cbeaf...cc2
Carrot Skrevet 12. juni 2023 #13 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Jeg tenker helt ærlig at du har mye å jobbe med så heller enn å tenke på hvor ille du føler det er at han sier hva han føler kan du sette fokus på hva du kna gjøre for å bli flinkere til å IKKE oppføre deg på den måten? Hvis han er vitig for deg bør ikke det å styre tungen sin være så vanskelig for eksempel.. Han er voksen, hvorfor skal du stille hundre spm når han sier han skal noe for eksempel? Endret 12. juni 2023 av Carrot
senior Skrevet 12. juni 2023 #14 Skrevet 12. juni 2023 Hadde det vært meg hadde jeg vært død mann nå, minst . . . 😄 Men jeg setter faktisk pris på at kona er passe sjalu. Føler meg mer verdsatt sånn. Jeg synes du har rett til å bli både sint og sjalu, men la det gå over hvis det viste seg at det ikke var så alvorlig likevel. Det verste er koner som går etter deg og gnåler hele tiden. Da foretrekker jeg heller en eksplosjon, og dett var dett. Men når det er sagt, synes jeg det er upassende hvis han stadig går ut og fester uten deg . . .
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #15 Skrevet 12. juni 2023 Carrot skrev (3 minutter siden): Jeg tenker helt ærlig at du har mye å jobbe med så heller enn å tenke på hvor ille du føler det er at han sier hva han føler kan du sette fokus på hva du kna gjøre for å bli flinkere til å IKKE oppføre deg på den måten? Hvis han er vitig for deg bør ikke det å styre tungen sin være så vanskelig for eksempel.. Han er voksen, hvorfor skal du stille hundre spm når han sier han skal noe for eksempel? Ja, jeg føler selv dette er noe jeg må jobbe med. Jeg har bare en trang til å vite alt hele tiden, mens han igjen ikke ønsker å føle seg overvåket. Vi begge er veldig innstilt på å ikke gå fra hverandre, så dette er noe jeg absolutt tenker å ta tak i. Anonymkode: cbeaf...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #16 Skrevet 12. juni 2023 senior skrev (4 minutter siden): Hadde det vært meg hadde jeg vært død mann nå, minst . . . 😄 Men jeg setter faktisk pris på at kona er passe sjalu. Føler meg mer verdsatt sånn. Jeg synes du har rett til å bli både sint og sjalu, men la det gå over hvis det viste seg at det ikke var så alvorlig likevel. Det verste er koner som går etter deg og gnåler hele tiden. Da foretrekker jeg heller en eksplosjon, og dett var dett. Men når det er sagt, synes jeg det er upassende hvis han stadig går ut og fester uten deg . . . Er det noe han ikke takler, så er det sjalusi. Jeg har hatt mine episoder med sjalusi da en jente for fem år siden ca, var veldig på han osv. Dette har vi lagt bak oss for lenge siden. Jeg blir ikke direkte sint, kjenner jeg blir heller mer irritert over å ikke få vite ting - men igjen, jeg kan ikke vite hvor han er og hva han gjør til enhver tid. Jeg nevnte kjapt noe om det tidlig i morrest, og fikk bare beskjed om at han ikke orket at jeg skulle gå rundt å dvele så mye med det. Jeg må nok bare prøve å legge det bak meg, og heller fokusere på hva jeg kan bli bedre på. Anonymkode: cbeaf...cc2
Carrot Skrevet 12. juni 2023 #17 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg føler selv dette er noe jeg må jobbe med. Jeg har bare en trang til å vite alt hele tiden, mens han igjen ikke ønsker å føle seg overvåket. Vi begge er veldig innstilt på å ikke gå fra hverandre, så dette er noe jeg absolutt tenker å ta tak i. Anonymkode: cbeaf...cc2 Du har en trang til å vite, en trang til sarkasme - og så reagerer du negativt på at han sier dette funker ikke for meg? Jo, det er på en måte kontrollerende.. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #18 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hun parkerte sin bil hos oss, også tok de vår bil. Anonymkode: cbeaf...cc2 Så dette er altså en venn han kjente fra før, og ikke en helt fremmed person han tilfeldigvis traff på byen på lørdag. Du skriver jo også at de har vært ute sammen tidligere, så dette er åpenbart ikke en fremmed men faktisk en venn av din mann. Dersom du med "fremmed" mener at du ikke kjenner henne så er det en sak som er veldig enkel å ordne: invitér henne på middag så blir du også kjent med henne. Å invitere på middag er også en hyggelig måte å takke for at hun er edru sjåfør som sørger for at mannen din kommer seg hjem etter bytur. Jeg tipper du hadde vært enda mer på tuppa dersom mannen din ikke kom hjem men heller overnattet i byen. Anonymkode: 1f8c7...d24 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #19 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så dette er altså en venn han kjente fra før, og ikke en helt fremmed person han tilfeldigvis traff på byen på lørdag. Du skriver jo også at de har vært ute sammen tidligere, så dette er åpenbart ikke en fremmed men faktisk en venn av din mann. Dersom du med "fremmed" mener at du ikke kjenner henne så er det en sak som er veldig enkel å ordne: invitér henne på middag så blir du også kjent med henne. Å invitere på middag er også en hyggelig måte å takke for at hun er edru sjåfør som sørger for at mannen din kommer seg hjem etter bytur. Jeg tipper du hadde vært enda mer på tuppa dersom mannen din ikke kom hjem men heller overnattet i byen. Anonymkode: 1f8c7...d24 De var ikke sammen ute, han kjørte henne kun til og fra. Etter hva han sier ble bilen vår parkert hjemme hos henne mens han var på byen sammen med noen kolleger. De er vell mer bekjente enn venn (fortalt at hun har kjørt han og hans kolleger de to siste gangene de har vært ute), og jeg tror ikke han er interessert i å ha henne på middagsbesøk. Tidsrommet fra byen stengte og til han kom hjem brukte de på å være sjåfør for andre. Anonymkode: cbeaf...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #20 Skrevet 12. juni 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hun parkerte sin bil hos oss, også tok de vår bil. Anonymkode: cbeaf...cc2 Det er jo en helt annen historie enn den i HI?Og noe jeg hadde reagert mye mer på. 1. De må jo samkjøre når de skal hjem, hva gjorde hun i mellomtiden, hang de sammen. 2. Om avtalen var tidlig hjem har jo han enten ikke fortalt det eller hun har også vært med på å bryte den. Osv Dette henger ikke på greip for meg Anonymkode: 800af...bde 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå