Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Mannen min gjør mye hjemme. Han lager maten (jeg rydder), han setter på vaskemaskin/tørketrommel (jeg bretter), i tillegg gjør han alltid mye under helgevasken og har ansvar for alt annet i forholdet, som økonomi, bil, bod, hage osv. Jeg er stor sett med barna som er små og krever mye.

Jeg er utrolig takknemlig for at han er så snill, og skikkelig mann. Likevel sliter han med prolaps og plattfot noe som gjør at han spør etter massasje hver eneste dag. Han blir skuffet om jeg ikke orker eller vil. Jeg har også vondt i ryggen som følge av at jeg bære mye på barna, og er gravid. 

Jeg masserer han kanskje 1-2 ganger skikkelig i uken. Han mener han "fortjener" det fordi han gjør så mye. Og han masserer meg kun når han vet det er sex etterpå. Hvis jeg da ikke orker, så blir han irritert. Synes dere dette er rimelig?

Anonymkode: ae1b1...fa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send ham til kiropraktor 

Anonymkode: d4eca...9e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, 

Mannen min gjør mye hjemme. Han lager maten (jeg rydder), han setter på vaskemaskin/tørketrommel (jeg bretter), i tillegg gjør han alltid mye under helgevasken og har ansvar for alt annet i forholdet, som økonomi, bil, bod, hage osv. Jeg er stor sett med barna som er små og krever mye.

Jeg er utrolig takknemlig for at han er så snill, og skikkelig mann. Likevel sliter han med prolaps og plattfot noe som gjør at han spør etter massasje hver eneste dag. Han blir skuffet om jeg ikke orker eller vil. Jeg har også vondt i ryggen som følge av at jeg bære mye på barna, og er gravid. 

Jeg masserer han kanskje 1-2 ganger skikkelig i uken. Han mener han "fortjener" det fordi han gjør så mye. Og han masserer meg kun når han vet det er sex etterpå. Hvis jeg da ikke orker, så blir han irritert. Synes dere dette er rimelig?

Skjønner han godt altså, fordi ryggsmerter kan være helt jævli og det forplanter seg gjerne videre i kroppen. Men send han til fysioterapeut eller massasjeterapeut (ikke spa behandling)… Jeg går 1 gang i uken, betaler ca 500,- for hver behandling men det er absolutt verdt det. 

Anonymkode: ed0c2...0f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut om det er et bailine tilbud nær dere og send han inn på en prøvetime der for smertelindring og muskelavspenning. 

Anonymkode: 3d9fc...db3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spander profesjonell massasje på dere begge, helsa skal man ikke spare på.

Anonymkode: 62d56...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. Problemet er at han har prøvd mye forskjellig, både kiropraktor, fysio og en siste som jeg ikke husker. Dette har vært over flere måneder uten at det har hatt spesiell effekt. Derfor sluttet han med det til slutt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Takk for svar. Problemet er at han har prøvd mye forskjellig, både kiropraktor, fysio og en siste som jeg ikke husker. Dette har vært over flere måneder uten at det har hatt spesiell effekt. Derfor sluttet han med det til slutt. 

Men at du, en ufaglært og sliten gravid knar litt på han, det hjelper så veldig? Det høres merkelig ut. Handler det mer om at det er du som gjør det enn akkurat hva du gjør?

Anonymkode: b0555...8e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forskning viser at kiropraktor kan være smertelindrende der og da, men ikke langvarig, og dermed er der ikke så rart at han ikke blir bedre av å bare gå dit. Men det kan være nyttig for smertene å gå en gang i uka (og da bør man gå til kiropraktor som setter nåler) i tillegg til andre tiltak. Han bør be fastlege om henvisning til ryggskole også, sånn at han kan lære å leve med dette. Har han vært hos fotterapeut med føttene sine?

Anonymkode: 1da1e...33c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men at du, en ufaglært og sliten gravid knar litt på han, det hjelper så veldig? Det høres merkelig ut. Handler det mer om at det er du som gjør det enn akkurat hva du gjør?

Anonymkode: b0555...8e8

En sier fra om hva en syns hjelper og den som masserer har antakeligvis evne til å oppfatte dette.

Anonymkode: f545f...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en massasjepistol og en elektrisk massasjepute, så kan han ordne biffen selv. 

Anonymkode: 3d474...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...